Vállalati üzleti intelligencia stratégia támogatása SAS kompetenciaközponttal

forrás Prim Online, 2006. április 1. 10:36
A BI sikeres alkalmazása túlmutat a technológián, világítottak rá a SAS szakemberei egy webes előadáson. A vállalatok innovatívabb működését átfogó, stratégiai megközelítés segíti, amely lefedi az embereket, a folyamatokat, és a szervezeti kultúrát.
A SAS BI (üzleti intelligencia) kompetenciaközpont lényegében egy több funkcionális területet felölelő formális szervezet, melynek tagjai az adott vállalat gazdasági és IT szakértőinek sorából kerülnek ki. A kompetenciaközpont célja, hogy elősegítse az üzleti intelligencia vállalaton belüli alkalmazását, s ezáltal támogassa a cég üzleti stratégiáját.

A BI kompetenciaközpont létrehozásával az egész szervezet hatékonysága növelhető: a megtisztított és megbízható adatokhoz a szervezet bármely szintjén azonnal hozzáférnek a felhasználók, ezáltal az üzleti intelligencia megoldások fokozottabb alkalmazásával gyorsabb és megalapozottabb döntések születhetnek, pontosabban meghatározható a BI értéke a vállalat számára, valamint optimalizálhatók a személyzeti és üzemeltetési költségek. A kompetenciaközpont létrehozása a tapasztalatok és a tudás megosztásával az innovációt is ösztönzi.

A SAS abban különbözik a hagyományos BI vendoroktól, hogy technológiát és szakértelmet biztosít a korszerű elemzés/analitika, az információkezelés és a szakterületi megoldások terén. A SAS Beyond BI jelszavának értelmében az üzleti intelligencia alkalmazásokon túlmutató, gyors, egyszerű és teljes körű platformot kínál, mely az átfogó IT-stratégia részét képezi. A SAS platform integrált megoldásainak köszönhetően nem csupán a múlt adatait elemezhetjük, hanem nyomon követhetjük az aktuális eseményeket, illetve előre jelezhetjük a jövőbeli üzletmenetet, amely a megalapozott döntéshozatal egyik alappillére.

A BI-kompetenciaközpontok létrehozása várhatóan az üzleti intelligencia valódi értékének felismeréséhez és szélesebb körű elterjedéséhez vezet majd.
Kulcsszavak: SAS

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01