Gondolati váltás a marketing-gyakorlatban
Az első hazai IMA konferencia előadói egyetértettek abban, hogy a marketing-kiadások mérhető megtérülése a menedzsmenti döntések központi kérdésévé vált. Az internet-alapú marketing megoldások, mint az interaktív marketing-tevékenység központi elemei, az üzletépítés eszközeivé tehetők. Az azonnali, kétoldalú kommunikációt kínáló interaktív marketing pontos és részletes mérhetősége révén pontosan követhetővé teszi az üzleti értékteremtést.
"Egy példával élve, nem érdemes valakit emailben is és levélben is elhívni vacsorázni, ha már a telefonban igent mondott." - mondta Mányai Csaba, az Arcus Interactive Group marketing igazgatója, utalva a hagyományos reklám logikája és az interaktív logika közötti különbségekre. "Az interaktív eszközök alkalmat adnak a célcsoport tagjaival való személyes, kétoldalú kapcsolat kialakítására és ezen kapcsolat folyamatos fejlesztésére, nemcsak az értékesítés előtt, hanem az elégedettség mérésére és megtartására az értékesítés után is. Az internet egy éjjel-nappal nyitva tartó találkahely fogyasztók és értékesítők részére."
Az interaktív marketingnek szentelt konferencia délelőtti, plenáris előadásain az IMA által fémjelzett gondolati váltás elméleti hátterét vázolták az előadók, délután pedig három szekcióban az interaktív marketing eszközeivel ismerkedtek a résztvevők.
Az Arcus Interactive Group meghívására Karen Breen Vogel, a chicago-i székhelyű Cleargauge interaktív marketing ügynökség vezetője is előadott az IMA konferencián. 10 éves, sikeres interaktív marketing-gyakorlata alapján az Egyesült Államokból érkezett szakember elmondta, hogy az interaktív médiában nem a vállalat, hanem a fogyasztó kontrollálja az ismerkedési folyamatot. Ezért az optimális honlapok egy ismerkedési folyamaton vezetik végig a potenciális vásárlókat a kívánt üzleti cél támogatása érdekében. Az ideális honlap tehát nem a vállalatról, nem termékekről, hanem a vásárló kívánalmainak kiszolgálásáról szól.
A konferencia meghívott előadói között szerepelt:
Paul Garrison, a Garrison Group vezetője, Mérő László matematikus, pszichológus, az ELTE professzora, Várdy Zoltán, a TV2 kereskedelmi igazgatója, Kereszty Gábor, a TV2 vezérigazgatója, Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója, Lengyel L. László, a Népszabadság vezérigazgatója, Anthony Rhind, az MC London vezetője, Markus Höfinger, a PXP Group vezetője, Várady Zsolt, a wiw megalkotója, és Ruppert Péter, a BAT, valamint Parrag Krisztina, a Carnation képviseletében.
Három előadás megtartására - többek között a rengeteg beérkező kérdés megválaszolása során kialakult csúszás miatt - nem kerülhetett sor: Klenovszki János, az NRC vezetője "Online lifestyle" című előadása, Novák Péter, a kirowski üzletág-igazgatója "A világ legjobb marketing-eszköze" című előadása és az Arcus Interactive Group kommunikációs igazgatója, Végvári Imre záróelőadása a konferencia hivatalos weboldaláról, a www.interaktivmarketing.hu címen minden érdeklődő számára letölthető.
Az interaktív konferencia-technológia révén a plenáris előadásokat élénk közönség-részvétel kísérte: a londoni székhelyű Crystal Interactive termináljain keresztül a résztvevők folyamatosan beküldhették kérdéseiket, amelyek egy részét az előadók helyben megválaszolták. Az idő hiányában megválaszolatlanul maradt kérdésekre a válaszok hamarosan megtalálhatók lesznek a konferencia hivatalos weboldalán, a www.interaktivmarketing.hu oldalon.
A TV2 Tények című műsora május 11-i beszámolójában azt emelte ki az első Interaktív Marketing konferencián elhangzottakból, hogy a reklámok változása a digitális televíziózás megjelenésével egyre inkább érezhető lesz. (A Tények beszámolója letölthető a TV2 weboldaláról: www.tv2.hu / Videók / Tények / Május 11. / Változó reklámok.)
További információ a konferenciával kapcsolatban:
www.interaktivmarketing.hu
További információ az IMA konferencia szervezőivel kapcsolatban:
www.aigroup.hu
www.konferenciak.fn.hu
Kapcsolódó cikkek
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.