A mérhető siker - Avagy a látogatottságmérés alapjai - 6. rész

forrás Prim Online, 2006. június 8. 14:42
Egy szórólap elkészítése során vagy egy értékesítési levél írásakor a legnagyobb gondot általában az okozza, hogy vajon vonzó lesz-e majd a cím, a szöveg és az ajánlat az olvasóknak.

Sokan összetennék a két kezüket, ha előre tudnák például, hogy az általuk megfogalmazott címvariációk közül melyik lesz majd a leghatásosabb.
Külföldön a legnagyobb direkt marketinggel foglalkozó cégek már régóta alkalmaznak egy tesztelési módszert, melynek lényege, hogy többféle értékesítési levelet készítenek ugyanahhoz az ajánlathoz, majd a különböző típusú leveleket kiküldik a címlistájuk egy bizonyos részére.
A válaszadási arányból le tudják mérni, hogy melyik levél működött a leghatékonyabban így a címlista fennmaradó (nagyobbik) részére már csak a "győztes" levelet küldik el.

Ez a típusú tesztelési módszer azonban komoly költségekkel jár. Pláne ha a levél küldője bizonytalan a címben, az ajánlat szövegében, a levélpapír színében stb., hiszen egy tesztelés alkalmával csak egy jellemző tesztelhető le megbízhatóan. Ha tehát az összes felsorolt jellemzőt le akarja tesztelni egy kampánynak, az bizony tetemes költségeket emészt fel (és akkor még a tömeges kiküldés költségei szóba sem jöttek).

Hogyan maximalizálja - INGYEN - értékesítési szövegei hatékonyságát?


Az internetmarketing és a hagyományos marketing közti egyik legnagyobb különbség, hogy az internetmarketingben jóval több minden mérhető. Az online világban eleve adott az a csodálatos lehetőség, hogy ha Ön már rendelkezik egy működő weboldallal, akkor annyi és olyan verziót tesztelhet értékesítési szövegeiből, amennyit idővel és energiával bír.
A jó hír, hogy mindezt teljesen ingyen teheti meg - csak egy megfelelő látogatottságmérő szoftver szükséges hozzá.

Mai cikkünkben bemutatunk egy Magyarországon még alig ismert és még kevésbé alkalmazott látogatottság mérési-tesztelési módszert, melynek segítségével jóval hatékonyabb értékesítési szövegeket írhat, mint akár legkomolyabb versenytársai.

A párhuzamos tesztelés (Split testing)


A párhuzamos tesztelés lényege: a tesztelés során egy szöveg (cím, linkszöveg stb.) két vagy több verziója kerül összehasonlításra úgy, hogy pontosan kiderül, mely verzió hozza a jobb eredményt - több hírlevél-feliratkozót, -megrendelőt stb.
Hogy működik ez a gyakorlatban? Ön a kérdéses weboldalból létrehoz két változatot. Pl. tesztelni kívánja, hogy a következő kampányban az "egy hónapos ingyenes használat" vagy a "pénz-visszafizetési garancia" felajánlása lesz-e hatásosabb? Ehhez létrehoz egy olyan weboldalt, amin az ingyenes használatot reklámozza, és egy másikat, amin a pénz-visszafizetési garanciát.
Teszteléskor egy egyszerű programozási trükkel a látogatók felét az egyik, a másik felét a másik weboldalra küldjük, majd mérjük, hogy melyik eredményezett több vásárlást.
Így Ön a mérést követően a tesztelt verziók közül azt tartja meg, amelyik a több eredményt hozta. A teszteket egészen addig érdemes folytatnia, amíg el nem jut egy olyan változatig, amelynél egy következő tesztben minden más verzió rosszabbul teljesít - ekkor ugyanis megvan a legjobb verzió.
Ezek után már csak annyi a dolga, hogy a legjobban teljesítő cím, linkszöveg stb. változatot elhelyezze weboldalán a kívánt helyre, majd várja az eredményeket.
A párhuzamos tesztelés módszerét alkalmazva sokszorosára növelheti weboldala hatékonyságát, arról nem is beszélve, hogy megszűnik a marketingesek által jól ismert döntésképtelenség problémája: "Vajon elég vonzó értékesítési szöveget írtam?".
Ha a tesztelés segítségével választja ki a legsikeresebb változatot, akkor biztos lehet benne, hogy - az adott körülmények között - a lehető leghatékonyabban működőt helyezte el honlapján.

A teszt eredménye ugyanis a látogatók véleményét tükrözi. Egy nagyon leegyszerűsített példával élve, olyan ez, mintha készítene kétféle akciós szórólapot, majd az üzlete bejárata előtt odaadná 10 embernek (5-nek az első, 5-nek pedig a második verziót) és várná a reakciójukat. Ezután összeszámolná, hogy hányan tértek be a boltjába az akció felől érdeklődni az egyik, majd a másik szórólappal.
A következő lépés magától értetődő: azt a szórólapot fogja csak sokszorosítani és szétosztani több száz ember közt, amelyiknek nagyobb sikere volt a "tesztcsoportban".

Ha a leírtak felkeltették a figyelmét és Ön is szeretné maximálisra növelni weboldala hatékonyságát, akkor érdemes letöltenie a Párhuzamos tesztelés módszeréről szóló, technikai részleteket tartalmazó tanulmányunkat, melyet a következő linkre kattintva ér el: Tanulmány letöltése (A letöltéshez regisztráció szükséges).
A cikksorozat előző részeit a következő oldalon olvashatja el: Látogatottság mérés - avagy hogyan válhat rendkívül rövid idő alatt egy jövedelmező weboldal tulajdonosává.

Kulcsszavak: =internetmarketinghu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01