Orosz kézbe kerülhet a Telecom Italia
A Sistema egyébként korábban más európai távközlési cégekre is szemet vetett: november elején kelt szárnyra a hír, hogy a Sistema jelentős részesedést vásárolna a Deutsche Telekomban, a Magyar Telekom stratégiai partnerében. A hírek szerint a téma napirenden volt Vlagyimir Putyin orosz elnök októberi németországi látogatásán is. Később a német pénzügyminiszter azonban úgy nyilatkozott, hogy a téma nincs napirenden.
A Sistema ingatlan-, távközlési és pénzügyi szolgáltatásainak forgalma 2005-ben 7,6 milliárd dollár volt. A céget tavalyelőtt vezették be a Londoni Értéktőzsdére; a kibocsátásból az orosz vállalat 1,3 milliárd dollárt hajtott fel.
A Sistema mobiltelefon-üzletága, az MTS - amellyel a moszkvai és a New York-i tőzsdén kereskednek - 58,2 millió előfizetőt szolgál ki; leányvállalatai működnek Ukrajnában, Üzbegisztánban, Türkmenisztánban és Fehéroroszországban. A Deutsche Telekomnak korábban 40 százalékos része volt az MTS-ben, ezt azonban fokozatosan leépítette; maradék 10,1 százalékos érdekeltségét tavaly adta el.
Kapcsolódó cikkek
- A Telecom Italia legújabb kérője a spanyol Telefónica
- Olasz bankok ellenajánlatra készülnek a Telecom Italia külföldi kézbe kerülésének megakadályozására
- Az olasz távközlőért többen készek harcolni
- Szemet vetett a Telecom Italiára a spanyol Telefónica
- Mobiltelefon felcsavarható kijelzővel
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- Lemondott a Telecom Italia elnöke
- Az olasz kormány elégedetlen a Telecom Italiával
- Félévi eredményei után irányt vált a Telecom Italia
- A Nokia Itáliában erősít
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.