Kiadták Magyarország első digitális tachográf kártyáját
A digitális tachográf rendszerben a Közlekedési Főfelügyelettől folyamatosan érkező kártyamegszemélyesítési és tanúsítványkibocsátással kapcsolatos adatok a Pénzjegynyomda Zrt.-hez kerülnek, ahonnan azok egy része titkosított kommunikációval jut át a NetLock Kft.-hez. Itt történik meg a szükséges kulcsok és tanúsítványok generálása. A NetLock Kft. az elkészült tanúsítványokat a Pénzjegynyomda Zrt.-nek továbbítja, amely a tachográfkártyák gyártását, azok tanúsítványokkal való feltöltését, illetve a vizuális és elektronikus megszemélyesítést végzi. A chipkártyák tanúsítványokkal történő ellátásán túl, a kártyák elektronikus megszemélyesítéséhez kapcsolódóan a megszemélyesítő rendszer biztonságát szavatoló kulcsok, tanúsítványok teljes körű kezelését is a NetLock Kft. látja el. Az elkészült digitális tachográf kártyákat a Közlekedési Főfelügyelet közigazgatási eljárás keretében adja ki.
Kapcsolódó cikkek
- Hiteles elektronikus cégeljárás a NetLock-kal
- Elektronikus ügyintézés már a szakképzés területén is
- Új hitelesítési csomag a NetLocktól
- Kulcs a PDF formátumban előállított állományok hitelesítéséhez
- NetLock: SSL tanúsítvány az adathalászat elleni küzdelem védőbástyája
- 1,7 millió számla elektronikus tárolása Netlock segítséggel
- A "számlabélyeg" nem megoldás, elektronikus számlázásra van szükség
- A NetLock Kft. elsőként szerezte meg a legfelső szintű hitelesítésszolgáltató minősítését
- A NetLock Kft. Tanúsítványok már Linux környezetben is
- Iparági elismerés a NetLock elektronikus aláírási alkalmazásának
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.