85 százalékkal csökkent a kínai Lenovo nyeresége

MTI Sajtóadatbank, 2006. május 26. 09:57
A kínai Lenovo személyi számítógép-gyártó adózott eredménye 85 százalékkal csökkent a márciussal végződött üzleti évben, azóta, hogy a kínai csoport megvette az IBM személyi számítógép üzletágát. A cég egyelőre nem kommentálta az eredményeket, elemzők szerint az átalakítás költségei, az ezer fős elbocsátás miatt csökkent a profit.
Az adózott eredmény 173,4 millió hongkongi dollárra (22,33 millió dollárra) csökkent az egy évvel korábbi 1,12 milliárd hongkongi dollárról, miközben elemzők 664,6 millióra számítottak.

Ugyanakkor az árbevétel az egy évvel korábbinak több mint a négyszeresére, 103,55 milliárd hongkongi dollárra (13,3 milliárd dollárra) nőtt.

A legnagyobb kínai személyiszámítógép-gyártó csoport 2004. decemberben szerzett többségi részesedést, 1,25 milliárd dollárért, az amerikai IBM személyi számítógép üzletágában, leküzdve az amerikai kongresszus biztonságpolitikai kifogásait. Az IBM üzletága 2005 május 1-jén került a Lenovóhoz, a kínai vállalat öt évre jogot szerzett arra, hogy használja az IBM márkanevet.

A vállalatcsoport a felvásárlással a világ harmadik személyiszámítógép- és notesz-számítógép gyártója lett, piaci részesedése 7,5 százalékos. Tavaly 12 millió személyi számítógépet adott el.

A Lenovo idén áprilisban jelezte, hogy az idén új kiszolgáló központot tervez nyitni Pozsonyban. A központ bonyolítaná le 28 európai, közel-keleti és afrikai ország megrendeléseit, ott végeznék el a pénzügyi feladatokat, valamint a központ látná el az ügyfélszolgálatot is.

A központ 340 új munkahelyet teremtene, amelyek 60 százalékát egyetemi végzettségű szakemberekkel töltenék fel. A kínai vállalatnak tavaly augusztus óta már van egy regionális központja Pozsonyban, ahol 70-en dolgoznak.
Kulcsszavak: Lenovo

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01