A Philips első negyedéve: 37 százalékkal nőtt a profit
Az üzemi eredmény 335 millió euróra emelkedett a tavalyi első negyedévi 207 millióhoz képest - rátája 4,5 százalékra javult 3,2 százalékhoz képest -, a forgalom 14 százalékkal – változatlan árfolyamokkal és azonos csoport-összetételre számolva 10 százalékkal - 7,374 milliárd euróra gyarapodott 6,492 milliárdhoz képest,n meghaladva a 7,03 milliárdos piaci előrejelzést.
A cég idei terve változatlanul 7-10 százalékos ráta az üzemi eredménynél, a forgalmat 5-6 százalékkal akarják növelni.
A Philips tavaly az utolsó negyedévben 498 millió euróra növelte adózott eredményét a 2004-es utolsó negyedévi 332 millióhoz képest. A növekedést csak az időközben leválasztott üzletágak eredménye rontotta. Az üzemi eredmény 971 millió euróra ugrott 15 millióhoz képest, az aránya a bevételhez képest 10,2 százalékra javult 0,2 százalékról. A forgalom 6 százalékkal - szervesen, vagyis változatlan valuta-árfolyamokkal és azonos csoportszerkezettel számolva – 4 százalékkal - 9,518 milliárd euróra gyarapodott 8,948 milliárdhoz képest.
Ezzel tavaly egész évben az adózott eredmény 2,868 milliárd euróra nőtt a 2004-es 2,836 milliárdról. A tavalyi adózott eredményből 1,778 milliárd eurót részesedések eladása hozta. 2003-ban 695 millió euró volt az adózott eredmény. Az üzemi eredmény 1,779 milliárd euróra emelkedett 1,586 milliárdról, az aránya 5,9 százalékra emelkedett 5,4 százalékról. 2003-ban 502 millió euró volt az üzemi eredmény, a hétfőn közölt módosítások szerint. A forgalom mind nominálisan, mind szervesen 4 százalékkal 30,395 milliárd euróra bővült 29,346 milliárdról. 2003-ban 27,937 milliárd euró volt a Philips forgalma.
A félvezetőgyártás tavaly egész évben, az orvosi berendezések üzletága év elején gyengélkedett tavaly, ennek hatását a többi ágazat teljesítményével, illetve ingatlaneladásokkal és részesedések értékesítésével ellensúlyozták. Az orvosi berendezések forgalma végül is 7 százalékkal javult, és üzemi szinten nyereséges volt, miután 2004 végén még veszteséget termelt. Eladták a tajvani TMSC félvezetőgyártót, és csökkentették a részesedést a dél-koreai LG.Electronicssal közös LG.Philips LCD-ben, amely a világ második lapképernyő-gyártója, mert - noha a vegyes vállalat igen jól teljesített a tavalyi utolsó negyedévben, az adózott eredménye 328 milliárd vonra nőtt az egy évvel korábbi 35,4 milliárd vonhoz képest és 44,5 százalékkal gyarapodott a harmadik negyedévi 226,9 milliárdról is - a Philipsnél úgy vélték, hogy a lapos képernyők gyártásában mind nagyobb fölös kapacitások ígérkeznek világszerte, a várható kereslet elmarad a versengő cégek óriási beruházásai mögött. Óvatosságra intett az is, hogy az LG.Philips egész évi adózott eredménye tavaly végül is 517 milliárd von volt, kevesebb mint a harmada a 2004-es 1,66 milliárdnak, a képernyők olcsóbbodása miatt, amit az év vége felé csak a termelésnövelés ellensúlyozott. Az LG.Philips a tavalyi első negyedévben, 2001-es alapítása óta első ízben, veszteséges volt, miután 2004. júniustól 2005. márciusig közel 50 százalékkal csökkent a folyadékkristályos képernyők ára a világpiacon. Ezek a harmadik negyedévben átlagosan 26 százalékkal olcsóbbak voltak, mint egy évvel azelőtt.
Az LG.Philips a 2004. júniusi tőzsdei kibocsátásáig a holland és a dél-koreai partner 50-50 százalékos vegyes vállalata volt. A Philips decemberben 5 százalék eladásával 32,9 százalékra csökkentette részét. A vevő vagy vevők kilétét nem közölték. A bevétel 615 millió euró volt, amelyből a negyedik negyedévre 210 millió eurót számoltak el egyszeri, adómentes tőkenyereségként. Az ár azonban 4,7 százalékos engedmény volt az LG.Philips előző tőzsdei záróárához képest.
Év végén bejelentették azt is, hogy kiszervezik, önálló egységbe összpontosítják a Philips 4,6 milliárd eurós forgalmú félvezetőgyártását, megkönnyítendő az üzletág esetleges eladását.
Tavaly az előzetes tervek szerint 700 ezer folyadékkristályos képernyőjű televízió készült a Philips Kft. székesfehérvári gyárában, az idén kétszeresére növelik a termelést. A képernyők az LG.Philips távol-keleti gyáraiból érkeznek Székesfehérvárra.
Kapcsolódó cikkek
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- Philips: majdnem háromszorosára nőtt a profit
- Hárman pályáznak a Philips félvezetőgyártó részlegére
- A Philips 1,3 milliárd dollárért megvásárolja az Intermagnetics-et
- A Philips eladta monitor- és laposképernyő-gyártó részlegeit a kínai TPV-nek
- A Philips profitja 79 százalékkal csökkent
- Kínai cégé a Philips számítógépképernyő-gyártása
- A Philips csökkentette a lapkarészleg előrejelzését
- A Philips jegelte lengyel beruházását a támogatás elakadása miatt
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
A Sony bejelenti az első G Master F2-es rekesznyílású standard zoomobjektívet
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
Káoszmentes ügyfélszolgálat az év végi roham idején
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.