A Vodafone továbbra is veszteséges
A folytatódó visszaesést a német és az olasz részlegek újabb, 8,1 milliárd fontos értékleírásával magyarázták. E nélkül és más egyszeri tételek nélkül az üzemi eredmény 7,5 százalékkal 5,141 milliárd fontra, az adózott eredmény 6,3 százalékkal 3,441 milliárd fontra nőtt volna, de a beszámoló mindenképpen panaszolta az erős versenyt az érett piacokon és a felügyeleti-árszabályozó hatóságok szigorát Európában.
Miközben az összetett európai távközlési szolgáltatókat a mobilrészlegeik támogatják a vezetékes bevételük visszaesése közepette - amit a mobil- és főleg az alternatív szolgáltatók növekvő konkurenciája okoz -, a Vodafone-nál egyelőre fordítottnak tűnik a helyzet: éppen az egyoldalú mobilérdekeltség válik a növekedés fékjévé, főleg az érett piacokon való nagy jelenlét miatt. A befektetők régebb óta megkérdőjelezik a Vodafone növekedési lehetőségeit, az erős versennyel terhelt, érett piacok viszonylag gyenge hozama miatt, és mert a cég a csaknem kizárólagos mobilszolgáltatásával lemaradni látszik a legújabb fejleményekről: számos versenytársa már egyesített mobil-, vezetékes, internet- és tévés multimédia szolgáltatásokkal igyekszik tért nyerni. A Vodafone is már korábban jelezte, hogy a felzárkózó piacokat akarja jobban megdolgozni, miután a túlérettnek vélt japán piacról márciusban kilépett.
Európában szervesen nem nőtt a bevétel, Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban még csökkent is. A felzárkózó piacokon 13,7 százalékkal, az amerikai földrészen több mint 18 százalékkal nőtt a bevétel szervesen. Az új szerzemények jól teljesítettek: Csehországban 14,4 százalékkal, Romániában 31,3 százalékkal nőtt a bevétel.
Az első üzleti félévben a Vodafone-nál változatlanul a mobilbeszélgetés volt messze a fő bevételtermelő, miközben ez a bevétel nőtt a legkevésbé: 5,6 százalékkal 11,37 milliárd euróra az egy évvel korábbihoz képest. Az üzenettovábbítás bevétele 10,7 százalékkal 1,786 milliárd fontra emelkedett, és a még távoli jövőt jelzi, hogy a vezetékes - főként széles sávú - bevétel 20,4 százalékkal gyarapodott, de még csak 726 millió fontra.
A teljes első üzleti félévi bevétel, 15,594 milliárd font, 7,2 százalékkal több az egy évvel korábbi 14,548 milliárdnál, szervesen, azaz valutaárfolyam- és csoportösszetétel-változás nélkül számolva 4,1 százalékos volt a növekedés. Az egész pénzügyi évre 5-,6,5 százalékos szerves növekedésben bíznak a cégnél. Az árnyomást azonban jól jelzi, különösen a barangolási díjak idei európai csökkentése miatt, hogy a csoport több mint 191 millió ügyfele által a társaság vonalain beszélt percek száma időközben 34 százalékkal, szervesen is 18,2 százalékkal nőtt, 112,65 milliárdra.
Magyarországon a Vodafone hét éve kezdte meg szolgáltatását, és mintegy 2 millió ügyfelet szerzett. November elején jelentették be, hogy a mobil mellett már vezetékes szolgáltatást is nyújt a cég Magyarországon, a májusban Európa-szerte meghirdetett "Vodafone Otthon" program keretében, amellyel a társaság bővíteni akarja palettáját. A Vodafone Magyarországon az Inviteltől vásárolja a vezetékes vonalat.
Utolsó statisztika szerint szeptemberben 72 ezerrel 9,6 millió fölé emelkedett a három hazai mobilszolgáltató előfizetőinek száma. A három szolgáltató ügyfeleinek száma az első kilenc hónapban közel 284 ezerrel, tavaly szeptemberhez képest 530 ezerrel növekedett. Szeptember végére az a T-Mobile részesedése az egy hónappal korábbi 45,04 százalékról 44,84 százalékra csökkent. A Pannon részesedése szeptemberben 33,63 százalékról 33,81 százalékra, a Vodafoné pedig 21,33 százalékról 21,35 százalékra növekedett. Egy évvel korábban a T-Mobile piaci részesedése 45,13 százalék, a Pannoné 33,95 százalék, a Vodafone-é 20,92 százalék volt.
Kapcsolódó cikkek
- Vodafone: növekvő bevételek, csökkenő veszteség
- Budapesten lesz a Vodafone globális szolgáltató központja
- MHM Computer: tendernyerés a Vodafone-nál
- Vodafone Magyarország: több mint 100 millió dollár fejlesztésre
- Ügyfélközpontú dizájn: Megújulnak a Vodafone képviseletek
- 200 millió Vodafone ügyfél világszerte
- Ünnepi forgalomnövekedés a Vodafone-nál is
- A HP-főnök lett a Vodafone Magyarország vezérigazgatója
- A Vodafone eladná a Swisscomban való részesedését
- Növelte ügyfélszámát a Vodafone, de a részvényesek elégedetlenek
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből
A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.
Gyorsítósávban az AutoWallis
Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.
Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett
A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.