Jó negyedéves eredményekről számolt be a NEC és a Matsushita

MTI Sajtóadatbank, 2006. július 30. 13:10
A Matsushita Electric Industrial nyeresége 41,5 százalékkal szökött fel az első negyedévben a plazmatévék élénk keresletének köszönhetően. A javuláshoz hozzájárult a digitális fényképezőgépek jó kereslete és a mobiltelefon üzletág talpraállása is. A konszern 11 százalékkal megemelte féléves eredmény előrejelzését is. A Matsushita Panasonic márkanév alatt értékesíti elektronikai termékeit.
A Matsushita a legnagyobb plazmatévé gyártó a világon: a DisplaySearch piackutató cég kalkulációja szerint a január-márciusi negyedévben 21,6 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, világpiaci forgalmi értékét elemzők az idén 21 milliárd dollárosra becsülik, 39 százalékkal többre a tavalyi forgalomnál. A legnagyobb vetélytársai sorrendben a dél-koreai LG Electronics és Samsung Electronics cégek.

Az április-júniusi első negyedév üzemi eredménye 65,12 milliárd jen (556,2 millió dollár) lett a tavalyi 46,02 milliárd jen után. Az idei kilenc éve a legmagasabb első negyedéves eredménye a konszernnek. Értékesítési árbevétele 4,3 százalékkal 2,14 ezer milliárd jenre emelkedett. A negyedéves eredmény azonban elmaradt a Reuters Estimates által megkérdezett nyolc brókerház előrejelzéseinek 78,7 milliárd jenes átlagától.

A Matsushita plazma és LCD képernyős tévékészülékeinek értékesítése 60 százalékkal, 182,6 milliárd jenre, digitális fényképezőgépeinek forgalma pedig duplájára, 43,8 milliárd jenre emelkedett. A Matsushita kesztyűt dobott a profi fényképezőgépeket gyártó Canon és Nikon vállalatoknak is: az elmúlt héten mutatta be első profi kivitelű digitális tükörreflexes fényképezőgépét.

A negyedév folyamán csökkent a lapképernyős tévék ára, ezt azonban a Matsushita forgalomnövekedéssel képes volt és képes lesz ellentételezni. Plazmaképernyő-panel termelési kapacitását 50 százalékkal növelte a negyedévben. Az idén négymillió darabra meg kívánja duplázni plazmatévé értékesítését. Az átlagos árcsökkenést 10 százalékra tudta mérsékelni azzal, hogy a termelés súlypontját a nagyobb értékű és nagyobb haszonkulcsot hordozó nagyméretű plazmatévékre helyezte. A negyedév folyamán a plazmatévé árak 20 százalékkal estek a világpiacon.

Első félévi üzemi eredmény előrejelzését 190 milliárd jenre emelte a korábbi 171 milliárdról a nyersanyag árak és az olajár emelkedése, valamint az egyre élesedő árverseny dacára is, pontosan a digitális fényképezőgépek és a lapképernyős tévék élénk keresletére hivatkozva. Teljes évre vonatkozó előrejelzését azonban nem emelte meg, hanem megerősítette az áprilisi keltezésű prognózisában szereplő 450 milliárd jenes szinten. Ez elmarad a Reuters Estimates által megkérdezett 17 brókercég 488,6 milliárd jenes előrejelzési átlagától.

A Hitachi és a Toshiba után harmadik legnagyobb japán elektronikai konszern a NEC meglepetésre pozitív üzemi szintű eredménnyel zárta az első negyedévet, holott veszteséget szenvedett el mobiltelefon-készülék üzletágában. A jó eredményt a távközlési és más egyéb üzletágaiban elért forgalomnövekedéssel magyarázta.

A NEC megerősítette éves előrejelzését eredményének 36 százalékos növekedéséről. Éves üzemi eredményét eszerint változatlanul 130 milliárd jenre teszi, összhangban a Reuters Estimates által megkérdezett 17 elemző előrejelzéseinek átlagával, szemben a tavalyi 96,4 milliárd jennel.

A NEC erős konkurenciaharcnak van kitéve a mobil készülékek és áramkörök piacán, ezért egyre inkább szerver üzletágára támaszkodik. A veszteséges mobiltelefon üzletág miatt le kívánja építeni külföldi mobiltelefon-értékesítési tevékenységét és kizárólag a belföldi piacra összpontosítja tevékenységét, ahol folyamatosan nagy kereslet mutatkozik az éppen legújabb modellek iránt.

Az új modellek tervezési költségeinek csökkentése érdekében tárgyalásokat folytat a Matsushita Electric Industrial Co.-val közös mobiltelefon-vállalat létesítéséről.

A NEC részvénye 1,73 százalékkal emelkedett a tokiói tőzsdén az eredményadatok közzététele előtt. A negyedév folyamán a részvény árfolyama 26 százalékot esett, míg a tőzsde IELEC elektronikus berendezés gyártókat követő alindexe mindössze 7,5 százalékot. A Matsushita részvényének árfolyama 7,6 százalékkal esett a negyedév folyamán, összhangban a szektorindex csökkenésével.

MyPhoneExplorer 2.2.0

Android mobiltelefonokhoz alkalmazható szinkronizáló program. Telefonkönyv, SMS, híváslista, naptár, üzenetek és hasonló feladatok ellátására szolgáló kitűnő alkalmazás, ami Outlook Express és Thunderbird címjegyzék támogatással is rendelkezik.

2024. november 21. 17:11

Battery Monitor 10.4

A kis alkalmazás számos hasznos információt szolgáltat az akkumulátorunk aktuális állapotáról. Többek között hangjelzéssel figyelmeztet, ha a töltési szint kritikusra csökken, vagy ha elérte a maximális szintet.

2024. november 21. 17:09

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

A dolgozók 83%-a szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 16:01

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01