Ön hány vevőt szeretne?
Ha Ön még “új” a világhálón, vagy csak nemrégiben indította el weboldalát, akkor bizonyára nincs még elég látogatója és megfelelő internetes értékesítési tapasztalata, melyek alapján kidolgozhatná, mekkora kell, hogy legyen honlapja konverziós aránya. Ráadásul az online marketing munka egyik legnehezebb része a látogatók megszerzése és ez hatványozottan igaz egy vadonatúj weboldal esetében.
Számítsa ki előre eladásait
A weboldal konverziós arányának egy olyan eszköznek kell lennie, amely iránymutatást ad a végső cél lehető leghatékonyabb eléréséhez. Ön kitűzhet bármilyen konverziós arányt célként, de soha ne ez a szám legyen a végcél és ami a legfontosabb, hogy a kalkuláció közben ne tévessze szem elől a honlap valódi célját.
Tételezzük fel, hogy elindított egy weboldalt, melyen egy elektronikus könyvet értékesít, darabját 5000 Ft-ért. Feltételezzük továbbá, hogy a könyv egy remekmű, mely rendkívül nagyszámú érdeklődőt vonz. Egy valódi bestseller.
Elméletileg Önnek minden száz látogatóból 1-2 eladást kellene generálnia. Ez 1-2%-os konverziós arányt jelent. Gyakorlatilag azonban nem biztos, hogy ez egy reális cél. Miért? Mert száz látogató túl kicsi minta ahhoz, hogy megbízhatóan működjön a feltételezés.
Tételezzük fel, hogy Ön elkezd alkalmazni egy ügyes technikát weboldalán, ami kitűnően működik. Nagyszerű tartalmat szolgáltat, a látogatók pedig özönlenek. Az eladni kívánt elektronikus könyvén kívül értékesít még néhány más terméket is, valamint 1-2 affiliate programot is működtet.
Ha a fenti modellnél maradunk, akkor a weboldalra érkező látogatók száma nem használható fel egy az egyben az elektronikus könyv konverziós arányának számításakor. Ebben az esetben ugyanis Önnek a könyv értékesítési oldalán járt látogatók számát kell összevetnie a könyv eladási adataival, hogy megkapja a korrekt eredményt.
Vagyis lehet, hogy 1000 látogató szükséges ahhoz, hogy 100 eljusson az Ön könyvének értékesítési oldalára. Ha ott összesen két vásárlás történik, akkor a konverziós arány 2%. Jóllehet, ha az egész weboldal esetében néznénk, ami 1000 látogatót vonzott akkor csak 0,2% lenne az elektronikus könyv eladási aránya.
A weboldalon alkalmazott egyéb technikák tehát megnövelték ugyan a látogató számot, de a könyv eladásának konverziós arányára már csak azok a látogatók voltak hatással, akik eljutottak az értékesítési oldalra is. Hisz az összes többi látogató valószínűleg más és más okból tért be weboldalára, sőt lehet, hogy nem is tudtak a könyv létezéséről.
Fontos tisztázni, hogy általában nem egy oldal konverziós arányáról beszélünk önmagában, hanem az értékesítési folyamat egészére illetve egyes elemeire vonatkozóan. A fenti, leegyszerűsített példában leírtak tehát akkor érvényesek, ha az értékesítési folyamat egy oldalból áll.
1000 egyedi látogató? Az rengeteg!
Ez így van. Ha Ön nem rég van jelen az interneten, akkor lehet, hogy még összességében sem volt ennyi látogatója. A célzott forgalom növelése a lehető legnehezebb feladat az online üzletben. Időt igényel, rengeteg tanulást és mindenek felett türelmet.
Azonban a türelmes várakozás közben is akad némi tennivalója.
Újra és újra vizsgálja meg weboldalát minden szempontból, hogy képes legyen látogatóit egyre nagyobb arányban az értékesítési oldalra terelni. Mindig kérdezze meg magától:
1. A honlapomon található tartalom legalább közvetetten az eladási oldalra illetve az értékesítési folyamat sorban következő pontjára vezeti a látogatót?
