Márkanév-sorrend 2005: 1. Google, 2. Apple, 3. Skype

Milkovits Gábor, 2006. január 23. 22:08
A Brandchannel.com nevű online magazin felmérése szerint tavaly az emberek életére legnagyobb hatással bíró három márka sorrendben a Google, az Apple és a Skype voltak.
Az internetes újság minden évben elkészíti ezt a közvélemény-kutatást, amelynek során marketingszakembereket és egyszerű diákokat egyaránt megkérdeznek. Az eredmények egyébként sokszor viszonylag ellentmondásosak; 2004-ben például az arab nyelvű Al-Dzsazíra hírtelevízió végzett az ötödik helyen. Most viszont a kérdéseket az eddigieknél általában konkrétabban tették föl, például: "Melyik márka volt a legnagyobb hatással az életünkre 2005-ben?", így a válaszok is remélhetőleg pontosabbra sikerültek. A tavalyi dobogósok között három technológiai, ezen belül két internetes cég szerepel, míg középen az egy évvel korábbi első Apple foglal helyet. Az eredményben persze nyilvánvalóan szerepet játszik az, hogy egy online magazin felméréséről van szó, mégis figyelemreméltó, hogy a 2004-ben még csak nem is szereplő Skype VoIP internetes telefoncég egyből a harmadik helyen debütált. A Google egyébként egyszer már volt első, 2003-ban.

A mérés negyedik helyezettje a kávézóláncáról ismert amerikai Starbuck’s, az ötödik pedig a svéd Ikea lett. Az eredménynél nem veszik figyelembe a márkák valós piaci értékét, amely többnyire a Coca-Colát teszi az első helyre, és az sem szerepelt a kérdések között, hogy az adott márka hatása pozitív-e, vagy inkább negatív.
Kulcsszavak: Skype Apple Google

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01