IBM TotalStorage tárolórendszeren a Démász ügyféladatbázisa
A magyar áramszolgáltatási piac két évvel ezelőtti megnyitása óta a nem lakossági fogyasztók szabadon eldönthetik, hogy melyik szolgáltatótól vásárolnak villamos energiát. A teljes piacnyitás 2007. július 1-én fog megvalósulni.
– A szabályozás olyan versenyhelyzetet teremtett, amelyben az áramszolgáltatók által nyújtott kondíciók mellett a szolgáltatási színvonal fogja eldönteni, hogy a fogyasztók kivel kötnek szerződést – mondta Móczár Zoltán, a Démász Nyrt. IT-üzemeltetés vezetője. – A szolgáltatóknak ezért minden tekintetben emelniük kell az ügyfélkiszolgálás színvonalát, és a fogyasztók igényeire válaszolva növelniük az ügyfélkör elégedettségét. A Magyar Energia Hivatal januárban közzétett felmérése szerint 2005-ben is a Démász ügyfelei voltak a legelégedettebbek áramszolgáltatójukkal, társaságunk erre mindig nagy hangsúlyt helyezett. A változások tükrében úgy ítéltük meg, hogy hosszabb ideje használt, számlázóprogramunk napjainkra mind technológia, mind támogatás tekintetében elavult, és többé nem tud eleget tenni a piacnyitás által támasztott követelményeknek. Ekkor döntöttünk az SAP közműszolgáltatók számára kifejlesztett ISU (Industrial Solution Utility) moduljának bevezetése mellett, amely az addiginál nagyobb kapacitású és rendelkezésre állású hardver telepítését tette szükségessé.
A Démász a 90-es évek eleje óta használ IBM szervereket, amelyekhez 2000-ben – az informatikai katasztrófaelhárítási folyamat bevezetését követően – további IBM tárolórendszereket telepített. Ezek azóta hibamentesen üzemeltek, így az áramszolgáltató a mostani beruházáshoz is ennek a termékcsaládnak egy fejlettebb tagját választotta.
A 2005 elején indított és 2006 márciusára befejezett projekt során a Total Storage DS8000 tárolórendszert az InterComputer Rt., az IBM egyik legnagyobb hazai partnere szállította le, és részt vett az adattisztítás, a migráció folyamatában is. Az SAP ISU bevezetését a HP Magyarország végezte IBM eServer pSeries kiszolgálókon. Az IBM Total Storage DS8000 installálását és testre szabását az IBM mainzi központja távolról, széles sávú internetkapcsolaton keresztül támogatta.
– A folyamatos ügyfélkiszolgálás és a zavartalan ügymenet biztosítása érdekében a heti 7*24 órás, 99,5 százalékos rendelkezésre álláson túl egy földrajzilag különálló helyszínen tükröztük kritikus rendszereinket – mondta Móczár Zoltán. – Az IBM TotalStorage DS8000 tárolórendszer az informatikai infrastruktúránkban található IBM eszközökkel együtt hatékonyan támogatta katasztrófaelhárító megoldásunk kialakítását. Most megvalósított IT-beruházásunknak köszönhetően biztosak lehetünk abban, hogy rendelkezünk az ügyfelek minden eddiginél magasabb színvonalú kiszolgálását elősegítő informatikai háttérrel, valamint megfelelünk a nyereséggel és a piaci hatékonysággal kapcsolatos elvárásoknak is.
Kapcsolódó cikkek
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- IBM pengeszerverek kisvállalkozásoknak
- Az IBM és a HP uralja a szerverpiacot
- Jönnek a 65nm-es nagy teljesítményű szerver CPU-k
- Következő generációs IBM Unix szerverek kedden
- Első IBM Power6 tesztek
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en
- IBM Xeon MP szerverek jönnek
- Jó lesz-e útdíjat szedni a budapesti belvárosban?
- IBM szerverek négymagos Xeon processzorokkal
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.