Ha Önnek nincs konkurenciája, ezt a cikket ne is nyissa meg...

forrás Prim Online, 2005. november 14. 11:49
Egy értékesítési folyamat talán legkritikusabb eleme a leendő vevő bizalmának az elnyerése. Szerencsére a bizalom kialakulása nem az első benyomáson alapul: A bizalmat ki lehet – és ki kell – építeni. Így a honlapunkra látogatókból nagyon sokan igazi vásárlókká válnak.
Az Internet-marketingben a bizalomépítésnek alapvetően két fontos eleme van: meggyőzőnek lenni a központi honlapunkon, ahol magunkat és a termékeinket/szolgáltatásainkat mutatjuk be, illetve fokozatosan kivívni az érdeklődő elismerését azzal, hogy az első megkeresése után küldött emailjeinkben egyre hitelesebbé tesszük magunkat.

Mind a két elem nagyon fontos, ezért a bizalomépítő eszközeink tárházát ne puskázzuk el csak az egyikre: ne soroljunk fel minden érvet a honlapunkon, hanem hagyjunk belőlük az email-marketingre is. Nem jó, ha a hitelesség kialakítását célzó információkat ismételjük, mert ha egyszer eljátsszuk az érdeklődővel, hogy kétszer olvastatjuk el vele ugyanazt, akkor legközelebb már nem fog semmit elolvasni, és az értékesítési folyamat megáll. Nem arra gondolok, hogy a fontos üzenetet ne kellene megismételni, hanem arra, hogy ugyanazt az ajánlást ne tegyük elé kétszer.

Ajánlások

Ezzel el is mondtam, hogy a bizalom elnyerésének egyik nagy fegyvere az ajánlások bemutatása. Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén minden kampányunkhoz tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.

Személyes hitelességünk


A legtöbb kisvállalkozás mögött néhány személy munkája és hozzáértése áll. Legyünk figyelemmel arra, hogy a lehetséges vásárlók nagyon kíváncsiak arra, hogy kik vagyunk, és miért is értünk annyira ahhoz, amihez értünk. És ne felejtsük el azt sem, hogy az ilyen jellegű információkat is el kell olvastatni a látogatókkal. Ha tehát csak kiteszünk oldalra egy menüt, hogy „Magunkról”, azt csak kevesen fogják átolvasni. Ha viszont a honlapunkon összeállított vagy emailben kiküldött marketinglevél szerves részévé tesszük, akkor eléri a kívánt hatást.

Bizalomépítő trükkök

Vannak olyan végtelenül egyszerű, mégsem magától értetődő módszerek, melyekkel nagyon automatikusan bizalmat lehet ébreszteni a lehetséges ügyfelekben. Az emberek szeretik, ha foglalkoznak velük. Ha például még a konkrét megrendelés előtt úgy kezeljük őket, mintha már teljes értékű ügyfeleink lennének, az sok jó pontot ér a szemükben. „Még nem is fizettem semmit, és így is felhívnak telefonon, amikor egy kérdésem van?! Hű, mire számíthatok akkor, ha már meg is rendelek valamit?…” A másik nagyon egyszerű trükk az, ha rendszeresen hallanak rólunk. Nem véletlen az, hogy a tömegeket megcélzó hirdetők százmilliókat költenek arra, hogy folyamatosan jelen legyen a médiában. Pusztán az, ha elegendő alkalommal hallunk-látunk valami jót valamilyen termékről, az bevésődik a tudatunkba, és aztán amikor kapunk egy konkrét visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot, akkor már a kialakult bizalommal szemléljük a megrendelés lehetőségét. Ezért is nélkülözhetetlen az email-marketing alkalmazása, mert így lépésről lépésre kiépítjük a szükséges bizalmat a cégünk, a szolgáltatásaink és a termékeink iránt.

Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…

Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01