Új fogyasztói üzletággal erősít a Lenovo

MTI Sajtóadatbank, 2007. április 6. 08:48
Új fogyasztói elektronikai üzletágat hoz létre a kínai Lenovo, hogy fellendítse a személyi számítógépek és az egyéb elektronikai cikkek eladását külföldön. A világ harmadik számú számítástechnikai vállalata - amely 2005-ben megvette az IBM személyiszámítógép- üzletágát - határain kívül nehezen birkózik meg fő versenytársaival, az amerikai Dell-lel és a Hewlett Packarddal.
A Magyarországon is jelen lévő Lenovo belföldi piacán és Ázsiában általában jól szerepel, az Egyesült Államokban és Európában azonban már kevésbé: tavaly a decemberrel végződött negyedben például az amerikai piacokon - ahonnan árbevételének negyede származik - 9 százalékkal visszaesett a forgalom, miközben a csoport egészének bevétele 0,4 százalékkal nőtt ugyanebben az időszakban.

A tavaly decemberrel zárult negyedben a Lenovo adózott eredménye 23 százalékkal 57,7 millió dollárra nőtt az egy évvel korábbi 46,83 millióról. A bevételek az időszakban 4,00 milliárd dollárra emelkedtek az egy évvel korábbi 3,98 milliárdról. A Lenovo részesedése a világ személyiszámítógép-piacán 7,1 százalékosos.

A Lenovo fontosnak tartja a kelet-európai terjeszkedést, ezért az amerikai Dell mellett a kínai vállat is gyárat készül létesíteni Lengyelországban. A cég 45 millió zlotyt készül beruházni, és 500 embernek ad majd munkát. Az üzem a legnicai különleges gazdasági övezetben létesül, jelentették be januárban.
Kulcsszavak: +céginfo Lenovo

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését

A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban. 

2024. május 3. 13:04

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14