Főinformatikus Találkozó: az outsourcing és IT-biztonság összefüggései
A konferencia előadói egyebek között az alábbi kérdésekre keresték a válaszokat: hogyan kezelik a megosztott felelősséget a nemzetközi informatika világában; milyen szabvány vagy kvázi szabvány, ismert megoldás lehet irányadó a kihelyezett informatikai rendszerek biztonságának szavatolásakor; mit kell tudnia a vezető informatikusnak és mit bízzon külső tanácsadókra, amikor felkészül egy ilyen együttműködésre.
Antal Lajos (KPMG) előadásában ("Informatikai biztonság, felelősség-megosztás, outsourcing - nemzetközi és hazai tapasztalatok") többek között kitért a SAS70 és a SysTrust általánosan elfogadott auditok összehasonlítására. Ilosvay Péter (T-Systems) a vállalati főinformatikus (CIO) szerepéről szólva, hangsúlyozta: a jövőben a
CIO-nak üzletemberré kell válnia, fő feladata a vállalat tudásának, képességeinek, üzletmenetének menedzselése és az informatikai stratégián keresztüli biztosítása lesz.A CIO-knak bátorítani kell a vállalati menedzsmentet, hogy az internetben rejlő lehetőségeket, előnyöket a cég érdekeinek megfelelően maximálisan kihasználják. A korszerű vállalat főinformatikusának egyre inkább elsősorban az üzletmenethez értőnek kell lennie. Keleti Arthur (Icon) előadásában ("Az auditálástól a rendszermenedzsmentig -- védelmi arzenál") egyebek között a vállalati IT-fejlesztők és biztonsági szakemberek konfrontálódásáról, illetve annak elkerüléséről szólt. A kiszervezett biztonságra felhozott példájával is bizonyította: százas nagyságrendű vállalatnál is megéri az informatikai biztonság kiszervezése.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.