Csökkent a Dell profitja, már nem a világ legnagyobb pc-forgalmazója
A világ akkor még legnagyobb személyiszámítógép-gyártója, a Dell Inc. tavaly 15 százalékkal növelte adózott eredményét, 3,825 milliárd dollárra az előző 3,323 milliárdról. A sikert a külföldi piacnak tulajdonították, ott is elsősorban a vállalatok, cégek gép- és szolgáltatás-megrendeléseinek. A külföldi üzlet, elsősorban Európában és Ázsiában, 21 százalékkal bővült, és a vállalati megrendelőktől származó bevételek ugyancsak 21 százalékkal emelkedtek világszerte.
A külföldi piacok jobb elérése végett a Dell a lengyelországi Lodzban építi fel, 140 millió euróért, az új európai gyárát, közölték idén szeptemberben. A beruházásért a szlovákiai Nyitra is versenyzett.
Az üzemi eredménye 13 százalékkal 4,789 milliárd dollárra bővült 4,254 milliárdról. A bevétele 55,908 milliárd dollár volt, 14 százalékkal több az előző évi 49,205 milliárdnál.
Kapcsolódó cikkek
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- A Dell 8 ezres leépítésre készül
- 10 százalékos elbocsátás a Dellnél
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- Könyvviteli hiányosságok a Dellnél
- Folytatja mélyrepülését a Dell
- Dell vissza akar vergődni cégével a csúcsra
- A nagy visszatérés: Michael Dell újra a Dell élén
- A Dell és az EMC meghosszabbítja együttműködését
- A Dell gyárat épít Lengyelországban
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.
Új jelölés lesz a fenntarthatóság ismérve
Új minősítési kategóriát hozott létre a Siemens az EcoTech megjelöléssel, amivel az iparban, az energiaelosztásban használatos termékeinek fenntarthatósági jellemzőiről ad átfogó képet. Segítségével a vásárlók könnyen megtalálják a számukra egyszerre előnyös és környezetbarát megoldásokat.
A Schneider Electric együttműködik a WageIndicator Foundationnel
Becslések szerint világszinten a munkavállalók mintegy egyharmada kevesebbet keres, mint amennyi a nyugodt, tisztességes megélhetése biztosításához elegendő. A helyzet javítása érdekében összefogásra van szükség, ennek jegyében a Schneider Electric három évre szóló partnerségi megállapodást kötött a WageIndicator Foundation nevű szervezettel.
Díjnyertes Samsung klímamegoldások az MCE 2024-en
A Samsung Electronics Air Conditioner Europe (SEACE) legújabb fejlesztéseivel és termékeivel vett részt a 2024-es Mostra Convegno Expocomfort (MCE) hűtés-fűtéstechnikai szakkiállításon. Az MCE kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy a vállalat bemutathassa mind a lakossági, mind a kereskedelmi termék- és szolgáltatáskínálatát a HVAC+R* területén, amelyeket a kényelem és az összekapcsolhatóság vezérel. A szakkiállításon a Samsung tovább erősíthette iparági pozícióját, a termékeket MCE Kiválósági díjakkal ismerték el, illetve a 2024-es Év Terméke díjat is elnyerte a vállalat.