A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra

forrás Prim Online, 2006. november 27. 11:59
A Cambridge Judge Business School és a Nokia által támogatott felmérést a technológia hatásáról, az együttműködésről és a munkahelyi hangulatról az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság Global 2000 listán szereplő vállalatainál végezték el.
A munkaerő hatékonysága és a munkamorál szintje nagyban függ attól, hogy a vállalatok a megfelelő mobiltechnológiába fektetnek-e be, és értékelik-e az együttműködésre törekvő munkatársak magatartását - mutatja a vezető üzletemberekkel készült új felmérés. A gyorsan változó, globalizálódó világban az egymástól gyakran messze és eltérő időzónákban dolgozó szellemi munkaerő irányításához a vállalatvezetőknek a részvételre nagyobb hangsúlyt fektető menedzsment-stílust kell elsajátítaniuk. A kommunikációs kihívás sokszor ahhoz mérhető, mintha internetes önkéntesek hálózatát kellene a hét minden napján éjjel-nappal irányítani.

A Cambridge Judge Business School 400 amerikai és nagy-britanniai vállalatvezető körében elvégzett új felmérése szerint a vállalati munkamorál egyértelmű kapcsolatban van azzal, hogyan alkalmazzák a technológiát a csapat- és vállalati szintű együttműködéshez. A kutatás szerint az alkalmazottaknak a nagyobb hatékonyság, illetve munkatársaikkal ápolt jó kapcsolat érdekében fontos a kommunikáció.

A megkérdezettek háromnegyede arról számolt be, hogy a gyors és egyszerű információ-megosztást cégük az együttműködést elősegítő technológiák alkalmazásával teszi lehetővé. A hatékonyan használt mobiltechnológia eredményeként a munkahelyen nagyfokú együttműködés alakul ki a magukat hatékonynak, szerepüket pedig felelősségteljesnek érző munkatársak között.

A válaszadók:
ˇ    86 százaléka szerint a köztük és munkatársaik közötti interakció segíti az új ötletek megszületését;
ˇ    82 százaléka szerint munkájukhoz segítséget kapnak a más helyszínen dolgozó munkatársaiktól;
ˇ    75 százaléka úgy érzi, hogy bárhol is legyen, mindig megtalálja a leghatékonyabb segítséget nyújtó embert;
ˇ    74 százaléka véli úgy, hogy munkájához nélkülözhetetlen a nem a csapatába tartozó munkatársaival folytatott együttműködés.

Az üzleti döntéshozók jól ismerik a mobiltechnológia biztosította nem anyagi előnyöket is, elsősorban az innovációt, az együttműködést és a kommunikációt. A modern vállalatoknál kulcsfontosságúnak tekintik a mobiltechnológiát: az üzleti döntéshozók 90 százaléka szerint fontos a technológia, míg a válaszadók több mint fele érzi úgy, hogy az pótolhatatlan szerepet játszik a vállalati együttműködésben. A megkérdezettek 74 százaléka állította, hogy a technológiának köszönhetően könnyebben megszületnek a közös döntések, és a vállaltvezetők háromnegyede alkalmaz olyan technológiát, amellyel alkalmazottaik gyorsabban és egyszerűbben oszthatják meg egymással az információkat.

Az együttműködés tendenciája a bizalom és egymásra támaszkodás kedvező hatású spirálját indítja el. A csapatszintű együttműködés erősíti a bizalmat, és további közös munkára sarkall. A technológiák hatékony kihasználása nagyobb fokú személyes elégedettséget és magasabb szintű munkamorált eredményez. A megkérdezett vállalatvezetők 80 százaléka például úgy véli, hogy a szükséges mobilalkalmazások és készülékek megléte kedvezően befolyásolja a munkához való hozzáállásukat, 76 százalékuk szerint pedig a megfelelő mobilalkalmazások és készülékek javítják a vállalat munkamorálját.

A vállalatok szempontjából a sikeresen lebonyolított informatikai beruházások legfontosabb eredménye a fokozott együttműködés. A megfelelő típusú technológia gördülékeny kapcsolatot teremt az emberek között, fejleszti az együttműködést, ösztönzőleg hat az innovációra és javítja a vállalati munkamorált.

A Judge Business School tanára, Ben Hardy a felmérés legfontosabb eredményéről elmondta: "A vállalatoknak nem szabad az első adódó technológiába vaktában beruházni, azt remélve, hogy az majd működni fog. Ehelyett technológiai és személyzeti stratégiájukat szoros egységben kell áttekinteniük annak érdekében, hogy a tervezett informatikai fejlesztések a lehető legtöbb eredményt hozzák."
Kulcsszavak: távközlés trend

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Sikertörténet: a Széchenyi-egyetem exitált drónfejlesztő startup cégéből

A győri Széchenyi István Egyetem jelentős hozzáadott értékkel vállalt szerepet a három éve egy szakmai partnerrel és egy tőkebefektetővel létrehozott ABZ Innovation Kft. eredményeiben, amelynek visszaigazolását a piaci siker jelenti. Az intézmény november végén értékesítette a drónfejlesztéssel és -gyártással foglalkozó startup cégben meglévő tulajdoni hányada jelentős részét.

2024. december 20. 18:11

Gyorsítósávban az AutoWallis

Sikeresen lezárta eddigi történetének legnagyobb felvásárlását az AutoWallis Csoport, ezzel tovább erősítve cseh autókiskereskedelmi pozícióját és meghatározó régiós szerepét. A magyar tőzsde autós vállalata egy lépésben szerezte meg a cseh piacon működő, tavaly közel 50 milliárd forintnak megfelelő árbevételt elérő MILAN KRÁL GROUP 100 százalékát, melynek köszönhetően újabb márkákat (Mercedes-Benz, Ford) és új tevékenységet (Mercedes-Benz Truck nagyhaszongépjárművek értékesítése, szervizelése) is bevont portfóliójába.

2024. december 20. 10:06

Szigorodik az ellenőrzés a webáruházak felett

A fogyasztóvédelmi hatóság már 2024-ben is kiemelten vizsgálta a webáruházakat és a nemzetgazdasági miniszter legutóbbi bejelentése alapján ezek a vizsgálatok csak szaporodni fognak a jövő évtől. Ráadásul, 2025-től egy fogyasztóvédelmi csúcshatóság is létrejön, amelynek kiemelt célja lesz a fogyasztók védelmének biztosítása az online térben. Webáruház üzemeltetőjeként nem árt ezért felkészülni arra, hogy mik is azok a főbb gyakorlatok és hiányosságok, amikre ugrik a hatóság. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője segítségével ismertetjük a részleteket.

2024. december 19. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32