Elektronikus cégügyintézés: nő a céginformációs szolgálat szerepe
A szolgálattól az eddigi céginformációk - névjegy (cégbizonyítvány), cégkivonat, cégmásolat - mellett azt is meg lehet kérdezni, hogy az adott cégnév névfoglalás alatt áll-e. (A cégbíróság kérelemre 60 napra lefoglal egy cégnevet, de ha ezen idő alatt nem indul meg a cégbejegyzés, akkor a név szabaddá válik és azt más használhatja.)
A névjegy - amikor csak arra kíváncsi a kérdező, hogy adott nevű cég létezik-e, és ha igen, hol - költségtérítése 1000 forint (ez eddig 1500 forint volt). A cégkivonatért fizetendő 3 ezer, illetve a cégmásolatért járó 5 ezer forintos térítés nem változott. (A cégmásolat valamennyi bejegyzett és törölt adatok tartalmaz egy cégről, míg a cégkivonat csak az aktuálisakat.)
A papír alapú mérlegbeszámolót továbbra is 4 ezer forintért lehet megkapni egy cégről, de elektronikusan csak 500 forint térítést kell érte fizetni.
Az a cég, amely elektronikusan adja be a beszámolóját, egységesen 3 ezer forintot fizet ezért, viszont a papíron beadott beszámoló után a jogi személyiségű cégeknek 10 ezer, míg az a nélkülieknek 5 ezer forintot kell fizetni (ráadásul a benyújtás előtt).
Ezek a díjak változatlanok, viszont amíg egy Cégközlöny valamennyi közleményéért jelenleg 100 ezer forint költségtérítés jár, addig júliustól csak 30 ezer lesz a díj (jövő ősztől viszont on-line bárki által elérhető lesz a Cégközlöny).
A szolgálat működéséről és a költségtérítésről szóló rendeletet július 1-jétől kell alkalmazni. Jövő év első napjától a szolgálat ügyfélszolgálatán bankkártyával is lehet fizetni a kért szolgáltatásért.
Kapcsolódó cikkek
- Jövőre már bankkártyával is fizethetünk adót az APEH-hivatalokban
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- ONyF: adatszolgáltatás elektronikus ügyintézéssel
- Wapos ügyintézés a budaörsi önkormányzatnál
- e-GO díjas Törökbálint honlapja
- Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten
- Elektronikus ügyfélszolgálati rendszer Hódmezővásárhelyen
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- Konferenciasorozat pályázati lehetőségekről és informatikai megoldásokról az e-közigazgatásban
- Két-három éven belül működhet az e-bíróság
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.