Miért kell kerülnie a keretes (frame-es) oldalszerkezetet?
Azokra az "apró" technikai részletekre hívjuk fel a figyelmet, amelyek kijavítása sok esetben nem is igényel túl nagy erőfeszítést, viszont az eredményekben annál nagyobb különbséget tesznek.
A leírtak segítségével jelentősen meg fogja tudni növelni weboldala hatékonyságát, és eddig nem is remélt, valódi online bevételekre fog tudni szert tenni!
Kerülje a keretes oldalszerkezetet
A keretes (frame-es) szerkezet kétféle módon csökkenti online marketingre fordított erőfeszítéseinek megtérülését:
· Akár 80%-kal is csökkenti a keresőkből érkező látogatók számát, és
· majdnem teljesen mérhetetlenné teszi, hogy mely weboldalakról, keresőkből érkeznek a látogatók az oldalra
Egy keretes oldallal elveszítheti a keresőből jött látogatók 80%-át is
Minden kereső használ egy automatikusan működő ún. keresőrobotot, ami a regisztrált oldalakon található linkeket követve bejárja a website-ot, átnézi az egyes oldalak tartalmát, és eldönti, hogy azok mely kulcsszó tekintetében tartalmaznak lényeges információt. Ezt a folyamatot hívják indexelésnek. Egy keretes oldalakból álló website indexelése során azonban a legtöbb kereső robotja - részben szándékosan, részben a keretes technika okozta korlátok miatt - egyáltalán nem, vagy jóval kevésbé járja be az adott site-ot. Így természetesen a be nem járt oldalak kulcsszavait sem ismeri meg, tehát azokat keresési találatként sem szerepelteti.
A látogatottságmérés és növelés hatékonyságát is csökkenti a keretes szerkezet
A legkorszerűbb látogatottságmérési technika, a mérőkódos mérés - http://www.marketingszoftverek.hu/webmonitor - egyik előnye, hogy nagy pontossággal kimutatható, hogy a látogatók milyen számban érkeznek az egyes külső weboldalakról. Ennek köszönhetően Ön pontosan megmérheti, hogy a látogatottságnövelésre fordított erőfeszítések mely része milyen mértékben térül meg. A keretes szerkezet azonban technikai okokból gyakorlatilag mérhetetlenné teszi, hogy honnan érkeztek látogatói.
Milyen érvek szólnak a keretes szerkezet mellett?
Igazán komoly érv nincsen. Előnyként hangozhat el, hogy egy minden oldalon megjelenő - pl. menüt tartalmazó - rész inkább jelenjen meg keretben, és akkor csak egyszer kell letöltődnie. Ez a minimális letöltési-idő-nyereség viszont nem jelent annyi előnyt, mint amennyi hátrányt a keretes szerkezetből adódó látogatószám csökkenés jelent. További érvként szerepelhet, hogy a minden oldalon szereplő tartalmat így csak egyszer kell elhelyezni vagy módosítani, vagyis kisebb munka a létrehozás és a karbantartás is. Ezt a célt azonban ugyanilyen jól - vagy talán még sokkal jobban - meg lehet valósítani szerveroldali programmal (pl.: PHP), melynek lényege ebben az esetben az, hogy az ismétlődő tartalmat egyszer készítik el és azt a szerveren futó program minden oldalba a megfelelő helyre beszúrja. (Ezt a technikát bármely közepes felkészültségű webszerkesztő tudja alkalmazni, és a ráfordítandó programozási idő sem több, mint a keretek használata esetén.)
A keretes - frame-es - szerkezet lényege, hogy az oldal nem egy HTML fájlból áll, hanem egyrészt egy ún. FRAMESET oldalból, amely meghatározza, hogy az oldal milyen keretekre van felosztva, illetve, hogy ezekben a keretekben melyik HTML fájlok kerülnek megjelenítésre, másrészt magukból a kertetekben megjelenítendő HTML fájlokból. A keretes szerkezet eredeti előnye az, hogy használata során az oldal készítője meghatározhatja, hogy pl. a menükeretben való kattintáskor a tartalom a fő keretbe töltődjön be. Így a menükeret tartalmának nem kell újra betöltődnie. Ez az internet-korszak kezdetén értékes másodperceket jelenthetett az oldal látogatójának, manapság azonban fontosabb szempont a látogatottság növelése.
A keretes technika alkalmazásának köszönhetően tehát nemcsakhogy eleve számottevően kevesebb látogató érkezik a keresőkből, de még azt sem lehet megmondani, hogy az egyéb látogatottságnövelési technikák közül melyik működik, és melyik az, amelyik teljesen hatástalan.
Amennyiben további információra van szüksége a keretes oldalszerkezet kiváltásával kapcsolatban, nyugodtan írja meg nekünk kérdéseit!
http://www.internet-marketing.hu/kapcsolat.html
Ha igényli, webmesterét is ellátjuk azokkal az információkkal, amelyek segítségével a keretes szerkezet kevés előnyét - ti. hogy valamivel kevesebb munka elkészíteni és karban tartani -megtartva tud nem keretes oldalt készíteni.
A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Ki a tökéletes web 2.0-s termékmenedzser?
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.