Az e-mail marketing alapjai
I.rész
Két olyan élményem volt a közelmúltban, amelyek hatására végül ezt a témát vettük elő: nemrég került sor egyik korábbi vállalkozásom - egy online művészeti galéria - eladására, és a technikai átadás során az egyik új tulajdonos az asztalomon és a körülötte látható könyvek közt felfedezett egy e-mail marketinggel kapcsolatos könyvet, és a következőt mondta:
"Á, e-mail marketing? Az a spam, ugye? Minek arról könyv? Csak küldeni kell..."
A másik ok az a hatalmas mennyiségű spam áradat, ami engem is súlyt nap mint nap, és amelynek az "eltakarítása" közben időről időre eszembe jut, hogy remélem a mi ügyfeleink elég tájékozottak ahhoz, hogy ne használják a szoftvereinket spam küldésére!
Egyre többen ismerik fel Magyarországon is az e-mail marketingben rejlő lehetőségeket, azonban a nem megfelelően végzett e-mail marketing tevékenység nemcsak a címzetteknek jelent bosszúságot, hanem magának a küldőnek is komoly kellemetlenséget okozhat!
Éppen ezért fontosnak tartottuk, hogy cikksorozatunk első része szóljon azokról az előnyökről, amelyeket a helyesen alkalmazott e-mail marketinggel el lehet érni, szóljon azokról a veszélyekről, amelyeket érdemes elkerülni, valamint mutasson néhány alapvető technikát is mindezen elveknek a gyakorlati alkalmazásához.
A hét legjobb technika saját e-mail lista építésére
(Az alábbiakban leírt technikák mindegyike egyszerűen megvalósítható a MarketingSzoftverek MailMaster - www.marketingszoftverek.hu/mailmaster - programjával!)
· Hozzon létre saját hírlevelet! Tegyen hírlevél feliratkozási lehetőséget minden aloldalára! Kommunikáljon mindig a megígért gyakorisággal, és mindig a megígért témáról!
· Hozzon létre saját információs terméket, amely gyakorlatilag nem más, mint az Ön lehetséges vevőjét érdeklő témájú, az Ön weboldalának témájához kapcsolódó, az Ön szaktudását és tapasztalatát felhasználó tanulmány. Küldje el tanulmányát a feliratkozóknak egyben vagy részletekben, így létrehozva a majdani vásárláshoz nélkülözhetetlen szakmai tekintélyt és bizalmat. (Ez a cikk is, amit most olvas, egy ilyen információs termék: gyakorlati információkkal segítünk olvasóinknak, hogy fel tudják állítani és meg tudják valósítani saját e-mail marketing stratégiájukat, és arra számítunk, hogy olvasóink megismerik szakmai hozzáértésünket, illetve meglátják, hogy hajlandók vagyunk időt és energiát áldozni rájuk, még mielőtt egyetlen fillért is elköltöttek nálunk!)
· Ha nincs saját információs terméke, keressen egy a weboldalának látogatóit valószínűleg érdeklő információs terméket, és helyezzenek el feliratkozási lehetőséget az Ön weboldalán! A feliratkozó űrlapon kérjen engedélyt Ön és partnere rendszeres (havi, kéthavi, negyedéves) hírlevelének elküldésére is! A felhasználók jelentős része meg fogja adni az engedélyt!
· Helyezzen el weboldalán olyan dokumentációkat, demókat, referencia-anyagokat, amelyeket a felhasználó csak valós e-mail címének megadása után tölthet le! Kérjen engedélyt minden alkalommal hírlevelének elküldésére is!
· Hozzon létre automatikus árajánlatkérő és megrendelő rendszert weboldalán! Az űrlap, miután a felhasználó bevitte a szükséges paramétereket, a kiszámolt árajánlatot küldje el e-mailben! Az árajánlatot tartalmazó e-mailben helyezzen el linket, melyre kattintva megjelenik a megrendelőlap, melyen a már korábban bevitt adatok előre ki vannak töltve, így a felhasználónak csak a hiányzó adatokat kell kitöltenie!
· Letölthető árlista helyett helyezzen el weboldalán "Teljes termékválasztékunk és árlistánk lekérése e-mailben" űrlapot. Ha szükséges, emellett helyezze el weboldalán szűkebb árlistáját. Az árlista helyett bármilyen egyéb dokumentációra is alkalmazható ez a megoldás. A feliratkozó űrlapon kérjen engedélyt hírlevelének elküldésére is!
· Hozzon létre Kapcsolatfelvétel oldalt, ahol a jelentkezők érvényes e-mail címmel tudnak Önnek levelet küldeni. Kérjen engedélyt itt is hírlevelének küldésére.
Ha a fenti technikák közül elkezdi alkalmazni az Ön cégére leginkább illeszkedő megoldás(oka)t, napokon belül elkezd növekedni e-mail adatbázisa.
A továbbiakban leírunk néhány megoldást a hatékonyság növelésére.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.