Természetvédelmi informatikai rendszert épít az Albacomp
A 2007. szeptemberében záruló projekt keretében az Albacomp kiépíti a Természetvédelmi Törzsadat Alapnyilvántartó Rendszert (TAR), amely többek között tartalmazza magyarországi nemzeti parkokra, tájvédelmi körzetekre, természetvédelmi területekre és természeti emlékekre vonatkozó összes információt, így például az ingatlan-nyilvántartási, erdészeti, vagyongazdálkodási, biotikai és számos más adatot. Az új rendszerben az adatokkal való hatékony munkát egy vezetői döntés-előkészítő modul segíti.
A TIR alapját térinformatikai rendszerbe szervezett természetvédelmi adatbázis képezi. A TIR az Országos Környezetvédelmi Információs Rendszer (OKIR) egyik alrendszereként fog működni, kapcsolatban a környezetvédelmi és vízügyi alrendszerekkel.
A megoldás a felépítésnek köszönhetően nem csak a minisztériumi TIR központ és a Nemzeti Park Igazgatóságok számára képes információkat biztosítani, hanem offline laptopokkal, kézi számítógéppekkel vagy akár mobiltelefonokkal is elérhetik az adatbázist az ezekkel dolgozó szakemberek.
Az Albacomp zrt. szolgáltatási üzletága számos sikert ért el az idei évben, így többek között négy kistérségben nyerte el szélessávú elektronikus műsorleosztó és adatkommunikációs hálózat szolgáltatásának jogát nyílt közbeszerzési pályázaton. A vállalat tervei szerint 2006-ban 25, 2008-ban pedig már a forgalom 50%-a szolgáltatásokból fog befolyni.
Kapcsolódó cikkek
- Albacomp: jelentős sikerek az új stratégiájával
- Szélessávú internetes hálózat a bicskei kistérségben
- Albacomp: szélessáv elszigetelt kistérségekben
- Új e-önkormányzati rendszer Hódmezővásárhelyen
- Albacomp: szélessávú internet Bélapátfalván és környékén
- Albacomp gépek magyar nyelvű Windows Vistával
- Vizitdíj-automata az Albacomptól
- Móron és környékén is az Albacomp fejlesztheti a szélessávú internetes hálózatot
- Albacomp: szélessávú internet újabb 10 településnek
- Humansoft: a dél-dunántúli régió egészségügyi informatikai projektjéről
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.