Tavaly óta egyértelműen nőtt a vállalati internet penetráció
Internetpentráció
A hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében az internet-penetráció 79%-os volt 2005 szeptemberében, szemben a 2004 szeptemberében mért 73% körüli aránnyal, azaz tavaly óta egyértelműen nőtt a vállalati internet penetráció.
Internet-csatlakozással a számítógépet használó cégek 87%-a rendelkezik. A teljes 5 fő feletti vállalati körből mintegy 21-21,5 ezer darab 5-9 fős mikrovállalat, 22-22,5 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet hozzáféréssel, ami összesen mintegy 49 ezer céget jelent.
Az internet-csatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (70%-a), míg a 10-19 fős cégek 85%-a, a 20-49 fős cégek pedig 90%-a rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégek 95%-a kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100% a penetráció.
Az ágazatok közül az összes vállalkozás körében az internet-penetráció az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében (90%). A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén (55%), valamint a mezőgazdaság, halászat ágazatok (67%) körében az internet-penetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégeknél átlagosan az országban (79%).
A szélessávú hozzáférések aránya
A szélessávú internet-kapcsolattal rendelkező 5 fő feletti vállalatok aránya 73%-ra nőtt egy év alatt a 2004. szeptemberi 53%-ról. A növekedés az összes létszám kategóriában, gazdasági szektorban és régióban megfigyelhető. A létszám-kategóriák közül az 50-249 fős cégek körében a legszembetűnőbb a szélessávú kapcsolattal rendelkezők arányának növekedése.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- 122 millió európai az interneten
- A britek neteznek a legtöbbet
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Microsoft-GKI : Készül a Versenyképességi Évkönyv 2007
- Megduplázódott a rosszindulatú kódok száma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.