Újabb integrált rendszerfelügyeleti megoldások a Symantectől
„Az adatközpontok jelentik manapság a töréspontot. Összetettségük már kezelhetetlen, ami megnöveli a kiadásokat, és veszélyezteti a szolgáltatási szinteket” – mondta Konkoly Thege Szabolcs, a Symantec területi igazgatója. „A Symantec Data Center Foundation az egyetlen olyan infrastrukturális megoldás, amely a felhasználóknak egyszerre teszi lehetővé az egységesítést egyetlen hálózati szoftver felületen az adatközpont teljes egészén, miközben hasznosítják a termék által biztosított szolgáltatásokat, amelyek mindegyike piacvezető a kategóriájában, és amelyek az értékes hardver- és munkaerő forrást optimális módon hasznosítják.”
A piacvezető Veritas NetBackup termékcsalád az adatközpontból biztosítja az adatok védelmét a távfelügyeleti rendszerek számára, és olyan kezelési eszközöket foglal magába, amelyek segítségével maximalizálni lehet a rendszergazda hatékonyságát. A NetBackup 6.0 tartalmazza a NetBackup Operations Manager-t, amelynek segítségével a rendszergazdák hatékonyan tudnak kezelni több száz vagy akár több ezer mentési folyamatot és backup előírást egy központi böngésző alapú konzolon keresztül. A Veritas CommandCentral Service, amely most már a NetBackup termékcsalád tagja, üzleti szintű jelentéseket készít, és az IT menedzsereket az általuk megkívánt módon részletes jelentésekkel látja el, így biztosítva a megfelelő működés átláthatóságát. A Symantec nemrégiben mutatta be NetBackup PureDisk termékét, amely a távfelügyeleti rendszerek védelmét látja el adatrögzítő meghajtók, adatrögzítő média illetve helyszínen dolgozó képzett IT szakemberek alkalmazása nélkül.
A Veritas Storage Foundation termékcsalád tagja a Veritas Storage Foundation 5.0, amely az új generációja az iparágban vezető Veritas tárolási kezelési termékcsaládjának. A termék magába foglalja a Veritas Volume Manager, Veritas File System és a Veritas CommandCentral Storage alkalmazásokat. A Veritas Storage Foundation 5.0 átalakítja a tárolási infrastruktúra kezelését, azáltal, hogy végponttól végpontig terjedő átláthatóságot biztosít több platformú szerver és tárolási környezetben, valamint új szinteken biztosít ellenőrzést a kiszolgáló és tároló hálózatok menedzselése felett, illetve növeli az adatátvitel mobilitását a szerverek és a tárhelyek között valamint a fontos alkalmazások elérhetőségét.
A Storage Foundation 5.0 az operációs rendszerekkel párhuzamosan kiadják, a termék lehetővé teszi az IT-szervezetek számára, hogy az adatközpontjukban egységesítsék a tárolási megoldásokat.
Server Foundation
A Symantec egyúttal megjelentette a Veritas Server Foundation-t, a Veritas Configuration Manager és a Veritas Provisioning Manager termékcsalád új tagját, amely a Veritas Cluster Server új szolgáltatásaival egészült ki. A Veritas Server Foundation a vállalati felhasználók számára lehetővé teszi, hogy részletesen feltárják, mik futnak az adatközpontok szerverein, aktívan menedzseljék és felügyeljék a szervereket, és biztosítsák ezeken a szervereken a fontos alkalmazások elérhetőségét.
IT Compliance Solution
A Symantec szintén bemutatta a szabályos IT Compliance megoldását, amely olyan biztonsági és hozzáférési termékeket és szolgáltatásokat foglal magába, amelyek a felhasználók számára lehetővé teszik a szabályoknak megfelelő működés költségeinek csökkentését. Az ellenőrzési környezet számára folytonosan biztosítja a szükséges eszközöket a felülvizsgálathoz és az ellenőrzéshez, és lehetővé teszi, hogy a felhasználók hatékonyan irányítsák a megfelelő működéshez szükséges tevékenységeket. Az IT szabályoknak való megfelelés állandó folyamat, nem egyszeri esemény, így automatizálást igényel a költségek és az eredménytelenség csökkentésére.
A Securitycompliance.com felmérései szerint a legnyomasztóbb rendelkezések azok, amelyek a titoktartásra és az adatok védelmére vonatkoznak, és a szervezetek mintegy 60 százalékát érintik, a kisvállalatoktól kezdve a globális nagyvállalatokig.
A Symantec portfoliója lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy csökkentsék a szabályoknak megfelelő működés költségeit annak bizonyos részeinek automatizálásával, beleértve az előírások kezelését, az IT ellenőrzés felmérését, az IT ellenőrzési pontokon kívül eső adatok összegyűjtését, az előírások betartatását és a dokumentáció megőrzését. A Symantec automatizálja a különálló IT ellenőrzési pontok adatainak összegyűjtését, beleértve a biztonsági és elérési termékeket, biztosítva, hogy a felhasználó szervezeten belül összesített képet kapjanak a szabályoknak megfelelő működéséről. A Symantec lecsökkenti annak szükségességét, hogy a felhasználók elmenjenek a különböző adatállományok tulajdonosaihoz és kezelőihez. Az információ begyűjtése következetes, fenntartható módon történik, ezáltal csökkentve a jelentések pontatlanságát.
A fenntartható megfelelő működés időfelhasználásnak és a költségeinek további csökkentésére a Symantec központosítja az információt a megfelelő informatikai működéshez szükséges erőfeszítések során, ezáltal tökéletesíti a döntéshozatal folyamatát és garantálja a folyamatos megfelelő működést. A Symantec az egyetlen vállalat, amely automatizálja a szabályoknak megfelelő működést a különböző adatforrások integrálásával, valamint jelentések készítésével, amelyek mérik és bemutatják a szabályoknak megfelelő működést az összetett előírások, szabványok és irányelvek közepette, mint a Sarbanes Oxley, a HIPAA és a PCI.
A Symantec IT Compliance megoldás használható termékeket és szolgáltatásokat biztosít, amelyek segítenek a felhasználóknak, hogy meghatározzák, ellenőrizzék és irányítsák a megfelelő informatikai működést. A törekvéseket az üzleti követelmények, az ellenőrzési célok és a becsült kockázatok megértésével határozzák meg. Az üzleti célkitűzésekkel összehangolt szabályozásokat automatikusan elhelyezik az összetett szabályozások, keretrendszerek és szabványok között, majd elküldik a felhasználók számára jóváhagyásra.
A Symantec IT Compliance megoldása lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy jelentéseket írjanak és tegyenek közzé, hogy hatékonyan szemléltessék az előírások betartását. Továbbá a felhasználókat javaslatokkal látják el, hogy miként fejlesszék az ellenőrzési környezetet. A Symantec a felhasználóknak segítséget nyújt kockázat alapú prioritás felállításában és a hatékony helyreállításban a világ legnagyobb biztonsági hírszerzési hálózatán keresztül.
Kapcsolódó cikkek
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Vegyes vállalatot hoz létre a Huawei Technologies és a Symantec
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- Adatlopástól félnek az internetezők
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- Symantec adatközpont automatizálás Veritas Server Foundation megoldással
- Felmérés a vállalatok mentési és archiválási szokásairól
- Symantec-segítség a tavaszi lomtalanításban
- Egyszerű és egységes rendszerfelügyelet mindenkinek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.