A Vodafone továbbra is veszteséges
A folytatódó visszaesést a német és az olasz részlegek újabb, 8,1 milliárd fontos értékleírásával magyarázták. E nélkül és más egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény 7,5 százalékkal 5,141 milliárd fontra, az adózott eredmény 6,3 százalékkal 3,441 milliárd fontra nőtt volna, de a beszámoló mindenképpen panaszolta az erős versenyt az érett piacokon és a felügyeleti-árszabályozó hatóságok szigorát Európában.
Miközben az összetett európai távközlési szolgáltatókat a mobilrészlegeik támogatják a vezetékes bevételük visszaesése közepette - amit a mobil- és főleg az alternatív szolgáltatók növekvő konkurenciája okoz -, a Vodafone-nál egyelőre fordítottnak tűnik a helyzet: éppen az egyoldalú mobilérdekeltség válik a növekedés fékjévé, főleg az érett piacokon való nagy jelenlét miatt. A befektetők régebb óta megkérdőjelezik a Vodafone növekedési lehetőségeit, az erős versennyel terhelt, érett piacok viszonylag gyenge hozama miatt, és mert a cég a csaknem kizárólagos mobilszolgáltatásával lemaradni látszik a legújabb fejleményekről: számos versenytársa már egyesített mobil-, vezetékes, internet- és tévés multimédia szolgáltatásokkal igyekszik tért nyerni. A Vodafone is már korábban jelezte, hogy a felzárkózó piacokat akarja jobban megdolgozni, miután a túlérettnek vélt japán piacról márciusban kilépett.
Európában szervesen nem nőtt a bevétel, Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban még csökkent is. A felzárkózó piacokon 13,7 százalékkal, az amerikai földrészen több mint 18 százalékkal nőtt a bevétel szervesen. Az új szerzemények jól teljesítettek: Csehországban 14,4 százalékkal, Romániában 31,3 százalékkal nőtt a bevétel.
Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobilbeszélgetés volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel nőtt a legkevésbé: 5,6 százalékkal 11,37 milliárd euróra az egy évvel korábbihoz képest. Az üzenettovábbítás bevétele 10,7 százalékkal 1,786 milliárd fontra emelkedett, és a még távoli jövőt jelzi, hogy a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 20,4 százalékkal gyarapodott, de még csak 726 millió fontra.
A teljes első üzleti félévi bevétel, 15,594 milliárd font, 7,2 százalékkal több az egy évvel korábbi 14,548 milliárdnál, szervesen, azaz valutaárfolyam- és csoportösszetétel-változás nélkül számolva 4,1 százalékos volt a növekedés. Az egész pénzügyi évre 5-,6,5 százalékos szerves növekedésben bíznak a cégnél. Az árnyomást azonban jól jelzi, különösen a barangolási díjak idei európai csökkentése miatt, hogy a csoport több mint 191 millió ügyfele által a társaság vonalain beszélt percek száma időközben 34 százalékkal, szervesen is 18,2 százalékkal nőtt, 112,65 milliárdra.
Magyarországon a Vodafone hét éve kezdte meg szolgáltatását, és mintegy 2 millió ügyfelet szerzett. November elején jelentették be, hogy a mobil mellett már vezetékes szolgáltatást is nyújt a cég Magyarországon, a májusban Európa-szerte meghirdetett "Vodafone Otthon" program keretében, amellyel a társaság bővíteni akarja palettáját. A Vodafone Magyarországon az Inviteltől vásárolja a vezetékes vonalat.
Utolsó statisztika szerint szeptemberben 72 ezerrel 9,6 millió fölé emelkedett a három hazai mobilszolgáltató előfizetőinek száma. A három szolgáltató ügyfeleinek száma az első kilenc hónapban közel 284 ezerrel, tavaly szeptemberhez képest 530 ezerrel növekedett. Szeptember végére az a T-Mobile részesedése az egy hónappal korábbi 45,04 százalékról 44,84 százalékra csökkent. A Pannon részesedése szeptemberben 33,63 százalékról 33,81 százalékra, a Vodafoné pedig 21,33 százalékról 21,35 százalékra növekedett. Egy évvel korábban a T-Mobile piaci részesedése 45,13 százalék, a Pannoné 33,95 százalék, a Vodafone-é 20,92 százalék volt.
Kapcsolódó cikkek
- Vodafone: növekvő bevételek, csökkenő veszteség
- Budapesten lesz a Vodafone globális szolgáltató központja
- MHM Computer: tendernyerés a Vodafone-nál
- Vodafone Magyarország: több mint 100 millió dollár fejlesztésre
- Ügyfélközpontú dizájn: Megújulnak a Vodafone képviseletek
- 200 millió Vodafone ügyfél világszerte
- Ünnepi forgalomnövekedés a Vodafone-nál is
- A HP-főnök lett a Vodafone Magyarország vezérigazgatója
- A Vodafone eladná a Swisscomban való részesedését
- Növelte ügyfélszámát a Vodafone, de a részvényesek elégedetlenek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.