A magyar internetezők vásárlási szokásai

MTI Sajtóadatbank, 2006. március 20. 09:15
Az átlagos magyar internetező nyitott az új dolgokra, megfizeti a minőséget, és nagy vásárlások alkalmával megfontoltan dönt - derül ki a NRC Piackutató Kft. és a TNS Hungary tízezer magyarországi internetező szokásait vizsgáló közös felméréséből.
A kutatás szerint bár a gyakori internetezők 40 százaléka vásárol valamilyen rendszerességgel az interneten keresztül, az esetek többségében kisebb értékű terméket: könyvet, CD-t, DVD-t vesznek. A legelterjedtebb fizetési mód az átutalás, az on-line fizetés mindössze a vásárlók egynegyedére jellemző.

A gyakran internetezők közel 90 százaléka vásárlás előtt az interneten keres információt. A netezők háromnegyed része szívesen próbál ki új termékeket, és ugyanennyien élnek az akciók adta lehetőségekkel. A jobb minőségű árura több pénzt áldozni 80 százalékuk hajlandó, míg 90 százalékuk széles körben tájékozódik, mielőtt nagyobb értékű terméket vásárol.

A tanulmány a férfiak és a nők eltérő vásárlási szokásait is bemutatja: a férfiak kétharmada az esetek többségében ragaszkodik a megszokott márkákhoz. A nőknek csupán a fele kötelezi el magát valamilyen márka mellett, ők szívesen próbálnak ki új dolgokat. A nők a férfiaknál többet adnak a divatos öltözködésre, továbbá érzékenyebbek a leárazásokra: 82 százalékuk ha teheti, akciós terméket vásárol, míg a férfiak 70 százaléka használja ki az árleszállításokat.

A nők körében sokkal inkább jellemző, hogy nézelődnek az üzletekben, és 60 százalékukkal gyakran megtörténik, hogy olyan dolgokra is szemet vet egy üzletben, amelyre a vásárlás előtt nem is gondolt. Ez az arány a férfiak esetében jóval alacsonyabb. A nők mintegy fele, a férfiaknak viszont csupán egynegyede tölti szívesen szabadidejét azzal, hogy üzletekben nézelődik.

Az életkor emelkedésével a divat követése háttérbe szorul: a 35 év felettieknek csupán egyharmada gondolja úgy, hogy lépést tart a divattal, míg a 14-17 évesek kétharmada öltözködik a trendnek megfelelően.

A fiatalok szívesebben nézelődnek akár cél nélkül is, hajlamosabbak az impulzusvásárlásra, de érzékenyebbek az árakra: számukra az akciós termékek a legvonzóbbak. A 25-34 év közötti internetezők jellemzően márkahűek - 63 százalékuk általában a megszokott márkákat vásárolja -, és hajlandóak többet áldozni a magasabb minőséget képviselő termékekre.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás

A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon. 

2024. december 12. 18:02

Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?

Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes. 

2024. szeptember 4. 13:20

Utazási konferencia az Angyalok városában

A dinamizmust tükrözte az idei utazási világkiállítás, az IPW2024, és ezt sugározza a helyszín is: Los Angeles, Kalifornia.
 

2024. május 17. 18:51

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32