A mérhető siker - Avagy a honlapelemzés alapjai II. rész

forrás Prim Online, 2006. április 22. 09:41
Az internet mára olyan médiává vált, mint a tv vagy a rádió. A látogatók kegyeiért folytatott verseny napról-napra élesebb. Ha Ön weboldal-t üzemeltet, akkor a tökéletes felhasználói élmény nyújtásával minden nap foglalkoznia kell, ha nem akarja, hogy egy vizuális hiba miatt továbblépjenek vásárlói és el se jussanak az Ön nagyszerű ajánlatának elolvasásáig.

Lényeges, hogy pontos képe legyen arról, miként látják látogatói az Ön honlapját, ugyanis csak így érheti el, hogy ugyanazt a tökéletes élményt nyújtsa minden felhasználója számára. Mai cikkünkben kielemezzük, hogy melyek azok a paraméterek, melyeket figyelembe kell vennie, ha weboldalával nemcsak tartalmilag, hanem formailag is szeretné elnyerni látogatói tetszését.

A látogatók megoszlása


Amíg Ön nem deríti ki pontosan a látogatottságelemzés segítségével, hogy „kinek” készíti weboldalát, addig minden egyéb fáradozása a honlap eredményességének növelésére hiábavaló lesz. Az alábbiakban bemutatjuk, mely szempontok mérése szükséges, ha a weboldalára látogatóknak mindenféle téren pozitív felhasználói élményt szeretne nyújtani.

A látogatók megoszlásának lehetséges szempontjai:


1. Operációs rendszer szerinti megoszlás

Az összes szempont közül talán itt található a lehető legkisebb szóródás az egyes lehetőségek között. Napjainkban a látogatók legnagyobb része Windows XP operációs rendszert használ (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Azonban ha Ön honlap tulajdonos, gondolnia kell azokra a látogatóira is akiknek esetleg a Windows egy régebbi verziója vagy a Macintosh operációs rendszer található a számítógépükön. Minden esetben Önnek kell kiderítenie (a monitorozó eszköz segítségével), hogy látogatói melyik operációs rendszert használják – és aztán eszerint kialakítania honlapját. Ha például azt látja, hogy látogatóinak 10%-a MAC OS-t használ, lehet, hogy úgy dönt, hogy nem szeretne lemondani az eredmények 10%-áról pusztán a webmester kényelme kedvéért.

2. Böngésző szerinti megoszlás

Ennél a paraméternél már sokkal inkább megoszlanak a mérőszámok (és a designerek véleménye is). Még mindig a legnépszerűbb az Internet Explorer, de szorosan a nyomában halad a Firefox böngésző (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Arról nem is beszélve, hogy az említett két alkalmazáson kívül számos böngészőt használhatnak még a látogatók, ugyanígy az egyes típusokon belül számtalan verzió is található. Itt is ugyanaz a szabály: térképezze fel, hogy az Ön oldalára látogatók nagy része mit használ és optimalizálja eszerint a honlapját. Azonban egy alapigazság minden esetben érvényes: „A kevesebb több.” Minél gyorsabb és egyszerűbb a weboldala, annál nagyobb az esélye, hogy látogatói nem hagyják el idő előtt a „helyszínt”, megunva esetleg, hogy az általuk használt böngészőn keresztül képtelenek megtekinteni a honlapot teljes valójában.

3. Képernyőfelbontás szerinti megoszlás


Ezen a területen ismét számtalan variáció jöhet szóba. A látogatók többsége 1024*768-as felbontású képernyőt használ, de jelentős számú az 1280*1024-es képernyőt használók száma is (Marketingszoftverek / Webmonitor adatok). Ahhoz, hogy a tökéletes felhasználói élmény nyújtásának kritériumát teljesíthesse, érdemes profi designer-el elkészíttetnie weboldalát, hogy az összes lehetséges képernyőfelbontás esetén megmaradjon a honlap eredeti jellege és arányai. Bizonyára Ön sem szívesen böngészne egy olyan oldalon, ami megjelenését tekintve egyáltalán nem esztétikus.

4. Ország szerinti megoszlás

Ez a terület minden vállalkozás esetén változó. Ha Ön csak hazai piacra dolgozik, akkor ugyan kis számban, de előfordulhat, hogy a környező országokban (vagy egyéb földrészeken) élő magyarok is megnézik a honlapját. Ha esetlegesen cége terjeszkedni szeretne a közeljövőben – ezek a számok egy jó irányvonalat adhatnak. Ha azonban nem csak magyar nyelvű honlapokkal rendelkezik, vagy az idegenforgalom területén tevékenykedik, a fenti mérőszám ismerete elengedhetetlen, hisz segítségével pontos képet kaphat arról, hogy melyek azok az országok, ahonnan érdeklődőinek nagy része származik, így ott érdemes erősítenie jelenlétét.

Következő cikkünkben bemutatjuk, miként tudja megnövelni hirdetései hatékonyságát. A megfelelő mérőszámok segítségével ugyanis pontosan meg fogja tudni határozni, hogy mely hirdetése hozza a legtöbb forgalmat, és melyek azok amik csak viszik a pénzét.


A témában további információkat talál a www.internet-marketing.hu weboldalon.


Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01