Átrendeződik a call centerek piaca

MTI Sajtóadatbank, 1999. november 26. 11:18
A szakértők által 5 milliárd forintosra becsült hazai callcenter-piac jövőre mintegy 30 százalékkal nő, és ebből a jelenleg e szegmensben 53 százalékos piaci részesedéssel rendelkező Lucent Technologies Magyarország Kft. (LTM) is részesedni kíván.
Füzes Péter, az LTM ügyvezető igazgatója a társaság szerdai budapesti sajtótájékoztatóján kifejtette: a callcenter-piac a nemzetközi trendeknek megfelelően Magyarországon is rendkívül gyorsan bővül. Hozzájárul ehhez az is, hogy a vezető információtechnológiai cégek piacra dobták új ügyfélkapcsolat-gondozási rendszerüket, angol nevén Customer Relationship Managementet (CRM), amely egy továbbfejlesztett változata az eddigi call centereknek. A CRM lényegében egy intelligens munkafolyamat-szabályozó rendszer, amely lehetővé teszi az ügyfelek rugalmas és magas színvonalú kiszolgálását. A CRM különösen az olyan cégek munkáját teszi ügyfélbaráttá, illetve könnyíti meg, amelyek sok felhasználóval és klienssel állnak kapcsolatban. Így például a közszolgáltatókét és a pénzügyi tevékenységet végzőkét.

Füzes Péter bejelentette, hogy a hamarosan induló negyedik mobilszolgáltató, a Vodafone számára az LTM szállította az ügyfélkapcsolati call centert.

A sajtótájékoztatón ismertették a Kinet Kft. felmérését, amely a hazai callcenter-piacot elemzi. A társaság kimutatta, hogy a piacveztő LTM mögött a Kapsch 18 százalékos, az Alcatel 11 százalékos, míg a Siemens 6 százalékos részesedéssel rendelkezik. Magyarországon jelenleg 4200 callcenter-ügyintéző dolgozik, akik a munkaképes korú lakosság 0,14 százalékát teszik ki. A fejlett országokban ez az arány ennél jóval magasabb: Angliában és Írországban 1,3 százalék, Németországban 0,9 százalék, míg Portugáliában 0,4 százalék. A felmérés szerint a call centerek és a CRM-rendszerek Magyarországon is egyre elterjedtebbek lesznek, mivel ma már az emberek rendkívül nehezen viselik, ha sorba kell állniuk ügyintézéskor.

A társaság kimutatása szerint a jövőben jelentősen átrendeződik a call centerek piaca: napjainkban e rendszerek 58 százalékát a távközlésben, 19 százalékát a pénzügyi szektorban, míg 8-8 százalékát a kereskedelemben és a telemarketing területén használják. A következő három évben azonban a kereskedelmi és a fogyasztási típusú, valamint a pénzügyi szolgáltatások egyre nagyobb részt hasítanak ki a callcenter-piacból, miközben a távközlés a negyedik helyre szorul.

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01