Ha Önnek nincs konkurenciája, ezt a cikket ne is nyissa meg...
forrás Prim Online, 2005. november 14. 11:49
Egy értékesítési folyamat talán legkritikusabb eleme a leendő vevő
bizalmának az elnyerése. Szerencsére a bizalom kialakulása nem az első
benyomáson alapul: A bizalmat ki lehet – és ki kell – építeni. Így a
honlapunkra látogatókból nagyon sokan igazi vásárlókká válnak.
Az Internet-marketingben a bizalomépítésnek alapvetően két fontos eleme van: meggyőzőnek lenni a központi honlapunkon, ahol magunkat és a termékeinket/szolgáltatásainkat mutatjuk be, illetve fokozatosan kivívni az érdeklődő elismerését azzal, hogy az első megkeresése után küldött emailjeinkben egyre hitelesebbé tesszük magunkat.
Mind a két elem nagyon fontos, ezért a bizalomépítő eszközeink tárházát ne puskázzuk el csak az egyikre: ne soroljunk fel minden érvet a honlapunkon, hanem hagyjunk belőlük az email-marketingre is. Nem jó, ha a hitelesség kialakítását célzó információkat ismételjük, mert ha egyszer eljátsszuk az érdeklődővel, hogy kétszer olvastatjuk el vele ugyanazt, akkor legközelebb már nem fog semmit elolvasni, és az értékesítési folyamat megáll. Nem arra gondolok, hogy a fontos üzenetet ne kellene megismételni, hanem arra, hogy ugyanazt az ajánlást ne tegyük elé kétszer.
Ajánlások
Ezzel el is mondtam, hogy a bizalom elnyerésének egyik nagy fegyvere az ajánlások bemutatása. Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén minden kampányunkhoz tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.
Személyes hitelességünk
A legtöbb kisvállalkozás mögött néhány személy munkája és hozzáértése áll. Legyünk figyelemmel arra, hogy a lehetséges vásárlók nagyon kíváncsiak arra, hogy kik vagyunk, és miért is értünk annyira ahhoz, amihez értünk. És ne felejtsük el azt sem, hogy az ilyen jellegű információkat is el kell olvastatni a látogatókkal. Ha tehát csak kiteszünk oldalra egy menüt, hogy „Magunkról”, azt csak kevesen fogják átolvasni. Ha viszont a honlapunkon összeállított vagy emailben kiküldött marketinglevél szerves részévé tesszük, akkor eléri a kívánt hatást.
Bizalomépítő trükkök
Vannak olyan végtelenül egyszerű, mégsem magától értetődő módszerek, melyekkel nagyon automatikusan bizalmat lehet ébreszteni a lehetséges ügyfelekben. Az emberek szeretik, ha foglalkoznak velük. Ha például még a konkrét megrendelés előtt úgy kezeljük őket, mintha már teljes értékű ügyfeleink lennének, az sok jó pontot ér a szemükben. „Még nem is fizettem semmit, és így is felhívnak telefonon, amikor egy kérdésem van?! Hű, mire számíthatok akkor, ha már meg is rendelek valamit?…” A másik nagyon egyszerű trükk az, ha rendszeresen hallanak rólunk. Nem véletlen az, hogy a tömegeket megcélzó hirdetők százmilliókat költenek arra, hogy folyamatosan jelen legyen a médiában. Pusztán az, ha elegendő alkalommal hallunk-látunk valami jót valamilyen termékről, az bevésődik a tudatunkba, és aztán amikor kapunk egy konkrét visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot, akkor már a kialakult bizalommal szemléljük a megrendelés lehetőségét. Ezért is nélkülözhetetlen az email-marketing alkalmazása, mert így lépésről lépésre kiépítjük a szükséges bizalmat a cégünk, a szolgáltatásaink és a termékeink iránt.
Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Mind a két elem nagyon fontos, ezért a bizalomépítő eszközeink tárházát ne puskázzuk el csak az egyikre: ne soroljunk fel minden érvet a honlapunkon, hanem hagyjunk belőlük az email-marketingre is. Nem jó, ha a hitelesség kialakítását célzó információkat ismételjük, mert ha egyszer eljátsszuk az érdeklődővel, hogy kétszer olvastatjuk el vele ugyanazt, akkor legközelebb már nem fog semmit elolvasni, és az értékesítési folyamat megáll. Nem arra gondolok, hogy a fontos üzenetet ne kellene megismételni, hanem arra, hogy ugyanazt az ajánlást ne tegyük elé kétszer.
Ajánlások
Ezzel el is mondtam, hogy a bizalom elnyerésének egyik nagy fegyvere az ajánlások bemutatása. Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén minden kampányunkhoz tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.
Személyes hitelességünk
A legtöbb kisvállalkozás mögött néhány személy munkája és hozzáértése áll. Legyünk figyelemmel arra, hogy a lehetséges vásárlók nagyon kíváncsiak arra, hogy kik vagyunk, és miért is értünk annyira ahhoz, amihez értünk. És ne felejtsük el azt sem, hogy az ilyen jellegű információkat is el kell olvastatni a látogatókkal. Ha tehát csak kiteszünk oldalra egy menüt, hogy „Magunkról”, azt csak kevesen fogják átolvasni. Ha viszont a honlapunkon összeállított vagy emailben kiküldött marketinglevél szerves részévé tesszük, akkor eléri a kívánt hatást.
Bizalomépítő trükkök
Vannak olyan végtelenül egyszerű, mégsem magától értetődő módszerek, melyekkel nagyon automatikusan bizalmat lehet ébreszteni a lehetséges ügyfelekben. Az emberek szeretik, ha foglalkoznak velük. Ha például még a konkrét megrendelés előtt úgy kezeljük őket, mintha már teljes értékű ügyfeleink lennének, az sok jó pontot ér a szemükben. „Még nem is fizettem semmit, és így is felhívnak telefonon, amikor egy kérdésem van?! Hű, mire számíthatok akkor, ha már meg is rendelek valamit?…” A másik nagyon egyszerű trükk az, ha rendszeresen hallanak rólunk. Nem véletlen az, hogy a tömegeket megcélzó hirdetők százmilliókat költenek arra, hogy folyamatosan jelen legyen a médiában. Pusztán az, ha elegendő alkalommal hallunk-látunk valami jót valamilyen termékről, az bevésődik a tudatunkba, és aztán amikor kapunk egy konkrét visszautasíthatatlannak tűnő ajánlatot, akkor már a kialakult bizalommal szemléljük a megrendelés lehetőségét. Ezért is nélkülözhetetlen az email-marketing alkalmazása, mert így lépésről lépésre kiépítjük a szükséges bizalmat a cégünk, a szolgáltatásaink és a termékeink iránt.
Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kapcsolódó cikkek
- 8 processzormagos SGI-Altix szerverrel gyorsít a Silihost
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- Premierfilmek kölcsönzését tervezi az Apple az iTunes-on
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
2024. december 21. 16:47
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
2024. december 21. 13:49