Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
forrás Prim Online, 2006. május 11. 13:41
2006. május 11-én az Informatikai és Hírközlési Minisztérium (IHM) és a Magyar Technológiai Központ (HTEC) "Magyar IKT vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel" címmel szakmai fórumot rendezett a magyar infokommunikációs szektor külpiaci megjelenése kérdéseiről. A konferenciát Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter és George H. Walker, az Amerikai Egyesült Államok magyarországi nagykövete nyitotta meg.
A Budapesten megrendezett konferencián a HTEC meghívására az Egyesült Államokból amerikai és magyar előadók, az állami, a gazdasági, illetve az üzleti élet kiemelkedő szakértői arról beszéltek, hogy egy magyar vállalat milyen kihívásokkal néz szembe, és hogyan tud azoknak megfelelni, ha az amerikai piacon szeretne sikereket elérni.
A konferencián elsősorban magyar IT vállalatok és szakmai szervezetek képviselői vettek részt. A rendezvény célja az volt, hogy az IHM-HTEC program keretében elősegítse a magyar IT vállalatok üzleti kapcsolatainak fejlődését, és felkészítse a cégeket az amerikai piacra való belépésre.
A 2003 végén életre hívott HTEC program egyre jelentősebb szerepet tölt be a magyar IKT vállalkozások amerikai és dél-kelet-ázsiai megjelenése elősegítésében. A 2003 végén kezdődött HTEC program fő célja, hogy feltárja az adott piacon lévő konkrét üzleti lehetőségeket, és ezeket közvetítse a magyar cégeknek, egyúttal felkészítse őket a célpiacon való sikeres megjelenésre, valamint hogy információs és fizikai bázist teremtsen azoknak a magyar cégeknek, amelyek saját jelenlétet terveznek az USA-ban, Kínában, vagy a térség más országában.
A cégek direkt támogatása 2004 elején kezdődött meg, amikor januárban az IHM kiírta azt a pályázatot, amely a kis- és középvállalkozások amerikai piacra jutását segíti. Ebben az IHM több, a pályázó cégek amerikai piacra jutásához szükséges szolgáltatás igénybevételéhez nyújt utólagos, vissza nem térítendő támogatást. A konkrét támogatásokon túl a HTEC program indirekt módon is hozzájárul az amerikai, illetve ázsiai piacra jutáshoz azzal, hogy az érdeklődő vállalatok részére segítséget kínál infrastruktúrájával, adatbázisaival, tanácsaival. Ezt a lehetőséget egyre több vállalat veszi igénybe díjmentesen.
A HTEC program keretében az elmúlt év végéig 8 cég nyert el, összesen 142 millió forint direkt támogatást. A megvalósításba bevont saját, vállalati erőforrás a 300 millió Ft-ot is elérheti. 2005-ben egy újabb, 50 millió forintos pályázatot írt ki az IHM, mely még idén is nyitva áll a hazai informatikai vállalkozások előtt. Az iparági támogatás keretében több, mint 400 millió forint értékű szolgáltatási támogatást élvezhettek a hazai IT cégek.
A program sikerének tekinthető az az újfajta támogatási rendszer is, amely a támogatottól is elvárja az aktív részvételt a program megvalósításában. Ez nem csak a finanszírozás közösségét, hanem a szakmai tevékenység közös összefogással történő fejlesztését is jelenti, mivel a támogatottaknak terveik megvalósításához az IHM mind szakmai mind anyagi támogatást nyújt, de csak saját forrásaik kiegészítéseként.
Az eltelt idő egyértelműen igazolta a HTEC sikerességét. A programban részt vevő cégek az elmúlt időszakban közel 600 millió forint értékű exportot realizáltak. Mérhetően nőtt a magyar IT szektor ismertsége a célpiacokon és több tucat cég próbálhatta ki erejét Amerikában vagy kínában "védett" körülmények között."
A konferencián elsősorban magyar IT vállalatok és szakmai szervezetek képviselői vettek részt. A rendezvény célja az volt, hogy az IHM-HTEC program keretében elősegítse a magyar IT vállalatok üzleti kapcsolatainak fejlődését, és felkészítse a cégeket az amerikai piacra való belépésre.
A 2003 végén életre hívott HTEC program egyre jelentősebb szerepet tölt be a magyar IKT vállalkozások amerikai és dél-kelet-ázsiai megjelenése elősegítésében. A 2003 végén kezdődött HTEC program fő célja, hogy feltárja az adott piacon lévő konkrét üzleti lehetőségeket, és ezeket közvetítse a magyar cégeknek, egyúttal felkészítse őket a célpiacon való sikeres megjelenésre, valamint hogy információs és fizikai bázist teremtsen azoknak a magyar cégeknek, amelyek saját jelenlétet terveznek az USA-ban, Kínában, vagy a térség más országában.
A cégek direkt támogatása 2004 elején kezdődött meg, amikor januárban az IHM kiírta azt a pályázatot, amely a kis- és középvállalkozások amerikai piacra jutását segíti. Ebben az IHM több, a pályázó cégek amerikai piacra jutásához szükséges szolgáltatás igénybevételéhez nyújt utólagos, vissza nem térítendő támogatást. A konkrét támogatásokon túl a HTEC program indirekt módon is hozzájárul az amerikai, illetve ázsiai piacra jutáshoz azzal, hogy az érdeklődő vállalatok részére segítséget kínál infrastruktúrájával, adatbázisaival, tanácsaival. Ezt a lehetőséget egyre több vállalat veszi igénybe díjmentesen.
A HTEC program keretében az elmúlt év végéig 8 cég nyert el, összesen 142 millió forint direkt támogatást. A megvalósításba bevont saját, vállalati erőforrás a 300 millió Ft-ot is elérheti. 2005-ben egy újabb, 50 millió forintos pályázatot írt ki az IHM, mely még idén is nyitva áll a hazai informatikai vállalkozások előtt. Az iparági támogatás keretében több, mint 400 millió forint értékű szolgáltatási támogatást élvezhettek a hazai IT cégek.
A program sikerének tekinthető az az újfajta támogatási rendszer is, amely a támogatottól is elvárja az aktív részvételt a program megvalósításában. Ez nem csak a finanszírozás közösségét, hanem a szakmai tevékenység közös összefogással történő fejlesztését is jelenti, mivel a támogatottaknak terveik megvalósításához az IHM mind szakmai mind anyagi támogatást nyújt, de csak saját forrásaik kiegészítéseként.
Az eltelt idő egyértelműen igazolta a HTEC sikerességét. A programban részt vevő cégek az elmúlt időszakban közel 600 millió forint értékű exportot realizáltak. Mérhetően nőtt a magyar IT szektor ismertsége a célpiacokon és több tucat cég próbálhatta ki erejét Amerikában vagy kínában "védett" körülmények között."
Kapcsolódó cikkek
- Amerikai üzleti kapcsolatfejlesztés magyar IT vállalatokkal
- Informatikai és távközlési albizottság létrehozását kezdeményezi a Fidesz
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Digitális műsorszórás - Magyarország 6-8 országos sávot szeretne
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
2024. december 21. 16:47
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
2024. december 21. 13:49