Az Adobe előrejelzése és az újra emelkedő olajár nyomasztja a Wall Streetet
Az olaj áremelkedését az egyre növekvő iráni feszültség, valamint az amerikai készletek kismértékű csökkenése okozta; az ár 13 centtel 74,74 dollárra erősödött.
A korábbi napokra amúgy is az volt a jellemző, hogy a befektetők figyelmen kívül hagyták a kedvezőtlen piaci tényezőket - az olaj, az arany drágulását, a kamatok emelkedését; 2000 óta első ízben jutott 11400 pont fölé a Dow, ötéves csúcsot döntött a Standard & Poor's 500 stock index.
A vállalati eredmények közül a világ legnagyobb médiavállalata, a Time Warner Inc. jelentése számít fontosnak: kábeltévés ágazata gyors növekedésének és a nagysebességű internetre előfizetők számának jelentős mértékű emelkedésének köszönhetően lett magasabb a cég negyedéves profitja.
A vártnál nagyobb eredmény növekedést jelentett a fogyasztási cikkek széles skáláját gyártó Procter & Gamble is.
A vezeték nélküli technológiával foglalkozó Qualcomm árfolyama már az Inet rendszerében is magasabbra tört, mert sok megrendelése miatt a korábbi előrejelzéseinél kedvezőbb negyedéves várakozásokat fogalmazott meg.
Még szerdán napvilágot látnak a Starbucks Corp. kávézó lánc negyedéves adatai.
A makroadatok közül ma jelenik meg a rendelésállomány márciusi állománya, a szolgáltatási beszerzési menedzserindex legfrissebb értéke.
Növelte a globális kamatemeléssel kapcsolatos aggályokat az ausztrál jegybank mai döntése: az erős világgazdasági növekedés miatt negyed százalékpontos emelésre került sor a – csak földrajzilag távoli, hatásában nagyon is közeli - kontinensen.
A határidős indexek közül a Standard & Poor's 500 futures 1,4 pontot vesztett, számított értéke alatt alakult; 23 ponttal került alacsonyabbra a Dow futures, 3,25 ponttal a Nasdaq 100 futures értéke.
Kapcsolódó cikkek
- Elektronika - a japán cégek szépen növelték profitjukat
- Motorola - az idén kissé nőhet mobiltelefon piac
- A YouTube és a Wikipedia is bekerült 2006 legnevesebb márkái közé
- Az Adobe megvásárolta a román InterAKT szoftverfejlesztőt
- A Macromedia korábbi elnöke távozik az Adobe-tól
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Az Adobe terveiben térségünk kiemelt területként szerepel
- A France Télélecom forgalmi figyelmeztetése megrázta a piacokat
- Zöld utat kapott az Adobe és a Macromedia egyesülése
- Engedélyezték az Adobe-Macromedia összeolvadást
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.