A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
A Cambridge Judge Business School 400 amerikai és nagy-britanniai vállalatvezető körében elvégzett új felmérése szerint a vállalati munkamorál egyértelmű kapcsolatban van azzal, hogyan alkalmazzák a technológiát a csapat- és vállalati szintű együttműködéshez. A kutatás szerint az alkalmazottaknak a nagyobb hatékonyság, illetve munkatársaikkal ápolt jó kapcsolat érdekében fontos a kommunikáció.
A megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a gyors és egyszerű információ-megosztást cégük az együttműködést elősegítő technológiák alkalmazásával teszi lehetővé. A hatékonyan használt mobiltechnológia eredményeként a munkahelyen nagyfokú együttműködés alakul ki a magukat hatékonynak, szerepüket pedig felelősségteljesnek érző munkatársak között.
A válaszadók:
ˇ 86 százaléka szerint a köztük és munkatársaik közötti interakció segíti az új ötletek megszületését;
ˇ 82 százaléka szerint munkájukhoz segítséget kapnak a más helyszínen dolgozó munkatársaiktól;
ˇ 75 százaléka úgy érzi, hogy bárhol is legyen, mindig megtalálja a leghatékonyabb segítséget nyújtó embert;
ˇ 74 százaléka véli úgy, hogy munkájához nélkülözhetetlen a nem a csapatába tartozó munkatársaival folytatott együttműködés.
Az üzleti döntéshozók jól ismerik a mobiltechnológia biztosította nem anyagi előnyöket is, elsősorban az innovációt, az együttműködést és a kommunikációt. A modern vállalatoknál kulcsfontosságúnak tekintik a mobiltechnológiát: az üzleti döntéshozók 90 százaléka szerint fontos a technológia, míg a válaszadók több mint fele érzi úgy, hogy az pótolhatatlan szerepet játszik a vállalati együttműködésben. A megkérdezettek 74 százaléka állította, hogy a technológiának köszönhetően könnyebben megszületnek a közös döntések, és a vállaltvezetők háromnegyede alkalmaz olyan technológiát, amellyel alkalmazottaik gyorsabban és egyszerűbben oszthatják meg egymással az információkat.
Az együttműködés tendenciája a bizalom és egymásra támaszkodás kedvező hatású spirálját indítja el. A csapatszintű együttműködés erősíti a bizalmat, és további közös munkára sarkall. A technológiák hatékony kihasználása nagyobb fokú személyes elégedettséget és magasabb szintű munkamorált eredményez. A megkérdezett vállalatvezetők 80 százaléka például úgy véli, hogy a szükséges mobilalkalmazások és készülékek megléte kedvezően befolyásolja a munkához való hozzáállásukat, 76 százalékuk szerint pedig a megfelelő mobilalkalmazások és készülékek javítják a vállalat munkamorálját.
A vállalatok szempontjából a sikeresen lebonyolított informatikai beruházások legfontosabb eredménye a fokozott együttműködés. A megfelelő típusú technológia gördülékeny kapcsolatot teremt az emberek között, fejleszti az együttműködést, ösztönzőleg hat az innovációra és javítja a vállalati munkamorált.
A Judge Business School tanára, Ben Hardy a felmérés legfontosabb eredményéről elmondta: "A vállalatoknak nem szabad az első adódó technológiába vaktában beruházni, azt remélve, hogy az majd működni fog. Ehelyett technológiai és személyzeti stratégiájukat szoros egységben kell áttekinteniük annak érdekében, hogy a tervezett informatikai fejlesztések a lehető legtöbb eredményt hozzák."
Kapcsolódó cikkek
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- Magyarország infokommunikációs rendszere az élmezőnyben
- A telefonálás a céges IT kiadások legnagyobb része
- Nagyszabású elbocsátások brit távközlési szolgáltatóknál
- Megnyílt a T-ház: Egy virtuális család intelligens otthona
- Megtorpan az idén az IT- és a távközlési piac növekedése
- Tovább csökkent a vezetékes vonalak száma
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.