Hisz-e Ön annak, ha egy cég csupa szépet mond magáról a honlapján?
forrás Prim Online, 2005. november 16. 10:32
Most Ön biztosan azt hiszi, hogy a cikk címében feltett kérdés költői
volt, mert már hogyan hihetnénk annak, amit egy cég magáról mond, a
saját honlapján. Pedig szerencsére nem ilyen rossz a helyzet: van arra
mód, hogy a cégek elnyerjék a honlapjukra látogatók bizalmát.
Természetesen mindenki bizalmatlanul szemléli azt, ha el akarnak adni neki valamit, de ha éppen olyan dolgot szeretne vásárolni, akkor mégiscsak ki kell választania egy neki tetsző vállalkozást. Itt most ne csak arra gondoljunk, hogy magán az Interneten zajlik le a vásárlás, hanem arra is, ha az Internet csak az információ begyűjtésére való, és utána valamilyen fizikailag létező üzletben történik meg maga a vásárlás.
Tehát tegyük fel, hogy az érdeklődő rákeres az Interneten arra, amire szüksége van. Ilyenkor legtöbbször csak a türelme szab határt annak, hogy hány ajánlatot böngészik végig a felhozott találatok közül. Melyiket fogja választani?
Itt mindjárt két válasz is kínálkozik, az egyik arra az esetre vonatkozik, amikor azonnal szüksége van a termékre, így MOST döntést is akar hozni, a másik pedig arra, amikor egyelőre csak információt gyűjt, és a döntést néhány nap vagy hét múlva akarja meghozni. Ebben a mai cikkben csak az első esetet vizsgáljuk, azaz azt elemezzük, hogy hogyan lehet meggyőzni a látogatót arról, hogy azonnali döntése esetén a mi vállalkozásunktól vegye meg a szükséges dolgot.
Tekintsünk el az ár és a minőség szempontjaitól, tegyük fel, hogy a konkurencia is hasonló áron, hasonló minőségben nyújtja a terméket vagy a szolgáltatást, és mindenki hasonlóan dicséri is magát a honlapján. Mi akkor a varázsszó?
Az ajánlás. A bizalom elnyerésének egyik legnagyobb fegyvere az ajánlások felsorakoztatása. Az egy dolog, hogy mit mond magáról a cég, de az már más, hogy mit mondanak róluk az ügyfelei. Sokkal hihetőbbnek hangzik az, ha más mondja, mintha a vállalkozás magát dicsérné.
És hogyan kell az ajánlást alátámasztani? Úgy, hogy nemcsak az ajánló nevét, beosztását és az ajánlás időpontját adjuk meg, hanem például az Internet-címét is, hogy a látogatók – ha kedvük tartja – utána is tudjanak nézni, hogy az ajánló személy tényleg létezik-e, és tényleg olyan területen dolgozik-e, ahol valószínűsíthető, hogy használja az éppen ajánlott terméket vagy szolgáltatást.
Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén a tárhelyen és az email-kampányainkban is tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.
Hogyan gyűjtsük az ajánlásokat? Minden elképzelhető módon, amit a kreativitásunk megenged. A honlapunk részeként tegyük fel a felkérést a tárhely területünkre. Írjunk félévente egy levelet a meglévő ügyfeleinknek, és kérjünk tőlük ajánlást. Készítsünk elő egy automatikusan kiküldött levélsorozatot az új ügyfeleinknek, amelyikben valahányadik levelünk szóljon az ajánláskéréséről. (Annyi időt hagyjunk eltelni a megrendeléstől, hogy már bizonyosan legyen módja megtapasztalni a termékünk, illetve szolgáltatásunk nagyszerűségét.) Adjunk pár mintát azok kezébe, akiktől ajánlást kérünk. A kedvenc ajánláskérő formulámat az egyik tárhelyre telepíthető Internet-marketing szoftverünknél láttam: minden egyes elinduláskor a kezdőoldal maga egy ajánláskérő űrlap.
Általában viszonozni szoktuk az ajánlásokat a következő módon: Amikor felhasználjuk az ajánlást, akkor az ajánló személy vagy cég neve után az ajánlást a honlapjukra mutató link zárja. Így, ha a mi oldalunkon böngésző látogatók ellenőrizni szeretnék az ajánlás hitelességét, amit gyakran meg is tesznek, akkor így az ajánlónkhoz irányítjuk őket, ezáltal az ő potenciális ügyfeleivé is válnak. Ráadásul, ha nekünk egy forgalmas Internet oldalunk van, akkor az egyik főoldalunkról eredő közvetlen link igen értékes az ő saját Internet-marketingje szempontjából is. Ezért ajánlást adni és kapni egy nyerő-nyerő helyzet.
Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Tehát tegyük fel, hogy az érdeklődő rákeres az Interneten arra, amire szüksége van. Ilyenkor legtöbbször csak a türelme szab határt annak, hogy hány ajánlatot böngészik végig a felhozott találatok közül. Melyiket fogja választani?
Itt mindjárt két válasz is kínálkozik, az egyik arra az esetre vonatkozik, amikor azonnal szüksége van a termékre, így MOST döntést is akar hozni, a másik pedig arra, amikor egyelőre csak információt gyűjt, és a döntést néhány nap vagy hét múlva akarja meghozni. Ebben a mai cikkben csak az első esetet vizsgáljuk, azaz azt elemezzük, hogy hogyan lehet meggyőzni a látogatót arról, hogy azonnali döntése esetén a mi vállalkozásunktól vegye meg a szükséges dolgot.
Tekintsünk el az ár és a minőség szempontjaitól, tegyük fel, hogy a konkurencia is hasonló áron, hasonló minőségben nyújtja a terméket vagy a szolgáltatást, és mindenki hasonlóan dicséri is magát a honlapján. Mi akkor a varázsszó?
Az ajánlás. A bizalom elnyerésének egyik legnagyobb fegyvere az ajánlások felsorakoztatása. Az egy dolog, hogy mit mond magáról a cég, de az már más, hogy mit mondanak róluk az ügyfelei. Sokkal hihetőbbnek hangzik az, ha más mondja, mintha a vállalkozás magát dicsérné.
És hogyan kell az ajánlást alátámasztani? Úgy, hogy nemcsak az ajánló nevét, beosztását és az ajánlás időpontját adjuk meg, hanem például az Internet-címét is, hogy a látogatók – ha kedvük tartja – utána is tudjanak nézni, hogy az ajánló személy tényleg létezik-e, és tényleg olyan területen dolgozik-e, ahol valószínűsíthető, hogy használja az éppen ajánlott terméket vagy szolgáltatást.
Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén a tárhelyen és az email-kampányainkban is tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.
Hogyan gyűjtsük az ajánlásokat? Minden elképzelhető módon, amit a kreativitásunk megenged. A honlapunk részeként tegyük fel a felkérést a tárhely területünkre. Írjunk félévente egy levelet a meglévő ügyfeleinknek, és kérjünk tőlük ajánlást. Készítsünk elő egy automatikusan kiküldött levélsorozatot az új ügyfeleinknek, amelyikben valahányadik levelünk szóljon az ajánláskéréséről. (Annyi időt hagyjunk eltelni a megrendeléstől, hogy már bizonyosan legyen módja megtapasztalni a termékünk, illetve szolgáltatásunk nagyszerűségét.) Adjunk pár mintát azok kezébe, akiktől ajánlást kérünk. A kedvenc ajánláskérő formulámat az egyik tárhelyre telepíthető Internet-marketing szoftverünknél láttam: minden egyes elinduláskor a kezdőoldal maga egy ajánláskérő űrlap.
Általában viszonozni szoktuk az ajánlásokat a következő módon: Amikor felhasználjuk az ajánlást, akkor az ajánló személy vagy cég neve után az ajánlást a honlapjukra mutató link zárja. Így, ha a mi oldalunkon böngésző látogatók ellenőrizni szeretnék az ajánlás hitelességét, amit gyakran meg is tesznek, akkor így az ajánlónkhoz irányítjuk őket, ezáltal az ő potenciális ügyfeleivé is válnak. Ráadásul, ha nekünk egy forgalmas Internet oldalunk van, akkor az egyik főoldalunkról eredő közvetlen link igen értékes az ő saját Internet-marketingje szempontjából is. Ezért ajánlást adni és kapni egy nyerő-nyerő helyzet.
Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kapcsolódó cikkek
- 8 processzormagos SGI-Altix szerverrel gyorsít a Silihost
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- Premierfilmek kölcsönzését tervezi az Apple az iTunes-on
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
2024. december 21. 16:47
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
2024. december 21. 13:49