2006. év "Technológiai Pionír"-jai: A legjobb 36 között egy magyar
A Holografika Kft. egy gyorsan növekvő magyar technológiai cég, amelyet Balogh Tibor, Gábor Dénes díjas villamosmérnök-holográfus alapított. A Holografika Kft. holografikus technológiák és 3D megjelenítők fejlesztésével foglalkozik, amelyek a jövőbeni 3D televíziózás alapját jelenthetik. A HoloVizio(TM) egy olyan szabadalmaztatott high-end megoldás, ami a gyakorlatban is bizonyított. A 3D kép szemüveg nélkül is látható, nincs szükség pozicionálásra vagy követésre és "ablakszerű", természetes 3D látványt nyújt egyidejűleg több néző számára.
A 3D monitorokat a múlt év óta már forgalmazzák orvosi célra és tudományos képalkotásra, és többek között egy autóipari tervezésre is alkalmas computer-aided design (CAD) nagyméretű kivetítős rendszer fejlesztése is folyamatban van. A cég 3D képalkotásban meglévő jelentős tapasztalata lehetővé teszi, hogy új-generációs rendszereket építsen és világméretben is jelentős szereplővé váljon a 3D technológiák területén.
- A Holografikának hosszútávú víziója van a jövő 3D rendszereiről és az új optikai eszközökre épülő, ma még sci-fi-be illő 3D környezet megvalósításához vezető útról. Az, hogy ránk esett a választás a "Technológiai pionír" programban megadja az esélyt, hogy magyar cégként, találmányainkon alapuló fejlesztési munkánk széles nyilvánosságot kapjon. Alkalom arra, hogy kifejthessük nézeteinket a döntéshozóknak a kutató szemszögéből, és megtaláljanak bennünket azok, akik fantáziát látnak ebben a robbanásszerűen fejlődő technológiai területben. Végsősoron kiváló lehetőség számunkra, hogy hallassuk a hangunkat, és ha lépésenként is, de alakítsuk a jövő technológiai képét - mondta Balogh Tibor, a Holografika alapító ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- A napelemes kabát feltölti a mobilunkat
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Fűthető billentyűzet
- MP3-lejátszó dokkolós mosógép
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Hajlékony Philips és Sony képernyők
- Szemüvegre csatolható kijelző
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így készüljünk az ünnepi online-rohamra
Az ünnepi szezon közeledtével egyre többen böngészik a webáruházak kínálatát. A korábbi évek tapasztalatai alapján karácsony előtt többszörösére emelkedik a rendelések mennyisége, különösen a Black Friday-t követően. A futárszolgálatok is készülnek az év legforgalmasabb időszakára.
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.