Telekom Austria: 35 százalékkal nőtt a profit

MTI Sajtóadatbank, 2006. november 15. 08:29
A legnagyobb osztrák távközlési vállalat, az egykori monopolista Telekom Austria kedden 498,5 millió eurós adózott eredményt jelentett az első kilenc hónapról, 34,7 százalékkal többet a tavalyi első háromnegyed évi 370,2 milliónál.
A Deutsche Telekomhoz hasonlóan a Telekom Austriát is üldözi a volt monopolisták sorsa: a vezetékes forgalom csökken. Ezért azonban egyelőre bőven kárpótol a mobilszolgáltatás terjeszkedéssel is támogatott növekedése.

Az üzemi eredmény 24,2 százalékkal 695,7 millió euróra gyarapodott az egy évvel korábbi 560,1 millióhoz képest. A csoportszintű bevétel, 3,56 milliárd euró, 11,4 százalékkal haladta meg a tavalyi első kilenchavi 3,197 milliárdot.

A vezetékes üzletág bevétele 0,5 százalékkal 1,584 milliárd euróra csökkent, az üzemi eredménye 11,6 százalékkal 130,4 millió euróra nőtt - a széles sávú szolgáltatás terjedése miatt -, a mobil üzletág forgalma, a csoportmérlegbe föl nem vett kisebbségi részesedésekkel együtt, 21,9 százalékkal 2,172 milliárd euróra nőtt, üzemi eredménye 27,4 százalékkal 563,1 millió euróra emelkedett. A harmadik negyedévben itt is csökkent kissé a bevétel az egy évvel korábbihoz képest, az külföldi kapcsolási díjak csökkentése miatt.

Egész évre a Telekom Austria a bevétel 5 százalékos növekedését várja csoportszinten.
Kulcsszavak: +céginfo Telekom Austria

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01