A vevőelégedettség elérésének egyik legbiztosabb módja

1. rész

forrás Prim Online, 2006. február 20. 14:55
Az email-ben történő vevőmegkérdezés nemcsak egyszerű, de gyorsan kivitelezhető, és a költségei is minimálisak. Az alábbiakban bemutatjuk a módszer legfontosabb előnyeit, cikkünk második részében pedig részletes útmutatót adunk a kivitelezéshez.

A vevőmegkérdezés a marketing egyik fontos eszköze, azonban a hagyományos módszereket alkalmazva nemcsak nehézkes, de rendkívül költséges is. A kis és középvállalatok rohanó hétköznapjaiba ráadásul nehezen fér bele a kérdőívek elkészítése, kiküldése és feldolgozása, nem is beszélve az eredmények beépítéséről a vállalat folyamataiba!

Erre a problémakörre nyújt megoldást az e-mailben történő megkérdezés, hiszen egyszerű kivitelezhetősége és rendkívüli költséghatékonysága révén még a legkisebb cégek is megengedhetik maguknak.

A következőkben leírjuk ennek a módszernek a legfőbb előnyeit, bemutatjuk, hogy milyen kérdéseket kell végiggondolnia, mielőtt hozzálátna, majd a cikk második részében közzéadunk egy részletes technikai útmutatót, melyből megtudhatja, hogy milyen lépésekből áll egy ilyen megkérdezés lebonyolítása a MarketingSzoftverek rendszer használata esetében. (www.marketingszoftverek.hu/mailmaster )

Az e-mail alapú kérdőív legfontosabb előnyei


 Alacsony költség. Nem kell költeni borítékra, levélpapírra, postaköltségre, postabontásra és adatbevitelre. A kérdőív megtervezésén kívül gyakorlatilag egyetlen költség jelentkezik, az az e-mailek elküldésének költsége (a küldő szoftver ára vagy használatának díja), azonban ez töredéke a hagyományos úton történő küldés költségeinek.

 Egyszerű feldolgozás. Ha a megfelelő szoftverrel kerülnek elküldésre az űrlapok, akkor az űrlap "Elküld" gombjának megnyomásakor az adatok azonnal az eredeti adatbázisba kerülnek. Így gyakorlatilag nincs is szükség feldolgozásra!

 Magas válaszadási arány (10% - 15%). Mivel a címzetteknek nem kell kibontani egy levelet, tollat keresni, majd a válaszokat elfaxolni vagy postára adni, hanem csak megjelölni a válaszokat magában az e-mailben elhelyezett űrlapon, és megnyomni az "Űrlap elküldése" gombot, jóval több kitöltés történik.

 Rendkívül gyors. A kiküldéstől számított 24 órán belül beérkezik a válaszok 60%-a, és 72 órán belül a 85%-a. Ez azt jelenti, hogy egy hétfőn kiküldött kérdőív kiértékelt eredményei már péntek délben ott lehetnek a cégvezetés asztalán!

 Hatékonyan beépíthető a vállalat értékesítési folyamataiba. A kérdőívre adott válaszok automatikusan - a kérdőív visszaküldésének pillanatában - az e-mail adatbázisba kerülnek. Az ide bekerülő adatokat - azoknál a válaszadóknál, akik erre engedélyt adtak - akár már azonnal is fel lehet használni automatizált és személyre szabott ajánlatok vagy egyéb levelek elküldésére!

Az e-mailben történő megkérdezés három leghatékonyabb formája


 Teljes kérdőívek küldése. Ha több mint két-három kérdésre szeretne választ kapni, egy komplett kérdőívet érdemes összeállítani. A kérdéseket tartalmazó HTML űrlap ugyanolyan formában készül, mintha a weboldalra kerülne, csak éppen az egész űrlap bekerül egy HTML levélbe, melyet egy erre alkalmas levélküldő program küld el. Az űrlap a kitöltés után az "Elküld" gomb megnyomáskor egy, a weblapon elhelyezett fájlt hív meg, amely elvégzi a feldolgozást, és eltárolja az adatokat egy adatbázisban. Az eltárolás történhet egy új adatbázisba, vagy akár ugyanabba, amelyben az e-mail címek is vannak. Ez utóbbi esetben az adatok szűrőként felhasználhatók a későbbi e-mail küldéseknél - természetesen csak abban az esetben, ha a válaszadók erre felhatalmazást adtak. A kérdések egyaránt kérhetnek be ügyfélparamétereket és tartalommal kapcsolatos véleményeket is. A kérdések összeállításánál ugyanazokat a szempontokat kell figyelembe venni, mint a hagyományosan kiküldött kérdőívek esetében.

 Cikk végi, egy-két kérdéses kérdőívek küldése. Ez a módszer nyugodtan használható akár minden cikk vagy hírlevél végén, itt azonban ügyfélparamétert nem, hanem a küldött tartalommal kapcsolatos véleményt érdemes kérdezni.

 Monitorozott kérdező-linkek küldése. Amikor egy kérdés két három opciója közül lehet csak választani, akkor egyszerű használata miatt lehet praktikus az ún. kérdezőlinkek használata. Egy tavalyi cikkünkben a következőképpen használtuk ezt a módszert két link formájában:

".Kattintson ide, ha következő számunkban szeretne bővebb technikai tájékoztatást kapni a keresőmarketing technikai részleteiről!

Kattintson ide, ha következő számunkból szeretné megtudni, hogy ki és milyen díjért végezné el Önnek oldala keresőoptimalizálását!
..."

Az eredmények ebben az esetben nem kerülnek külön adatbázisba, hanem a levél monitorozott linkjeinek átkattintás eredményei közt találhatja meg őket. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy gyakorlatilag semmi plusz technikai teendő nincs vele, mint elhelyezni a linkeket a HTML levélben, és elkészíteni azt az oldalt, amely közli az átkattintó látogatóval, hogy kérése / véleménye rögzítésre került (Természetesen ehhez olyan levelezőprogramra van szükség, amely méri a linkekre való kattintásokat. A MarketingSzoftverek MailMaster szoftvere így működik.).
(www.marketingszoftverek.hu/mailmaster)

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01