2. Képes vagyok még tovább fejleszteni az értékesítési oldalam?
3. Van olyan termékem, melyet, ha fókuszba helyezek, akkor a többi termékem értékesítése is megugrik?
A fenti teendők egyszerűnek tűnhetnek, de a weboldalon történő változtatások hatékonyságának mérése már komolyabb odafigyelést igényel.
Azaz, ha Ön változtat valamit, lehet, hogy az értékesítési oldalra érkező látogatók közül az eddigi 2 helyett most 3-an is vásárolnak. A tények pontos megállapításhoz azonban még némi becslőmunka is szükséges. Egy megfelelő fejlesztés az értékesítési oldalon akár azt is eredményezheti, hogy a következő 100 látogató közül csak 1 vásárol. Miért? Mert ilyen kicsi látogatószámnál az eredmények nem megbízhatóak. Ha azonban Ön biztos benne, hogy új oldala jobb mint a régi, akkor dönthet úgy is, hogy mindenképpen megtartja azt és a konverziós arány miatt, majd csak hosszú távon kezd el aggódni, amikor már megnövelte látogatószámát.
Mekkora látogatottságra számíthat?
Amikor egy új weboldal kerül bevezetésre, akkor a látogatások nagy része a webmestertől és barátaitól származik. Időközben a honlap tulajdonos építi a tartalmat, kereső optimalizálja oldalát, fejleszti az értékesítési szövegeit és még számos más olyan tevékenységbe kezd, melyek a honlap növekedését célozzák. Magyarul, rendkívül elfoglalttá válik. A látogatószám közben elkezd felfelé kúszni, de csak nagyon lassan. Az eladások pedig még lassabb ütemben fognak emelkedni.
Noha léteznek olyan weboldal tulajdonosok, akik megfelelő tapasztalattal bírnak a rövid távú, intenzív látogatottság növelés területén, még a legelszántabbak is csak 2000-4000 totál látogatószámmal kalkulálhatnak az első évben. Ha ezt lefordítjuk néhány 5000 Ft-os elektronikus könyv eladására, máris láthatjuk, miért van az, hogy a legtöbb internetes vállalkozás nem éri meg még a 12 hónapot sem.
A jó hír a kitartók számára, hogy havi 10%-os látogatottság növekedés abszolút elérhető. Mi a folyamatos növekedés titka? Olvassa el és alkalmazza következetesen a cikkeinkben leírtakat, majd egyszerűen csak hagyjon időt, hogy az események történjenek.
Forrás: www.internet-marketing.hu
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
- Pszichológiai profilok alapján reklámozna a Google
- Marketing 2.0: üzenetek helyett dialógus
- LinkHáz.hu - ingyenes linkcsere-rendszer!
- Vita a Vodafone marketingjéről
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google 3,1 milliárd dollárért felvásárolja a DoubleClicket
- Fényes jövő áll a keresőmarketing előtt
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Időjárásálló húsvétinyuszi-sírkő az eBay-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Az állam megteheti, hogy digitalizál, kérdés, hogy miként fogjon hozzá
A modern közigazgatás támogatja a modern gazdaságot, és a kormányok és a közszféra szervezetei is haladnak a digitális átalakulás útján. Most azonban gyorsítaniuk kell a tempón, és dolgozniuk kell azon, hogy megfeleljenek állampolgáraik elvárásainak. A KPMG a Global Tech Report 2024 adatai alapján igyekezett választ adni a digitális közigazgatással kapcsolatos aktuális kérdésekre, és felvázolni azokat a lehetséges lépéseket, amelyeket a kormányzati tisztviselők tehetnek meg a digitális átalakulás érdekében. Az adatok 118 kormányzati technológiai vezető és döntéshozó válaszain alapulnak, többségében (60%) Európából, továbbá Ázsia és a Csendes-Óceán térségéből (21%), valamint Észak-, Közép- és Dél-Amerikából (19%).
A félelem és a kapzsiság irányítja a kriptopiacot
A befektetői hangulat jelentősen befolyásolja a kriptovaluták értékét a metaverzum kriptopiacán visszaeséskor – derül ki a Budapesti Corvinus Egyetem új kutatásából.