Hogyan tehet szert eredményesen működő linkpartnerekre? - 3. rész
Mi is pontosan az affiliate marketing?
Az affiliate marketing a linkmarketing leghatékonyabb módja. Lényege: Ön olyan partnereket keres, akik hajlandóak kihelyezni weboldalukon az Ön hirdetését, Ön pedig jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai, feliratkozásai stb. után - az előre egyeztetett feltételek szerint.
Ha egy induló weboldal például az e-mail cím adatbázisát szeretné felépíteni, akkor ehhez általában hírlevél-feliratkozási lehetőséget kínál oldalán. Ha az illető weboldal-tulajdonos hajlandó pénzt is áldozni arra, hogy feliratkozókat gyűjtsön, akkor meghirdethet egy affiliate programot, melynek lényege, hogy a benne részt vevő partnerek elhelyezik saját weboldalukon a hirdető oldal hírlevelére történő feliratkozást ösztönző kreatívot. A partneroldalon elhelyezett kreatívra történő átkattintások számát mérik, és ha valóban feliratkozás lesz belőle, akkor az előre egyeztetett feliratkozónkénti jutalék elszámolásra kerül a partner oldalnak.
Számtalan célja lehet egy affiliate programnak. A legelterjedtebb az internetes eladások növelése. A szisztéma itt is ugyanaz, csak a hirdető honlap nem a marketing-költségvetéséből fizeti ki a partneroldalak jutalékát, hanem a partner segítségével értékesített termék vagy szolgáltatás árából fizet bizonyos százalékot a partnernek.
Az affiliate módszer rendkívül hatékony, ha Ön egy értékesítési weboldalt üzemeltet. Hátránya, hogy nyerségének egy részét partnereinek kell kifizetnie, viszont cserébe özönlenek Önhöz a látogatók, akik valójában nem csak nézelődni, hanem vásárolni érkeznek. Ha beindít egy ilyen programot, folyamatosan sok látogatót tudhat majd magáénak. Természetesen itt is érvényes a szabály: annál nagyobb lesz a látogatók száma, minél profibb módon működteti majd a rendszert.
Hogy működtethet profi módon egy partnerprogramot?
Mostanra már biztos Ön is eljátszott a gondolattal, hogy akár hirdetői, akár partneroldalról érdemes lenne részt vennie egy partnerprogramban. Igazam van?
Ugye milyen fantasztikus lenne, ha mostantól Ön is extra bevételeket számlálhatna weboldalán? Úgy, hogy ehhez semmi mást nem kellene tennie, mint profitjának egy kis részéről lemondania és néhány partnert keresnie, aki elhelyezi az Ön hirdetési dobozát az oldalán némi jutalékért?
Ahhoz azonban, hogy egy hatékonyan működő partnerprogramot tudjon indítani, a legfontosabb lépés, hogy képes legyen pontosan számlálni a partnereitől származó eredményeket és az őket illető jutalékokat.
Gondoljon csak bele, meddig működne egy olyan program, ahol a partner azt állítja, hogy a múlt héten 5 vásárlót "küldött" az oldalára, Ön pedig csak 3-mal találkozott.
Az sem mindegy, hogy mennyi időt vesz igénybe a jutalékok kiszámítása, hisz ha egy több ezer partnert magában foglaló programról van szó, akkor az egész napját számolgatással fogja tölteni.
Ezen probléma megoldására fejlesztett ki a Marketingszoftverek egy olyan rendszert, amely automatikusan méri a programban részt vevő partner oldalakra elhelyezett kreatívokon történő átkattintásokat, beazonosítja a weboldalra érkező látogatókat és nyomon követi a látogatók tevékenységeit a honlapon. Sőt képes később is beazonosítani egy adott látogatót. Ugyanis ha nem azonnal történik meg a vásárlás - esetleg lehet, hogy csak hetek múltán -, attól még az adott vásárló a partneroldalról érkezett Önhöz és jogosan tart igényt a partneroldal tulajdonosa a jutalékára.
Egy ilyen esetben Ön hogy számolna el partnerével, ha nincs egy megfelelő mérő- és nyomkövető rendszere?
Érdemes tehát megfelelő eszközt használnia, ha partnerprogram indítását tervezi, mert félmegoldásokkal sem Ön, sem partnerei nem fognak profitálni ebből a kitűnő lehetőségből.
A témához kapcsolódóan további cikkeket talál az Internet-Marketing.hu weboldal Látogatottságmérés témakörében.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- A blogok hatása a márkára
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.