Átadták a 2006. évi Ericsson-díjakat
forrás Prim Online, 2006. november 6. 19:15
Az Ericsson Magyarország Kft. Kutatási-fejlesztési Igazgatósága 1999-ben díjat alapított azzal a céllal, hogy hozzájáruljon a magyar természettudományos alapképzés hagyományosan magas színvonalának fenntartásához, illetve emeléséhez. Azok a tanárok részesülhetnek az elismerésben, akiknek tanítványai kiemelkedő teljesítményt értek el valamely jelentős tanulmányi versenyen, vagy akik a legtöbbet tették annak érdekében, hogy tanítványaikkal megismertessék, sőt megszerettessék ezeket a tantárgyakat.
A díjalapítók tisztában vannak vele, hogy a középiskolai matematika- és fizikaoktatásnak jelentős szerepe van abban, hogy a magyar műszaki és természettudományos diplomával rendelkezők tudása világviszonylatban is kiemelkedő. Ennek a szellemi kapacitásnak köszönhető, hogy egyre több hazai és külföldi befektető folytat Magyarországon kutatási és fejlesztési tevékenységet, így kapcsolva be hazánkat a különböző távközlési és egyéb csúcstechnológiák fejlesztésének nemzetközi vérkeringésébe.
Az Ericsson célja, hogy erkölcsi és anyagi elismerést nyújtson azoknak a matematika és fizika tanároknak, akik kiemelkedő eredményt értek el tárgyuk oktatásában. Ehhez két kategóriában oszt ki díjakat.
„Ericsson a matematika és fizika népszerűsítéséért” díj
4 matematika- és 4 fizikatanár részére egyenként 200 000 Ft-tal járó díj, melyet olyan tanárok kaphatnak, akik tanítványaikkal az adott tanévben aktívan bekapcsolódtak a Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok pontversenyeibe (korábban iskolájából egyáltalán nem vagy csak csekély eredménnyel versenyeztek a tanulók), vagy több éve elismerten a legtöbbet teszik a tantárgyuk iránti érdeklődés felkeltéséért és megszerettetéséért.
Az „Ericsson a fizika népszerűsítéséért” díjban 2006-ban
Az „Ericsson a matematika népszerűsítéséért” díjban 2006-ban
„Ericsson a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” díj
2 matematika- és 2 fizikatanár részére egyenként 200 000 Ft-tal járó díj, amelyet olyan tanárok kaphatnak, akiknek tanítványai a Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok versenyein, vagy a Varga Tamás, Arany Dániel matematikaversenyek, matematika vagy fizika OKTV, Öveges József, Mikola Sándor, Fényes Imre, Szilárd Leó fizikaversenyek, a Nemzetközi Matematika vagy Fizika Diákolimpiák, a Kürschák József matematikai tanulóversenyek, vagy az Eötvös Loránd fizikaversenyek valamelyikén az 1996-97-es tanévtől kezdődően 1-3. díjat nyertek.
Az „Ericsson a fizika tehetségeinek gondozásáért” 2006. évi díjazottjai:
Az "Ericsson a matematika tehetségeinek gondozásáért" 2006. évi díjazottjai:
A díjakat a MATFUND Középiskolai Matematikai és Fizikai Alapítvány Kuratóriuma ítélte oda, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Ericsson-díj bizottságainak ajánlása alapján.
A díjalapítók tisztában vannak vele, hogy a középiskolai matematika- és fizikaoktatásnak jelentős szerepe van abban, hogy a magyar műszaki és természettudományos diplomával rendelkezők tudása világviszonylatban is kiemelkedő. Ennek a szellemi kapacitásnak köszönhető, hogy egyre több hazai és külföldi befektető folytat Magyarországon kutatási és fejlesztési tevékenységet, így kapcsolva be hazánkat a különböző távközlési és egyéb csúcstechnológiák fejlesztésének nemzetközi vérkeringésébe.
Az Ericsson célja, hogy erkölcsi és anyagi elismerést nyújtson azoknak a matematika és fizika tanároknak, akik kiemelkedő eredményt értek el tárgyuk oktatásában. Ehhez két kategóriában oszt ki díjakat.
„Ericsson a matematika és fizika népszerűsítéséért” díj
4 matematika- és 4 fizikatanár részére egyenként 200 000 Ft-tal járó díj, melyet olyan tanárok kaphatnak, akik tanítványaikkal az adott tanévben aktívan bekapcsolódtak a Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok pontversenyeibe (korábban iskolájából egyáltalán nem vagy csak csekély eredménnyel versenyeztek a tanulók), vagy több éve elismerten a legtöbbet teszik a tantárgyuk iránti érdeklődés felkeltéséért és megszerettetéséért.
Az „Ericsson a fizika népszerűsítéséért” díjban 2006-ban
- Berecz János, Hódmezővásárhely, Bethlen Gábor Református Gimnázium
- Hartlein Károly, Budapest, BME Fizikai Intézet
- Juhász Nándorné, Szeged, Tisza-Parti Általános Iskola tanára
- Pápai Gyula, Sopron, Vas- és Villamosipari Szakképző Iskola
Az „Ericsson a matematika népszerűsítéséért” díjban 2006-ban
- Csorba Ferenc, Győr, Krúdy Gyula Gimnázium
- Kós Géza, Budapest, MTA SZTAKI
- Minda Mihály, Vác, Boronkay György Műszaki Középiskola
- Vancsó Imréné, Gödöllő, Premontrei Szt. Norbert Gimnázium
„Ericsson a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” díj
2 matematika- és 2 fizikatanár részére egyenként 200 000 Ft-tal járó díj, amelyet olyan tanárok kaphatnak, akiknek tanítványai a Középiskolai Matematikai és Fizikai Lapok versenyein, vagy a Varga Tamás, Arany Dániel matematikaversenyek, matematika vagy fizika OKTV, Öveges József, Mikola Sándor, Fényes Imre, Szilárd Leó fizikaversenyek, a Nemzetközi Matematika vagy Fizika Diákolimpiák, a Kürschák József matematikai tanulóversenyek, vagy az Eötvös Loránd fizikaversenyek valamelyikén az 1996-97-es tanévtől kezdődően 1-3. díjat nyertek.
Az „Ericsson a fizika tehetségeinek gondozásáért” 2006. évi díjazottjai:
- Nagy Tibor, Hódmezővásárhely, Bethlen Gábor Református Gimnázium
- Pákó Gyula, Budapest, ELTE Apáczai Csere János Gimnázium
Az "Ericsson a matematika tehetségeinek gondozásáért" 2006. évi díjazottjai:
- Fazakas Tünde, Budapest, Fazekas Mihály Fővárosi Gyakorló Iskola
- Fábián Istvánné, Kecskemét, Zrínyi Ilona Általános Iskola
A díjakat a MATFUND Középiskolai Matematikai és Fizikai Alapítvány Kuratóriuma ítélte oda, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat Ericsson-díj bizottságainak ajánlása alapján.
Kapcsolódó cikkek
- Kmetty József és Csiszér Béla az idei Gyurós-díjasok
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Ericcson: optikai hálózat és Triple Play központ Bólyban
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon