Dinamikusan fejlődik az Epson Magyarországon

forrás Prim Online, 2006. november 8. 16:14
Idén nyáron ünnepelte harmadik születésnapját hazánkban az Epson. Magyarországon a cég évről évre növekvő eladásokról és piaci részesedésről számolhat be.
Saját alkalmazottai ugyan csak 2003 júniusa óta vannak az Epsonnak Magyarországon, de a japán márka termékei egy disztribútornak köszönhetően korábban sem voltak ismeretlenek országunkban. Akkoriban a cég az otthoni felhasználóknak szánt termékeken kívül üzleti alkalmazásokhoz kínált nagy kapacitású mátrixnyomtatókat, amelyek különleges tulajdonságaiknak köszönhetően még a lézernyomtatók korában is sok irodában nélkülözhetetlen kellékek maradtak.

2003-ban a japán cég felvett két magyar alkalmazottat, akik közül Fábián Miklós jelenleg is a magyar iroda vezetőjeként tevékenykedik. Feladatuk kezdetben a disztribúciós csatornák fejlesztése és az Epson képviselet kialakítása volt. A sokrétű tevékenységhez pontosan fel kellett mérniük a piacot, ahol korábban nem volt saját képviselete az Epsonnak. Első jelentős lépésként a projektorok forgalmazását kellett átszervezni. Mivel a kezdetekben még önálló iroda nélkül dolgozó duó kiváló eredményekkel zárta a 2003-as pénzügyi évet, az anyacég magyarországi iroda létrehozása mellett döntött.

2004 a viszonteladói kapcsolatok fejlesztésének éve volt, ekkor kezdődött meg a mára az ország területének mintegy 60-70%-át lefedő hálózat kiépítése. Az iroda augusztusban nyílt meg, s az év végére már négyre bővült a létszám, külön ember felelt a retail láncok kiszolgálásáért és a kiskereskedőkért.

2005-re egyértelművé vált, hogy hazánkban a Nyugat-Európában megszokottól messze elmaradnak az eredeti kellékanyagok eladásai, amelynek legfőbb oka a gyengébb minőségű, ám olcsó utángyártott vagy utántöltött anyagok népszerűsége. Az Epson ezért tavaly február óta külön szakembert alkalmaz a kellékanyagok területén, aki folyamatos akciókkal, promóciókkal és egyéb tevékenységekkel hívja fel a figyelmet az eredeti kellékanyagok használatának előnyeire.

2006-ban tovább erősödtek a már korábban is jelen levő trendek, amik közül az egyik legmeghatározóbb talán a multifunkciós nyomtatók előretörése volt. A hagyományos tintasugaras nyomtatók - a dedikált fotónyomtatók piacán kívül - szinte teljesen átadták a helyüket az egyre olcsóbbá váló, mégis jó minőségben nyomtatni, szkennelni és fénymásolni képes többfunkciós készülékeknek, amelyek az Epson kínálatának is fontos részét képezik. A cég sikereit nemcsak a javuló eladások mutatják - amelyek közül kiemelendő a világviszonylatban vezető, de az itthoni piacról 2004 előtt csaknem teljesen hiányzó Epson 3LCD projektorok idei szereplése -, hanem az is, hogy idén nyár óta immáron hatan dolgoznak az Infoparkban található irodában

2007-ben az Epson a nagyobb értéket képviselő, vezető technológiát alkalmazó termékekre alapozza portfólióját, amit jól mutat a belépőszintű nyomtatóknak, a C-sorozatnak a megszüntetése is. Közben a fejlettebb gyártástechnológiának köszönhetően olyan új termékek, például lézernyomtatók érkezése várható, amelyek a korábbinál lényegesen olcsóbban lesznek megvásárolhatók. Termékeik pedig több emberhez juthatnak el, hiszen a tervek szerint a vidéki nagyvárosokat tekintve jelenleg 60-70%-os lefedettségű viszonteladói hálózatot közel 100%-ra szeretné bővíteni az Epson hazai képviselete a 2007-es év végére.
Kulcsszavak: Epson-hu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01