Synergon Q3: növekvő árbevétel, csökkenő eredmény

Guttray László Guttray László, 1999. november 4. 14:19
Eredetileg a harmadik negyedévi eredményeiről szándékozott beszámolni a Synergon Informatika Rt. ma a Hotel Heliában, a nyilvánosságra hozott gazdasági mutatók azonban többnyire az év első kilenc hónapjának adatait tartalmazták.
A január elejétől szeptember végéig tartó időszakban 8260 millió forintos konszolidált értékesítési árbevételt ért el a társaság, amellyel 41 százalékkal haladták meg a tavalyi év hasonló időszakában elkönyvelt fogalmat. A kilenchónapos periódusban 307 millió forintot tett ki a cég adózott eredménye (a tavalyi év részeredménye 319 millió volt), ami 4 százalékos csökkenést jelent az előző évi azonos időszakában elérthez képest. Pozitív változásként értékelhető, hogy amíg a tavalyi időszak bevételeiben 79 százaléknyi volt a termékek és 29 százaléknyi a szolgáltatások aránya, addig idén 72-28 százalékra módosult ez az arány.

Gyurós Tibor elnök elmondta, hogy a harmadik negyedévben különösen a szolgáltatások iránt csökkent jelentősen a kereslet, a Synergon azonban megtartotta ezen a területen dolgozó szakembergárdáját, és a menedzsment nem fontolgatja a létszámcsökkentés lehetőségét.

Szalóczy Zsolt vezérigazgató divízónként is értékelte a Synergon első kilenc hónapját, mint elhangzott az informatikai rendszerek és szolgáltatások ágazata 59 százalékos növekedést értek el, míg az üzleti megoldások ágazata 4, a szoftverfejlesztési ágazat pedig 3 százalékkal kevesebb bevételt hozott a cég számára.

Az eredmények egészében nem felelnek meg a menedzsment év eleji várakozásainak, ezért a társaság azonnali lépéseket tett a kedvezőtlen trendek megfordítására, így számos üzletágban költségcsökkentést hajtottak végre, megkezdték a munkaerő-átképzést és -átcsoportosítást, és a társaság tulajdonában lévő Integra rt. értékesítése mellett döntöttek.

Kulcsszavak: +mérleg Synergon

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01