Mi a közös a hídépítés, a gyógyszergyártás, a mobilszolgáltatás és a bankolás üzleti folyamataiban?
Mi köze mindennek a sydney olimpiához?
A rendezvényen mindazok hasznos információhoz juthattak, akik a vállalati innovációban, ügyfélkiszolgálásban kívánnak eredményességet, hatékonyságot és ezekkel együtt versenyképességet növelni, ugyanis a projekt irodák szolgáltatásaikkal ezt nagymértékben elősegítik. Ezt a felismerést erősítik a hazai és nemzetközi tapasztalatok, amik a konferencia bevezető előadásaiban szerepet kaptak. Példaként többek között olyan nagyszabású beruházások szerepeltek, mint a sydney olimpia, a Szuezi-csatorna vagy az olajfúró tornyok építési projektjei.
A rendezvény különböző iparágak (banki, gyógyszeripari, távközlési, építőipari) projektmenedzsment tapasztalatain keresztül igyekezett választ adni az aktuális kérdésekre. A felkért vitaindítókat Pierre Moccand, a Raiffeisen International Bank-Holding AG képviselője, Báthory Gábor, az Egis Rt. szakemere, a T-Mobile képviseletében Dietrich Anna, a K&H Központi Projekt Irodától Vincze András, a Hídépítő Rt.-től pedig Windisch László tartotta.
A projektmenedzsment meghatározó elemeit, eszközeit bemutató rendezvények szervezése 2003-ban indult. Az előző négy sikeres eseményen a projektmenedzsment támogató szoftvereit és módszertanait, a projekt menedzsment emberi és pénzügyi kihívásait mutatták e az előadók.
- Az esemény főszervezője a PMI Budapest, Magyar Tagozata. A PMI (Project Management Institute) a világ egyik első és vezető szervezete a projektmenedzsment kultúra elterjesztésében, a projektmenedzsment tudás és terminológia egységesítésében, az általuk kidolgozott módszertant szabványként fogadják el sok helyen. A PMI jelenleg több mint 200 000 taggal rendelkezik a világ több, mint 125 országában. A PMI biztosítja a lehetőséget ebben a szakmában a legelismertebb minősítést a Project Manager Professional (PMP) Certificate képesítés megszerzésére is. A Magyar Tagozat szervezett keretek között lehetőséget ad a magyar projektvezetőknek a PMI által nyújtott szakmai háttér itthoni kihasználása. Lehetőség nyílik a PMI által ajánlott oktatások és előadások itthoni megrendezésére, külföldi kapcsolatok kialakítására, nemzetközi szakmai tapasztalatok összevetésére és társ tagozatokkal való kapcsolattartásra. Természetesen a nemzetközi kapcsolatok mellett a Magyar Tagozat teret ad a helyi szakmai fórumok kialakítására, az összegyűjtött tapasztalatok cseréjére és a hazai projektvezetési tapasztalatok megosztására. A Magyar Tagozattal kapcsolatban további információk a www.pmi.hu címen elérhetők.
- A társszervező Magyar Projektmenedzsment Szövetség (PMSZ) szakmai alapon működő társaság, amely jelentős mértékben kíván hozzájárulni a projektmenedzsment hatékony alkalmazásához, valamint szakmai színvonalának emeléséhez mind a gyakorlati alkalmazás, mind az elmélet szintjén. A PMSZ tevőlegesen részt vállalt a PMI Magyar tagozatának létrejöttében. A PMSZ honlapja: www.pmsz.hu.
- A szervezés harmadik résztvevője a HTE TIPIK a projekt menedzsment kultúra hazai fejlődést támogatóan alakult egyesületi szakosztály 1995-ben alakult meg. Rendezvényeiről a www.hte.hu portálon szerezhető részletesebb információ.
Kapcsolódó cikkek
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- A kis- és középvállalatok versenyképességéért - workshop és kiállítás
- Grepton Folyamatok e-Z-ig Szakmai Konferencia
- Forum Nokia technológiai napok Magyarországon
- Systems' Day konferencia - először
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- Májusban Budapest a projektmenedzsment világ fővárosa
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- SPSS adatbányászati és adatelemzési konferencia - ötödször
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.