Dinamikusan fejlődik az Epson Magyarországon
2003-ban a japán cég felvett két magyar alkalmazottat, akik közül Fábián Miklós jelenleg is a magyar iroda vezetőjeként tevékenykedik. Feladatuk kezdetben a disztribúciós csatornák fejlesztése és az Epson képviselet kialakítása volt. A sokrétű tevékenységhez pontosan fel kellett mérniük a piacot, ahol korábban nem volt saját képviselete az Epsonnak. Első jelentős lépésként a projektorok forgalmazását kellett átszervezni. Mivel a kezdetekben még önálló iroda nélkül dolgozó duó kiváló eredményekkel zárta a 2003-as pénzügyi évet, az anyacég magyarországi iroda létrehozása mellett döntött.
2004 a viszonteladói kapcsolatok fejlesztésének éve volt, ekkor kezdődött meg a mára az ország területének mintegy 60-70%-át lefedő hálózat kiépítése. Az iroda augusztusban nyílt meg, s az év végére már négyre bővült a létszám, külön ember felelt a retail láncok kiszolgálásáért és a kiskereskedőkért.
2005-re egyértelművé vált, hogy hazánkban a Nyugat-Európában megszokottól messze elmaradnak az eredeti kellékanyagok eladásai, amelynek legfőbb oka a gyengébb minőségű, ám olcsó utángyártott vagy utántöltött anyagok népszerűsége. Az Epson ezért tavaly február óta külön szakembert alkalmaz a kellékanyagok területén, aki folyamatos akciókkal, promóciókkal és egyéb tevékenységekkel hívja fel a figyelmet az eredeti kellékanyagok használatának előnyeire.
2006-ban tovább erősödtek a már korábban is jelen levő trendek, amik közül az egyik legmeghatározóbb talán a multifunkciós nyomtatók előretörése volt. A hagyományos tintasugaras nyomtatók - a dedikált fotónyomtatók piacán kívül - szinte teljesen átadták a helyüket az egyre olcsóbbá váló, mégis jó minőségben nyomtatni, szkennelni és fénymásolni képes többfunkciós készülékeknek, amelyek az Epson kínálatának is fontos részét képezik. A cég sikereit nemcsak a javuló eladások mutatják - amelyek közül kiemelendő a világviszonylatban vezető, de az itthoni piacról 2004 előtt csaknem teljesen hiányzó Epson 3LCD projektorok idei szereplése -, hanem az is, hogy idén nyár óta immáron hatan dolgoznak az Infoparkban található irodában
2007-ben az Epson a nagyobb értéket képviselő, vezető technológiát alkalmazó termékekre alapozza portfólióját, amit jól mutat a belépőszintű nyomtatóknak, a C-sorozatnak a megszüntetése is. Közben a fejlettebb gyártástechnológiának köszönhetően olyan új termékek, például lézernyomtatók érkezése várható, amelyek a korábbinál lényegesen olcsóbban lesznek megvásárolhatók. Termékeik pedig több emberhez juthatnak el, hiszen a tervek szerint a vidéki nagyvárosokat tekintve jelenleg 60-70%-os lefedettségű viszonteladói hálózatot közel 100%-ra szeretné bővíteni az Epson hazai képviselete a 2007-es év végére.
Kapcsolódó cikkek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.
Indul a K&H STEM pályázat: az IT hallgatók innovatív megoldásait várják
Technológiai pályázatot hirdet a K&H a hazai IT képzést nyújtó felsőoktatási intézmények hallgatói számára, hogy elismerje azon fiatal szakembereket, akik kiemelkedő szakmai, tudományos dolgozataikkal hozzájárulnak az új, innovatív megoldások kitalálásához és inspirációként szolgálnak mások számára. A közel 2 millió forint anyagi támogatást és szakmai projektmunkában való részvételi lehetőséget biztosító pályázatra alap- és mesterképzés kategóriákban, összesen 8 témakörben – köztük AI, fintech és felhőtechnológiában – lehet jelentkezni itt.
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.
Mitől lesz okos a jövő hálózata
A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.