A blogok hatása a márkára
Francia felmérések szerint, lakosságuk egynegyede havonta legalább egyszer meglátogat egy blogot, minden ötödik felhasználó pedig hozzászólást is beküld. Sőt a francia lakosság 8%-a saját blogot üzemeltet! A tényekhez szorosan hozzátartozik, hogy Franciaország - az USA után - az egyik vezető „blogoló” ország és blogtere egyre erőteljesebben növekszik.
A legtöbb internetező információgyűjtés céljából használja a blogokat, de egyre többen vannak azonban akik élményeiket osztják meg társaikkal, vagy tanácsot kérnek másoktól. Jellemző, hogy a 25 év alatti korosztály sokkal nagyobb arányban használja információszerzésre a blogokat, mint a 35 év felettiek.
A blogoknak köszönhetően a felhasználók aktívan részt vehetnek a webes tartalom kialakításában, következésképpen a világ alakításában is. A rendszeres internetezők egyetértenek abban, hogy napjainkban a blogok biztosítják a legnagyobb szabadságot az önkifejezésre, emellett interaktívak, és segítik az emberek közti szoros kapcsolatok kialakítását is. Az internet használók sokkal komolyabban veszik a blogokon található információkat, mint bármely más forrásból származókat.
A blogoknak köszönhetően sokak számára az internet egyre inkább az elsődleges információforrássá válik. Ez a tény egy erőteljes elmozdulást jelez a „félbeszakítós marketingtől” a „beszélgetős marketing” irányába. A blogok olvasóközönsége és hozzászólásaik kritikus jelentőséggel bírnak a márkák és cégek szempontjából, mert a felhasználók sokkal inkább odafigyelnek társaik véleményére, mint egy céges reklámra.
Blog - témák
Az internet felhasználók körében a hír blogok a legkedveltebbek, ezt követik a zenei és a szabadidős blogok. Azonban a márka blogok is figyelemreméltó helyen szerepelnek a kedvenc témák sorában. A francia internetezők egynegyede konzultál blogokon, amikor egy márkával kapcsolatos információ után kutat. Ha figyelembe vesszük a blogtér növekedési sebességét is, akkor megállapíthatjuk, hogy a márkamenedzsereknek a jövőben egyre inkább oda kell majd figyelniük a blogokon megjelenő információkra.
Érdemes megemlíteni a nők és a férfiak blogolási szokásai közti különbséget. A sport blogokat leginkább férfiak látogatják, elenyésző számú hölgy mellett, az egészségügyi blogokra azonban ugyanez fordítva igaz.
Az életkori csoportokat tekintve is szignifikáns különbség látható. A zenei blogokat például nagyrészt a 25 év alattiak látogatják, az 50 év felettiek pedig csak nagyon kis százalékban.
A blogok iránt mutatkozó érdeklődési körök különbözősége is azt a tényt erősíti, hogy rendkívül gazdag információs forrással van dolgunk. Akár azt is nyugodtan kijelenthetjük, hogy a következő választási kampányok során jelentős szerep jut majd a blogoknak és az internetnek.
A blogok hűen ábrázolják az Internet 2.0 jelenségét, miszerint a weben mindenkinek folyamatosan lehetősége van bármilyen információ közzétételére.
Talán nem véletlen, hogy az egyes témákon belül a személyes blogok a leginkább látogatottak. Ezt követik a csoportok vagy szervezetek tulajdonában lévő blogok, majd a média blogok.
Törzsvásárlói kör építése a blogon
A legtöbb internetező azért látogat márka blogokat, mert így rengeteg extra információhoz jut egy adott termék vagy szolgáltatás megfelelő használatát illetően.
Azáltal, hogy a fogyasztók „sorstársaik” véleményét tanulmányozzák, vagy éppen a saját tapasztalataikat írják le a blogon, sokkal mélyebb kapcsolatba kerülnek a márkával mint az eddigiekben valaha. Sőt, ezáltal komolyan részt vesznek a márkakép kialakításában is. Függetlenül attól, hogy éppen negatív tapasztalatukat vagy pozitív élményeiket teszik közzé – mindenképp elkötelezetté válnak az adott márka iránt, hisz aktívan foglalkoznak vele.
Ebben rejlik a cégvezetők és a termékmenedzserek nagy lehetősége! Ha megfelelően kezelik a vásárlók hozzászólásait, akkor nemcsak a pozitív tapasztalattal rendelkezőkből varázsolhatnak visszatérő közönséget, hanem negatív élményekkel rendelkező fogyasztóik problémáit is hatékonyan kezelhetik. A blogok egy remek platformot biztosítanak a marketingeseknek a vásárlókkal történő eszmecserére.
Azok a márka tulajdonosok, akik komoly marketing eszközként tekintenek a blogra, rendkívül szoros kapcsolatot építhetnek ki vásárlóikkal. Ha folyamatosan értékes és izgalmas információkat szolgáltatnak olvasóik számára, akkor rövid időn belül egy elkötelezett törzsvásárlói kört tudhatnak magukénak. A visszajelzésekből pedig részletes képet nyerhetnek fogyasztóik igényeiről. Hisz ma már nem elég, ha egy cég kommunikációja egyoldalúan csak kifelé áramlik - ha valaki versenyben akar maradni, akkor elsőként a vevőit kell meghallgatnia.
Kapcsolódó cikkek
- Honlap: csak 3 másodperce van
- 2007-es online trend-előrejelzés
- Tippek a "jó" kulcsszó kiválasztásához
- Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik
- Ön hány vevőt szeretne?
- Építse ki saját piacát
- Megéri az árát?
- Készüljön fel a látogatók dömpingjére
- Fedezze fel a keresőprogramok rejtett információit!
- A fogyasztói megelégedettség már nem elsődleges szempont
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.
Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat
Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.
A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán
A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.