A rEVOLUTION Software Navision ERP rendszert vezetett be a Schako Kft.-nél
A Schako Kft. Európa egyik piacvezető légtechnikai komponensgyártó vállalatának, a mai napig családi tulajdonban lévő Schako Ferdinand Schad KG-nek a magyarországi leányvállalata. Az 1993-ban alapított Schako Kft. termékeinek piaci értékesítése mellett hosszú távú hazai beruházásként Törökbálinton működteti a Schako cégcsoport kelet-közép-európai központját. A vállalat légtechnikai komponensek, befúvó- és elszívó rácsok, légmennyiség-szabályozók, tűzvédelmi csappantyúk, hangcsillapítók és fan-coil berendezések gyártásával és kereskedelmével foglalkozik.
A Schako Kft.-nél az év második felétől már élesben futó Microsoft Navision integrált vállalatirányítási megoldást 20 különböző rendszer áttanulmányozását követően választották ki. A cél olyan vállalatirányítási rendszer bevezetése volt, amely a kereskedelmi folyamatok, a gyártásvezérlés és a pénzügyi adatok feldolgozását és a vezetők számára hasznosítható információvá alakítását egy platformon biztosítja.
Az informatikai rendszer képességei mellett fontos szempont volt a bevezetést végző cég szakértői csapata, amely a bevezetésre és a későbbi üzemeltetésre egyaránt komoly hatással van. Az informatikával támogatott folyamat a kereskedelmi tevékenységet az ajánlatadástól a megrendelésig fedi le, illetve a főkönyvi funkciókat tartalmazza. A fejlesztés a cég sajátosan összetett és sokrétű termékszerkezetének megfelelő különlegességekkel is rendelkezik. A rendszer bevezetése során a Navision árképzési technikája egyedi fejlesztéssel, a német anyacég által használt árkalkulációs modulnak megfelelően került átalakításra.
A kiválasztásban lényeges szerepet játszott továbbá, hogy egy olyan rendszer kerüljön implementálásra, amelynek rövid a betanulási ideje és könnyen használható. A Navisionben különösen az a lehetőség jelent előnyt a használat szempontjából, hogy a felhasználók a Navigáció funkció segítségével akár a főkönyvi tételektől egy gombnyomással eljuthatnak a tétel előzményeihez, például a könyvelt vagy rögzített kereskedelmi bizonylatokig (pl. számla, szállítólevél, rendelés, ajánlat), így egyszerűen felszínre hozhatók a "színfalak mögötti", látszólag rejtett információk, összefüggések.
A következő nagy lépés a gyártási folyamatok rendszerbe állítása lesz, amely a teljesen papír alapon működő termelésirányítást váltja majd fel.
"A rendszer bevezetésével a párhuzamos nyilvántartások, az adat-redundanciák csökkentését, a kereskedelmi és gyártási folyamatok egy rendszerben történő összefogott kezelését tűztük ki célul. Bízunk abban, hogy az ügyviteli, vezérlési munkák egyértelművé válása, egyszerűsödése következtében felszabaduló anyagi és emberi erőforrásainkat a termelési területre tudjuk átcsoportosítani" - nyilatkozta Illés Zoltán, a Schako Kft. ügyvezető igazgatója. "A cég elsődleges távlati célja saját gyártmánystruktúrájának bővítése és a gyártási technológiák optimalizálása a piaci részesedésének növelése érdekében. Ennek a folyamatnak a támogatására tervezzük bevezetni a Navision termelésirányítási modulja is."
Kapcsolódó cikkek
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- A rEVOLUTION Iroda ++ 7.1 az e-adóbevallást is támogatja
- Microsoft Gold Certified Partner lett a rEVOLUTION
- Termelésirányítás Pályázati forrásból
- 6 ország, 90 cég: XAPT szerződés Microsoft Dynamics AX-re
- A rEVOLUTION építőipari megoldását vezette be a Narva cégcsoport
- Újabb Microsoft elismerés a rEVOLUTION-nek
- HostLogic: SAP-ban az élen
- Tovább erősít a rEVOLUTION az ERP terén
- Szakmai fórumok a globálisan tevékenykedő vállalatok számára
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.