TARGIT üzleti intelligencia rendszer az XAPT Hungary Kft.-től
A TARGIT a felépített adattárházból származó információkból dolgozik, s feladata az adatok egyszerű elemzése, áttekinthető megjelenítése. A riportok és elemzések készítése nem igényel fejlesztői munkát, hanem egy úgynevezett "Szeretném megvizsgálni..." módszerrel a program által vezetve hozhatók létre. A riportok könnyen áttekinthető formában állnak rendelkezésre és egyszerűen lehet velük dolgozni szűrő feltételek megadásával.
A készített elemzések feltehetők egy közös területre, így egyszerűen oszthatók meg az eredmények az érintett munkatársakkal. Ugyancsak megkönnyíti munkát, hogy az elemzések adatait könnyen lehet exportálni Excelbe, szövegfájlba és XML formátumba. A rendszer webes felülettel is rendelkezik, ahol az arra jogosultak egy böngészőn keresztül is elérhetik a rendszer minden funkcionalitását.
"Nagyon sok adat áll rendelkezésre egy vállalatirányítási rendszerben, azonban ezek megfelelő elemzése nem kis feladat" - mondja Schvarcz Zoltán, az XAPT Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. "A kis- és közepes méretű cégeknél is rendkívül fontos az információk vizsgálata, adatok elemzése, ezért úgynevezett BI, azaz Business Intelligence - üzleti intelligencia megoldásra van szükség. Modern eszközökkel, egyszerűen, hasznos és - nem utolsósorban - nagyon látványos elemzések készíthetők a TARGIT-tal, melynek hazai forgalmazására kizárólagos szerződése van az XAPT Hungary Kft.-nek."
A riportok könnyen áttekinthető formában állnak rendelkezésre. A riportokhoz egyszerűen használható szűrő feltételek adhatók, melyeken belül is lehet lefúrásos technikával fokozatosan finomítani a kívánt feltételeket. Az elemzések mindegyikénél lehetőség van a fenti szűrési paramétereken túlmenően a megjelenített adatok és grafikonok területén is szűrni. Amennyiben egy képernyőre több elemzési területet is feltettünk, lehetőség van ezeket összekapcsolni. Ilyenkor bármelyiken beállított szűrés eredménnyel van az összes többi területre is és csak a szűrt halmazhoz kapcsolódó információk jelennek meg.
A TARGIT-ba épített alap Adatbányász funkció segítségével feltárhatók az adatbázisban rejlő, esetleg még fel nem tárt, de üzleti szempontból hasznos összefüggések.
A rendszer előnye, hogy nem csak a jelen adatait képes vizsgálni, hanem lehetőség van trendek felállítására is. Ennek segítségével a jövőre nézve is megbízható előrejelzéseket kaphatunk, és szimulálhatók a várható eseményeket.
A TARGIT segítségével automatikus figyelmeztetés küldhető az előre meghatározott mutatók valamilyen szélsőséges, esetleg kritikus szint alá süllyedéséről. Így például a rendszer értesít, ha valamelyik terméken a haszon 10%-alá esik. Ilyenkor az elküldött riport nem csak a figyelmeztetést tartalmazza, hanem kiderül belőle a normálistól eltérő eset oka is.
Kapcsolódó cikkek
- A távközlési és pénzügyi szektorra fókuszál hazánkban a Teradata
- Üzleti intelligencia mindenkinek, Microsoft eszközökkel
- SAS szoftver üzlethelyiség-választáshoz
- HP: új adattárház-platform és BI szolgáltatások
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- A XAPT tovább erősítette vezető szerepét
- Az Accenture és a SAS közösen erősíti BI képességeit
- Az Oracle 3,3 milliárd dollárért felvásárolta a Hyperiont
- Díjeső az XAPT-nak
- Szakmai elismerés és közönségdíj a SAS szoftvereinek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.