Hatékonyabb, gazdaságosabb működés a HP BladeSystem rendszereivel
A szerverkonszolidáció céljai, előnyei általában a költségek csökkentése (hely- és energiamegtakarítás, alacsonyabb kapcsolódási költségek, kevésbé időigényes szoftvertelepítés és frissítés), illetve a hatékonyabb működés, vagyis magasabb rendelkezésre állás. A hagyományos, erősen fragmentált adatközpont-architektúrával szemben a HP széles körű nemzetközi tapasztalataira támaszkodva BladeSystem-alapú, rugalmasan újrakonfigurálható, teljes körű virtualizációt támogató rendszereket kínál.
A HP BladeSystem rendszerei a már önmagában is jelentős előnyöket kínáló, hagyományos rackszekrényre optimalizált berendezések evolúciójának következő lépését képviselik. Ahhoz hasonlóan egy szekrénybe integrálják a számító-, hálózati kapcsoló- és biztonsági, valamint a tárolókapacitást a különleges felügyeleti és tápellátási alrendszerekkel. Minden eddigiénél nagyobb szervervolumen csoportosított felügyeletét, központosított tápellátását, egyszerű és gyors kábelezését, illetve bővítését teszik lehetővé, így a hagyományos rendszereknél jóval alacsonyabb működtetési költséget (TCO) kínálnak.
A HP az ún. alkalmazkodó vállalatok (Adaptive Enterprise) üzleti igényeihez, az egyre gyakoribb, egyre gyorsabb változások követéséhez alakította BladeSystem rendszereit. Ezek az informatika rendszerek a tipikus rackoptimalizált szervereknél jóval, akár 85-95 százalékkal gyorsabban telepíthetők, konfigurálhatók. A BladeSystem eszközök fejlett, központosított felügyeleti jellemzői révén az adminisztrátoroknak kevesebb időt kell a monoton karbantartási feladatokra fordítaniuk. Így nem csak a működési költségeket csökkenthetik, de a humán erőforrásokat is felszabadítják az új, üzleti szempontból kritikus, innovatív, versenyelőnyt biztosító szolgáltatások kifejlesztéséhez.
Természetesen ez a megnövekedett rugalmasság nem csak az emberi erőforrások, az adminisztrátorok idejére vonatkozik. A szabványos rackbe építhető modulok intelligens integrációjával, a virtualizációval, processzor- és operációsrendszer-függetlenséggel, illetve magas fokú automatizációval a HP BladeSystem rendszerek a számítási és hálózatkapcsolási kapacitás gyors, rugalmas újraszervezését is lehetővé teszik.
A rendszer alapeleme a redundáns hálózati és háttértár-kapcsolatot, illetve tápellátást kínáló passzív backplane elemek másodpercek alatt bővíthetők új, teljesítményre vagy energiafogysztásra optimalizált, "kábelmentes“ blade-modulokkal. A HP BL25p pengeszerverekkel egy-egy 42U méretű rackben akár 48, míg a BL35p blade-ekkel akár 96 kétprocesszoros szerver helyezhető el, Intel vagy 64-bites AMD processzorokkal. Az integrált HP iLO Advanced felügyeleti rendszerrel a teljes rendszer grafikus távoli konzolról vezérelhető, s a HP automatizált telepítő- és rendszerfrissítő, valamint teljesítménymenedzsment alkalmazásokat is kínál a BladeSystemhez.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- Minden egyben tárolórendszer a HP-től
- HP: még egyszerűbb Unix-virtualizáció
- HP: az eddigi legnagyobb szerverportfólió-megújulás
- Itanium pengeszerverek a HP-tól
- HP szerverek kétmagos Opteron lapkákkal
- A piacon elsőként a HP lépte át az 1 milliós határt a Linux-szerverek értékesítésében
- A HP hamarosan befejezi az átállást az Itanium platformra
- Kisebb merevlemezes meghajtókat épít új szervereibe a HP
- HP Opteron processzoros munkaállomások, szerverek, pengék
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.