Hogyan tehet szert eredményesen működő linkpartnerekre? - 3. rész
Mi is pontosan az affiliate marketing?
Az affiliate marketing a linkmarketing leghatékonyabb módja. Lényege: Ön olyan partnereket keres, akik hajlandóak kihelyezni weboldalukon az Ön hirdetését, Ön pedig jutalékot fizet partnereinek az átkattintó látogatók vásárlásai, feliratkozásai stb. után - az előre egyeztetett feltételek szerint.
Ha egy induló weboldal például az e-mail cím adatbázisát szeretné felépíteni, akkor ehhez általában hírlevél-feliratkozási lehetőséget kínál oldalán. Ha az illető weboldal-tulajdonos hajlandó pénzt is áldozni arra, hogy feliratkozókat gyűjtsön, akkor meghirdethet egy affiliate programot, melynek lényege, hogy a benne részt vevő partnerek elhelyezik saját weboldalukon a hirdető oldal hírlevelére történő feliratkozást ösztönző kreatívot. A partneroldalon elhelyezett kreatívra történő átkattintások számát mérik, és ha valóban feliratkozás lesz belőle, akkor az előre egyeztetett feliratkozónkénti jutalék elszámolásra kerül a partner oldalnak.
Számtalan célja lehet egy affiliate programnak. A legelterjedtebb az internetes eladások növelése. A szisztéma itt is ugyanaz, csak a hirdető honlap nem a marketing-költségvetéséből fizeti ki a partneroldalak jutalékát, hanem a partner segítségével értékesített termék vagy szolgáltatás árából fizet bizonyos százalékot a partnernek.
Az affiliate módszer rendkívül hatékony, ha Ön egy értékesítési weboldalt üzemeltet. Hátránya, hogy nyerségének egy részét partnereinek kell kifizetnie, viszont cserébe özönlenek Önhöz a látogatók, akik valójában nem csak nézelődni, hanem vásárolni érkeznek. Ha beindít egy ilyen programot, folyamatosan sok látogatót tudhat majd magáénak. Természetesen itt is érvényes a szabály: annál nagyobb lesz a látogatók száma, minél profibb módon működteti majd a rendszert.
Hogy működtethet profi módon egy partnerprogramot?
Mostanra már biztos Ön is eljátszott a gondolattal, hogy akár hirdetői, akár partneroldalról érdemes lenne részt vennie egy partnerprogramban. Igazam van?
Ugye milyen fantasztikus lenne, ha mostantól Ön is extra bevételeket számlálhatna weboldalán? Úgy, hogy ehhez semmi mást nem kellene tennie, mint profitjának egy kis részéről lemondania és néhány partnert keresnie, aki elhelyezi az Ön hirdetési dobozát az oldalán némi jutalékért?
Ahhoz azonban, hogy egy hatékonyan működő partnerprogramot tudjon indítani, a legfontosabb lépés, hogy képes legyen pontosan számlálni a partnereitől származó eredményeket és az őket illető jutalékokat.
Gondoljon csak bele, meddig működne egy olyan program, ahol a partner azt állítja, hogy a múlt héten 5 vásárlót "küldött" az oldalára, Ön pedig csak 3-mal találkozott.
Az sem mindegy, hogy mennyi időt vesz igénybe a jutalékok kiszámítása, hisz ha egy több ezer partnert magában foglaló programról van szó, akkor az egész napját számolgatással fogja tölteni.
Ezen probléma megoldására fejlesztett ki a Marketingszoftverek egy olyan rendszert, amely automatikusan méri a programban részt vevő partner oldalakra elhelyezett kreatívokon történő átkattintásokat, beazonosítja a weboldalra érkező látogatókat és nyomon követi a látogatók tevékenységeit a honlapon. Sőt képes később is beazonosítani egy adott látogatót. Ugyanis ha nem azonnal történik meg a vásárlás - esetleg lehet, hogy csak hetek múltán -, attól még az adott vásárló a partneroldalról érkezett Önhöz és jogosan tart igényt a partneroldal tulajdonosa a jutalékára.
Egy ilyen esetben Ön hogy számolna el partnerével, ha nincs egy megfelelő mérő- és nyomkövető rendszere?
Érdemes tehát megfelelő eszközt használnia, ha partnerprogram indítását tervezi, mert félmegoldásokkal sem Ön, sem partnerei nem fognak profitálni ebből a kitűnő lehetőségből.
A témához kapcsolódóan további cikkeket talál az Internet-Marketing.hu weboldal Látogatottságmérés témakörében.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- A blogok hatása a márkára
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.