EDS: nyereséges második negyedév
A 2006. második negyedévi pro forma nettó nyereség és EPS nem tartalmazzák az 5 millió dollár értékű beszüntetett tevékenységekből származó adózás utáni veszteséget és 4 millió dollár korábban realizált átszervezések költségeit.
A pro forma nyereség 136 dollár, részvényenként 26 cent, az adózás előtti részvényügylet költségei és a teljesítményösztönzés céljával korlátozottan forgalomképes részvények kibocsátásának költségei nélkül, az előző év azonos időszakának 54 millió dolláros, részvényenkénti 10 cent nyereségéhez képest
“Több mint 15 milliárd dollár értékben aláírt szerződéseinkkel 2001 óta a legjobb félévet tudhatjuk magunk mögött. Az új üzletek növekvő száma több iparágat, szolgáltatást és földrajzi helyszínt foglalnak magukba, mely által az EDS biztos növekedési útra lépett" - mondta Mike Jordan, az EDS elnök-vezérigazgatója.
Az EDS 5,4 milliárd dollár értékben kötött szerződéseket a második negyedévben, mely 103 százalékos növekedést jelent a korábbi év azonos időszakának 2,6 milliárd dollárjához képest. A negyedév legjelentősebb üzlete a Kraft Foods 1,6 milliárd dolláros szerződéskötése, valamint már meglévő ügyfelekkel, a Bank of Americaval kötött 700 millió dolláros és a Commonwealth Bank of Australiaval aláírt 350 millió dolláros új üzlet.
Az EDS megvásárolta az MphasiS BFL, egy indiai vezető alkalmazás- és üzleti folyamat szolgáltató vállalat többségi tulajdonát.
Az akvizíció az EDS szolgáltatási kapacitását erősíti az alkalmazások, valamint az üzleti folyamatkihelyezési szolgáltatások területén, különösen az ügyfélkapcsolat terén. Növeli a vállalat pozícióját a helyi pénzügyi szektorban, valamint megnégyszerezi az indiai EDS munkatársak számát 15 ezer főre.
Az EDS második negyedéves bevétele 5,19 milliárd dollár, mely 5 százalékos növekedést jelent (árfolyam, fluktuációs, akvizíciós és vagyonjog átszállási hatások nélkül), a tavalyi év azonos időszakának 5 milliárd dollárjához képest.
A szabad cash-flow 362 millió dollár a második negyedévben, mely 244 millió dolláros javulást jelent az előző év második negyedévéhez viszonyítva.
Az EDS működési árrése a negyedévre vonatkozóan 3 százalék volt, ez 1,7 százalékos növekedést jelent az egy évvel ezelőtti negyedévhez képest. A pro forma működési árrés 2,9 százalék volt, szemben az előző év hasonló időszakának 1,5 százalékával.
Kapcsolódó cikkek
- Stabil negyedévet zárt az EDS
- Újabb magyar régióvezetői kinevezés az EDS-nél
- Az EDS is Indiában terjeszkedik
- Biztató EDS eredmények
- EDS: 1,7 milliárd USD értékű IT szolgáltatási megállapodás
- EDS - 11 milliárd forint beruházás 3 év alatt
- Jelentősen erősítette piaci pozícióját az EDS
- Az EDS marad a GM fő IT-outsourcing partnere
- Visszafogott eredmények az EDS-nél
- Az EDS erősen kezdte a 2005-ös esztendőt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.