48 százalékkal esett a Motorola profitja a negyedik negyedben

MTI Sajtóadatbank, 2007. január 22. 09:51
Az amerikai Motorola Inc., a világ második számú mobiltelefon-gyártója a tavalyi utolsó negyedben - az egy évvel korábbihoz képest 48 százalékos csökkenéssel - 624 millió dolláros, egy részvényre 25 centes adózott eredményt ért el, a tavalyi negyedik negyed 1,2 milliárd dollárja, egy részvényre 46 centje után.
A forgalom 11,8 milliárd dollár lett, az októberben jósolt 11,8-12,1 milliárd dollár alsó szélén.

A Motorola korábban már profitfigyelmeztetést adott ki, emögött elemzők árháborút sejtettek. Az elemzők ekkor 25 centre csökkentették egy részvényre eső eredményvárakozásukat.

A cég az utolsó negyedben 66 millió mobilkészüléket adott el, 23 százalékkal többet, mint a harmadik negyedben, és 48 százalékkal többet, mint 2005 utolsó negyedében, de úgy vélik, hogy a földrajzi eloszlás és a termékszerkezet nem volt jó, ezért a forgalom elmaradt a várttól.

A cég ugyanakkor a negyedben közel 1 százalékkal, 23,3 százalékra növelte világpiaci részesedését és továbbra is második a piacvezető Nokia mögött.

Elemzők szerint a Motorola profitfigyelmeztetése és csökkenő profitja arra vall, hogy árháború bontakozott ki a nagy nemzetközi gyártók között, és megszenvedik annak árkövetkezményét is, hogy a túlérett nyugati piacok után most a kevésbé telített, felzárkózó, elsősorban ázsiai piacok megdolgozása van soron, olcsóbb készülékekkel. Emiatt az értékesítés mennyiségben gyorsan nő, de az árak és a haszonkulcsok szerényebbek. A finn Nokia, a világ legnagyobb gyártója októberben maga is jelezte, hogy piacszerzés végett csökkenti árait.

  •                           

A Motorola adózott eredménye a harmadik negyedévben 45 százalékkal kisebb volt a 2005-ös harmadik negyedévinél: 968 millió dollárt, részvényenként 39 centet ért el az egy évvel korábbi 1,75 milliárd dollár, részvényenként 69 cent helyett.

A bevétele 17 százalékkal 10,6 milliárd dollárra bővült az egy évvel korábbi 9,05 milliárd dollárhoz képest, de jóval elmaradt a piaci előrejelzések 11,07 milliárd dolláros átlagától.
Kulcsszavak: Motorola

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai

Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.

2024. november 22. 10:15

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01