Miniszteri kitüntetés informatikai vezetőnek a felsőoktatás támogatásáért
- természetes, illetve magánszemélyek kaphatják, akik kiemelkedő támogatást nyújtanak a tanulóknak, hallgatóknak, oktatóknak és oktatási intézményeknek,
- jogi személyek (intézmények, vállalkozások) kaphatják, amelyek szoros együttműködés keretében jelentős támogatással közreműködnek az oktatási intézmények kutatási, oktatási munkájában.
Az oklevéllel és plakettel járó kitüntetésből évente maximum öt adományozható.
Eddigi években 22 szervezet (pl.: MATÁV, Ericcson, Paksi Atomerőmű, Graphisoft, Siemens, EGIS, HP, Richter Gedeon, stb.) és 4 magánszemély vehette át a kitüntetést.
A 2006. decemberi 22-i átadáson a Magyar Köztársaság Oktatási és Kulturális Minisztere a magyarországi oktatás, képzés, felnőttoktatás, tudományos kutatás érdekében végzett kiemelkedő tevékenységéért KÁRMÁN TÓDOR-DÍJAT adományozott Gasparetz Andrásnak, címzetes egyetemi docensnek, a MagiCom Kft. ügyvezető igazgatójának; Kapolyi László akadémikusnak, a System Consulting Rt. elnök-vezérigazgatójának; MOL Nyrt.-nek és Dr. Sándor József okleveles kohómérnöknek, a FÉMALK Zrt. tulajdonos elnök-vezérigazgatójának. Az elismeréseket Arató Gergely, az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) államtitkára adta át.
Az indoklás szerint: „Gasparetz András oktatásügyet támogató tevékenységét sokrétű kapcsolat és erős elkötelezettség jellemzi. 1988 óta folyamatosan támogatja a hazai felsőoktatást. Ennek révén a veszprémi Pannon Egyetemnek bizonyos területeken sikerült a technológiai élvonalban maradni, hallgatóiknak pedig a gyakorlatban hasznosítható ismereteket nyújtani.”
Gasparetz András okleveles vegyészmérnök diplomáját 1986-ban a Veszprémi Egyetemen szerezte, az MBA diplomáját 2004-ben BKME-en.
2001. óta a MagiCom Kft. alapító tagja és ügyvezető igazgatója. A cég fő tevékenysége informatikai tanácsadás és outsourcing. A szoftverfejlesztéssel foglalkozó E-trend Kft. és az Apoka 2001 Turisztikai és Oktatási Kft. meghatározó tulajdonosa és szakmai irányítója. Elnöke a Hétpecsét Információbiztonsági Egyesületnek és tagja számos szakmai szervezetnek..
1988 óta folyamatosan részt vesz az oktatásban is, mint előadó. Jelenleg a veszprémi Pannon Egyetem több képzésének a tantervében szerepel a „Bürotika és irodakultúra” tárgya, s vezetői információs rendszereket oktat MBA hallgatóknak. Mindig igyekezett a legkorszerűbb ismereteket átadni. Minden évben gyakorlati feladatokat ír ki a hallgatóknak, amelyekhez információt és személyes támogatást is nyújt. A hallgatók munkáját rendszeresen honorálta technikai eszközökkel, szakkiállításokon történő részvétel finanszírozásával és állandó támogatója különböző tanulmányi versenyeknek. 2004-ben megkapta a címzetes egyetemi docens címet.
A miniszteri kitüntetés egyben a MagiCom Kft. tudatosan építkező felsőoktatási kapcsolatait is dicséri, melynek keretében folyamatosan a Pannon Egyetemen kívül más felsőfokú oktatási intézmények hallgatóinak is rendszeresen biztosítanak gyakorlatos helyeket, és vállalnak diplomadolgozat konzulensi teendőket, bírálatokat.
Kapcsolódó cikkek
- Kmetty József és Csiszér Béla az idei Gyurós-díjasok
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.