Eddig 6,3 millió bejelentést regisztrált az EMMA
A sok vita után 2004-re sikerült megegyezni az új nyilvántartási forma fő elveiről.
Azóta nem kis munkával a Munka törvénykönyve hatálya alá tartozó munkavállalókra vonatkozóan a teljes körűséget megközelítő adatbázist sikerült kialakítani - mondta Oroszlán Andrea, a Foglalkoztatási Hivatal munkaügyi nyilvántartó központjának vezetője az MTI érdeklődésére.
A 2004. május 1. előtti adatokat az Országos Nyugdíjbiztosítótól, illetve az Egészségbiztosítási Pénztártól vették át, majd a múlt év során a cégek együttműködésével ezeket az adatokat is ellenőrizték - hangsúlyozta Oroszlán Andrea.
A új bejelentéseket is folyamatosan ellenőrzik, egyebek között összevetik a céginformációs adatbázissal. Figyelik, hogy az adott cég létezik-e, és milyen változások adódnak a jogutódlással.
Az eddig regisztrált 6,3 millió munkáltatói bejelentés közül 2,9 millió vonatkozott új munkaviszonyok létesítésére, az ezzel kapcsolatos adatmódosításokra, 1,9 millió pedig a kilépésekre. A fennmaradó mennyiség olyan bejelentéseket jelent, amelyekben, például határozott idejű munkaviszonyoknál, a munkáltató egyszerre jelzi a munkaviszony létesítését és a kilépést.
Oroszlán Andrea elmondta: a munkáltatók közül egyre többen használják a korszerű, elektronikus bejelentést.
Kezdetben a munkáltatók többsége még a munkaügyi kirendeltségeken személyesen vagy postai úton jelentette be az adatokat. Akkor az elektronikus úton, vagy a telefonos ügyfélszolgálatnál történő bejelentések aránya még 37 százalék volt. Ma már ez átlagosan 63 százalék. A kirendeltségeken történő bejelentések aránya a kezdeti 15 százalékról 6-8 százalékra csökkent, a postai úton történő adatközlések csaknem 50 százalékos aránya pedig ma már 25-30 százalék.
Kapcsolódó cikkek
- A cégek nagy részének nincs hosszú távú mobilinformatikai stratégiája
- Online munka- és állásközvetítés: Vienna.hu
- Többnyelvű honlap az ExxonMobil dolgozói számára
- Gates több IT-szakembert engedne be az USA-ba
- Segítség a női álláskeresőknek technológiai készségek elsajátításához
- Ötmillió dollárt követel az IBM-től a kirúgott netfüggő alkalmazott
- Márciusban BMF Állásbörze 2007
- Állásokat és támogatásokat kínál a megújult ÁFSZ-portál
- A T-Mobile az ügyfélszolgálaton akar spórolni
- Csökkenhet a kereslet az informatikusok iránt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.