Tavaly óta egyértelműen nőtt a vállalati internet penetráció
Internetpentráció
A hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében az internet-penetráció 79%-os volt 2005 szeptemberében, szemben a 2004 szeptemberében mért 73% körüli aránnyal, azaz tavaly óta egyértelműen nőtt a vállalati internet penetráció.
Internet-csatlakozással a számítógépet használó cégek 87%-a rendelkezik. A teljes 5 fő feletti vállalati körből mintegy 21-21,5 ezer darab 5-9 fős mikrovállalat, 22-22,5 ezer kisvállalat, 4,5 ezer középvállalat és 900 nagyvállalat rendelkezik internet hozzáféréssel, ami összesen mintegy 49 ezer céget jelent.
Az internet-csatlakozással rendelkező vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (70%-a), míg a 10-19 fős cégek 85%-a, a 20-49 fős cégek pedig 90%-a rendelkezik valamilyen internet-hozzáféréssel. Legnagyobb arányban értelemszerűen a közép- és nagyvállalatoknak van csatlakozása: az 50-249 fős cégek 95%-a kapcsolódik a világhálóhoz, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalakozások körében pedig gyakorlatilag 100% a penetráció.
Az ágazatok közül az összes vállalkozás körében az internet-penetráció az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében (90%). A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén (55%), valamint a mezőgazdaság, halászat ágazatok (67%) körében az internet-penetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégeknél átlagosan az országban (79%).
A szélessávú hozzáférések aránya
A szélessávú internet-kapcsolattal rendelkező 5 fő feletti vállalatok aránya 73%-ra nőtt egy év alatt a 2004. szeptemberi 53%-ról. A növekedés az összes létszám kategóriában, gazdasági szektorban és régióban megfigyelhető. A létszám-kategóriák közül az 50-249 fős cégek körében a legszembetűnőbb a szélessávú kapcsolattal rendelkezők arányának növekedése.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- 122 millió európai az interneten
- A britek neteznek a legtöbbet
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Microsoft-GKI : Készül a Versenyképességi Évkönyv 2007
- Megduplázódott a rosszindulatú kódok száma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.