Az email-címlista hatalom a virtuális világban!

forrás Prim Online, 2005. november 9. 13:23
Az online vállalkozások számára nincs értékesebb, mint egy több száz, de inkább több ezer email-címből álló lista, melyek tulajdonosai érdeklődnek a cég tevékenysége iránt. No nem a megvásárolt email címekre gondolok itt, melyek tulajdonosai fejvesztve próbálják törölni a kéretlen leveleket, hanem azokra, akik önszántukból iratkoznak fel egy cég hírlevelére, mert a vállalkozás által fenntartott tárhely tartalma (információ, segédanyagok, videók stb.) vonzóak a számukra.
A bejelentkezés-alapú címlista hatalom! Legalábbis üzleti értelemben. Minél nagyobb címlistával rendelkezik egy vállalkozás a tevékenységéről érdeklődő személyektől, annál nagyobb az esélye arra, hogy jelentős számú megrendelőt faragjon belőlük. Persze itt nem arról van szó, hogy az érdeklődőket üzleti ajánlatokkal kellene bombáznia ehhez, sőt, e megközelítés inkább fájdalmas búcsúhoz vezetne az olvasók részéről... De ne szaladjunk ennyire előre, mert ez már az email-marketing világa. Vizsgáljuk inkább meg azt, hogy miért és hogyan kell mindenáron építeni az üzleti címlistát.

Sokszor az egyszerű, de célirányos honlap a hatékony. Ezt hívom én első stratégiának. Akkor, amikor feltételezhető, hogy az érdeklődő már az első látogatás alkalmával rákattint a megrendelés gombra. Ha ez nincs így, akkor lehet bonyolultabb honlapokban gondolkodni, de azzal a fő-fő szemponttal, hogy megszerezzük az érdeklődők email címét.

Azaz az értékesítés szempontjából akkor van valódi létjogosultsága egy komplex weboldalnak, ha olyan üzletben tevékenykedünk, ahol a megrendelés nem történhet meg azonnal, hanem mindig valamilyen hosszadalmasabb folyamat előzi azt meg. Ilyenkor a honlap legfőbb célja az kell legyen, hogy megszerezzük az érdeklődők email címét, hogy rendszeres email kapcsolatot alakíthassunk ki velük. Ezalatt – az email-marketing technikáinak alkalmazásával – fokozatosan kiépítjük a bizalmat, és vásárláshoz vezetjük az érdeklődőt. Tehát ha az üzletünk jellege nem engedi meg az azonnali megrendelést, akkor optimalizáljuk a honlapot az email címek megszerzésére. Ígérjünk vonzó dolgokat emailben: ingyenes tudást (tanfolyamot, e-könyvet stb.), ingyenes árajánlatot, kedvezményeket, valóban érdekes hírlevelet, adott esetben ingyenes szoftvereket, valami olyan dolgot, ami értékes a látogatói szemében, és aminek a megszerzéséért hajlandóak megadni az email címüket. Ez a második igazi kulcsa az értékesítésnek. (Az első az érdeklődés felmerülésekor az azonnali megrendelésez vezetés volt.)

Kombináljuk e két szerkezeti technikát

Lehetőleg „saját” email címekkel mindenképpen rendelkeznünk kell ahhoz, hogy legyen kinek kiküldenünk speciális ajánlatainkat. Előnyös tehát, ha az általános, sok érdekességet felvonultató honlapunkat beállítjuk az email címek megszerzésére, és időről időre kiválasztunk egyedi termékeket, vagy kigondolunk egyedi ajánlatokat, melyekhez az első stratégiát alkalmazó, eladásra fókuszált honlapokat készítünk. Így folyamatosan gyűjteni tudjuk a potenciális érdeklődőket, és közben sok értékesítést végzünk a célirányos oldalak segítségével.

Önt is érdekli az email-marketing? Iratkozzon fel a Silihost ingyenes távoktatására, ahol 100 leckén keresztül kitanulhatja a hatékony online marketing minden fortélyát!

Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01