Forgalomszervezés Stockholmban IBM megoldással
Kovács Attila, 2006. március 23. 14:59
Az IBM Magyarország ma videokonferenciás sajtótájékoztatót tartott, amelyen Ákos György, a magyarországi leányvállalat kereskedelmi és üzletfejlesztési igazgatója, illetve videokapcsolat révén Stockholmból Gunnar Johannson, az IBM Sweden roadcharging solution menedzsere vett részt. Az előadók a következő témákat érintették: a forgalomszervezés trendjei és jövője: az IBM szerepe a roadcharging, forgalom-optimalizáció, útdíjrendszerek terén, illetve az IBM Sweden által fejlesztett, Stockholm belvárosi forgalomcsökkentését célzó megoldás.
A közlekedési és szállítmányozási szektor megoldásairól általában, illetve az IBM tapasztalatairól és referenciáiról szólt Ákos György, aki hangsúlyzta, az IBM szakértő az
útdíj-elszámolási rendszerek, megoldások, eszközök, módszerek, háttérrendszerek fejlesztésében, az útdíj-elszámolási rendszereknél az üzleti folyamatok kiszervezésében.
Gunnar Johansson elmondta, a kísérleti jelleggel elindított stocholmi belvárosi (24 négyzetkilométer) forgalomcsökkentő rendszer a tervezett 15% helyett előzetes adatok alapján 25%-kal mérsékelte a járműforgalmat, több tízezerrel növelte a tömegközlekedésben részt vevő utasok számát és rendkívüli mértékben visszaszorította a dugók kialakulását. Az IBMÍ Stockholmban Európa legnagyobb városi környezetben telepített, mikrohullámú azonosításra épülő forgalomirányító rendszerét telepítette. A technológia alapján a városvezetés napszakok szerint változó forgalmi díjat (1 és 2 euro között) vethet ki a belvárosi úthasználókra. A svéd főváros lakossága ez év szeptemberében népszavazással fog dönteni a rendszer tartós bevezetéséről.
útdíj-elszámolási rendszerek, megoldások, eszközök, módszerek, háttérrendszerek fejlesztésében, az útdíj-elszámolási rendszereknél az üzleti folyamatok kiszervezésében.
Gunnar Johansson elmondta, a kísérleti jelleggel elindított stocholmi belvárosi (24 négyzetkilométer) forgalomcsökkentő rendszer a tervezett 15% helyett előzetes adatok alapján 25%-kal mérsékelte a járműforgalmat, több tízezerrel növelte a tömegközlekedésben részt vevő utasok számát és rendkívüli mértékben visszaszorította a dugók kialakulását. Az IBMÍ Stockholmban Európa legnagyobb városi környezetben telepített, mikrohullámú azonosításra épülő forgalomirányító rendszerét telepítette. A technológia alapján a városvezetés napszakok szerint változó forgalmi díjat (1 és 2 euro között) vethet ki a belvárosi úthasználókra. A svéd főváros lakossága ez év szeptemberében népszavazással fog dönteni a rendszer tartós bevezetéséről.
Kapcsolódó cikkek
- IBM: SOA témájú nemzetközi konferencia Budapesten
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en
- Jó lesz-e útdíjat szedni a budapesti belvárosban?
- IBM TotalStorage tárolórendszeren a Démász ügyféladatbázisa
- Tovább bővíti szolgáltatási szektorát az IBM Magyarország
- IBM: A schweinfurti gyártás Magyarországra kerül
- IBM élettudományi konferencia Budapesten - másodszor
- Átadták a Linux 48 IBM szoftverprogramozási bajnokság díjait
- Elstartolt a Linux 48 - IBM Szoftver Programozói Bajnokság 2005
- IBM a Red Hat Linuxról: Új mérföldkő a vállalati Linuxban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
2024. december 21. 16:47
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
2024. december 21. 13:49