38%-kal több internetes reklám Amerikában

Milkovits Gábor, 2006. május 31. 14:51
Az Interactive Advertising Bureau és a Pricewaterhouse Coopers legfrissebb adatai szerint az amerikai cégek 38%-kal többet reklámoztak a neten az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban.
David Silverman a Price-tól abban látja a felfutás fő okát, hogy az online hirdetőpiac egyre inkább koncentrálódik az olyan nagyok kezében, mint a Google és a Yahoo, a hirdető cégek pedig egyre hatékonyabbnak tartják ezt a médiumot. Ez összefügg azzal a párhuzamos folyamattal, hogy a fogyasztók fokozatosan növekvő mértékben szórakoznak és vásárolnak az interneten. A tavalyi adatok szerint az amerikai online hirdetési piac éves szinten 12,5 milliárd dollárt hozott, szemben a tíz évvel korábbi alig 1 milliárddal. A mostani egy évre vetített 38%-os gyarapodásnál talán még érdekesebb adat az, hogy 2005 utolsó három hónapjához képest is sikerült mintegy 6%-kal több online reklámhelyet értékesíteni a tengerentúlon, miközben az utolsó negyedév köztudottan a legerősebb időszak a kereskedelemben és a hirdetési piacon.

A fenti adatok mindenképpen az internetnek, mint univerzális tájékoztató, szórakoztató és kereskedelmi médiumnak az egyre növekvő elismertségét támasztják alá. Habár a globális adatok ennél valamivel kevésbé impozánsak, a folyamatok mégis egyértelműen afelé mutatnak, hogy a világháló egyre inkább átveszi a televízió vezető szerepét a hirdetési szférában.

Kulcsszavak: trend reklám marketing

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32