A vevőelégedettség elérésének egyik legbiztosabb módja

1. rész

forrás Prim Online, 2006. február 20. 14:55
Az email-ben történő vevőmegkérdezés nemcsak egyszerű, de gyorsan kivitelezhető, és a költségei is minimálisak. Az alábbiakban bemutatjuk a módszer legfontosabb előnyeit, cikkünk második részében pedig részletes útmutatót adunk a kivitelezéshez.

A vevőmegkérdezés a marketing egyik fontos eszköze, azonban a hagyományos módszereket alkalmazva nemcsak nehézkes, de rendkívül költséges is. A kis és középvállalatok rohanó hétköznapjaiba ráadásul nehezen fér bele a kérdőívek elkészítése, kiküldése és feldolgozása, nem is beszélve az eredmények beépítéséről a vállalat folyamataiba!

Erre a problémakörre nyújt megoldást az e-mailben történő megkérdezés, hiszen egyszerű kivitelezhetősége és rendkívüli költséghatékonysága révén még a legkisebb cégek is megengedhetik maguknak.

A következőkben leírjuk ennek a módszernek a legfőbb előnyeit, bemutatjuk, hogy milyen kérdéseket kell végiggondolnia, mielőtt hozzálátna, majd a cikk második részében közzéadunk egy részletes technikai útmutatót, melyből megtudhatja, hogy milyen lépésekből áll egy ilyen megkérdezés lebonyolítása a MarketingSzoftverek rendszer használata esetében. (www.marketingszoftverek.hu/mailmaster )

Az e-mail alapú kérdőív legfontosabb előnyei


 Alacsony költség. Nem kell költeni borítékra, levélpapírra, postaköltségre, postabontásra és adatbevitelre. A kérdőív megtervezésén kívül gyakorlatilag egyetlen költség jelentkezik, az az e-mailek elküldésének költsége (a küldő szoftver ára vagy használatának díja), azonban ez töredéke a hagyományos úton történő küldés költségeinek.

 Egyszerű feldolgozás. Ha a megfelelő szoftverrel kerülnek elküldésre az űrlapok, akkor az űrlap "Elküld" gombjának megnyomásakor az adatok azonnal az eredeti adatbázisba kerülnek. Így gyakorlatilag nincs is szükség feldolgozásra!

 Magas válaszadási arány (10% - 15%). Mivel a címzetteknek nem kell kibontani egy levelet, tollat keresni, majd a válaszokat elfaxolni vagy postára adni, hanem csak megjelölni a válaszokat magában az e-mailben elhelyezett űrlapon, és megnyomni az "Űrlap elküldése" gombot, jóval több kitöltés történik.

 Rendkívül gyors. A kiküldéstől számított 24 órán belül beérkezik a válaszok 60%-a, és 72 órán belül a 85%-a. Ez azt jelenti, hogy egy hétfőn kiküldött kérdőív kiértékelt eredményei már péntek délben ott lehetnek a cégvezetés asztalán!

 Hatékonyan beépíthető a vállalat értékesítési folyamataiba. A kérdőívre adott válaszok automatikusan - a kérdőív visszaküldésének pillanatában - az e-mail adatbázisba kerülnek. Az ide bekerülő adatokat - azoknál a válaszadóknál, akik erre engedélyt adtak - akár már azonnal is fel lehet használni automatizált és személyre szabott ajánlatok vagy egyéb levelek elküldésére!

Az e-mailben történő megkérdezés három leghatékonyabb formája


 Teljes kérdőívek küldése. Ha több mint két-három kérdésre szeretne választ kapni, egy komplett kérdőívet érdemes összeállítani. A kérdéseket tartalmazó HTML űrlap ugyanolyan formában készül, mintha a weboldalra kerülne, csak éppen az egész űrlap bekerül egy HTML levélbe, melyet egy erre alkalmas levélküldő program küld el. Az űrlap a kitöltés után az "Elküld" gomb megnyomáskor egy, a weblapon elhelyezett fájlt hív meg, amely elvégzi a feldolgozást, és eltárolja az adatokat egy adatbázisban. Az eltárolás történhet egy új adatbázisba, vagy akár ugyanabba, amelyben az e-mail címek is vannak. Ez utóbbi esetben az adatok szűrőként felhasználhatók a későbbi e-mail küldéseknél - természetesen csak abban az esetben, ha a válaszadók erre felhatalmazást adtak. A kérdések egyaránt kérhetnek be ügyfélparamétereket és tartalommal kapcsolatos véleményeket is. A kérdések összeállításánál ugyanazokat a szempontokat kell figyelembe venni, mint a hagyományosan kiküldött kérdőívek esetében.

 Cikk végi, egy-két kérdéses kérdőívek küldése. Ez a módszer nyugodtan használható akár minden cikk vagy hírlevél végén, itt azonban ügyfélparamétert nem, hanem a küldött tartalommal kapcsolatos véleményt érdemes kérdezni.

 Monitorozott kérdező-linkek küldése. Amikor egy kérdés két három opciója közül lehet csak választani, akkor egyszerű használata miatt lehet praktikus az ún. kérdezőlinkek használata. Egy tavalyi cikkünkben a következőképpen használtuk ezt a módszert két link formájában:

".Kattintson ide, ha következő számunkban szeretne bővebb technikai tájékoztatást kapni a keresőmarketing technikai részleteiről!

Kattintson ide, ha következő számunkból szeretné megtudni, hogy ki és milyen díjért végezné el Önnek oldala keresőoptimalizálását!
..."

Az eredmények ebben az esetben nem kerülnek külön adatbázisba, hanem a levél monitorozott linkjeinek átkattintás eredményei közt találhatja meg őket. Ennek a megoldásnak az az előnye, hogy gyakorlatilag semmi plusz technikai teendő nincs vele, mint elhelyezni a linkeket a HTML levélben, és elkészíteni azt az oldalt, amely közli az átkattintó látogatóval, hogy kérése / véleménye rögzítésre került (Természetesen ehhez olyan levelezőprogramra van szükség, amely méri a linkekre való kattintásokat. A MarketingSzoftverek MailMaster szoftvere így működik.).
(www.marketingszoftverek.hu/mailmaster)

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59